• icimici

Beställa blommor

Vart ifrån ska man beställa sina blommor? Jag vill ha en liten bukett med kanske 10-14 blommor, jag har bara frågat på interflora men de skulle kosta från 2000 och uppåt? :O är inte de mycket? Vad ska en blombukett kosta? Finns de några billigare ställen att beställa ifrån? Tacksam om någon vill svara

• Svar på tråden Beställa blommor
  • bruden i skogen

Allt beror ju på vart du bor

• Sebastiána

Jag tycker att 2000:- låter väldigt mycket!

• icimici

jag bor utanför stockholm men jag tycker oxå 2000 låter dyrt, hade tänkt mig 1000 :P kanske dumt :P

• passionsblomman

10-14 blommor är verkligen en liten bukett och jag undrar om du verkligen framfört det antalet när du ställt dina prisfrågor? Jag vet en butik i stan (Stockholm) som säger "jag gör inte en bukett i hållare under 2000 spänn" men annars skulle jag påstå att de flesta faktiskt räknar styckepriser för varje blomma och så utöver det lägger på för arbete och övrigt material. Det du beskriver blir i storlek inte större än en rejäl tärnbukett, så 2000 kr låter väldigt mycket om det inte är väldigt exklusiva blommor.

Jag är helt säker på att din tusenlapp räcker. Fråga vidare!

• icimici

ja jag måste kolla vidare, jag sa inte till henne i affären hur stor jag ville ha men sa att jag ville ha typ som en tärnbukett kanske så hon borde ju fattat ganska liten?:) kanske frågade lite flummigt

• Sommarbrud2010

icimici: jag bor strax norr om stockholm (Täby) och frågade en florist här vad en hyfsat stor brudbukett med mestadels rosor skulle gå på. Jag fick titta på fotografier och en bukett som jag gillade med gissningsvis 25-30 rosor och lite annat "pynt" skulle gå på 1000:- Så tillkommer det 100:- mannens corsage.

• icimici

sommarbrud2010: de lät ju jätte bra! vad va de för affär?

• Katarina Michael

Kommer köpa av större blomsteraffär som inrikta in sig på vanliga blommor med. Blomsterlandet.

Jag vet att de är duktiga och anledning till att jag väljer dem är att dem dels är billiga men framför allt för jag blev väldigt nöjd med blomsterarregmanget dem gjorde till min älskade mormors begravning. 75 röda rosor i ett hjärta. De tog 780kr för de och då kostade hjärtformen 300kr, så 480kr för 75 röda rosor och grönt inkl jobbet...
    De lyckades verkligen förstå min önskan helt och hållet, så därför känner jag att jag verkligen vill att dem ska göra min brudbukett...men givitvis alla andra blommor vi ska ha...

• icimici

Katarina Michael: vart finns dom butikerna då? har hört talas om de tror jag.. de lät ju som ett helt underbart pris. tack för det :)

• Sommarbrud2010

icimici: Det var Täby Kyrkby blommor och ting som jag gick till. Jag är inte särskilt insatt i bukettpriser och så men jag tycker att det lät som ett bra pris. De har dock semesterstängt under mitten av sommaren (från midsommar till mitten av augusti).

Svar på tråden Beställa blommor