Inlägg från: Katarina Michael |Visa alla inlägg
  • Katarina Michael

Beställa blommor

Kommer köpa av större blomsteraffär som inrikta in sig på vanliga blommor med. Blomsterlandet.

Jag vet att de är duktiga och anledning till att jag väljer dem är att dem dels är billiga men framför allt för jag blev väldigt nöjd med blomsterarregmanget dem gjorde till min älskade mormors begravning. 75 röda rosor i ett hjärta. De tog 780kr för de och då kostade hjärtformen 300kr, så 480kr för 75 röda rosor och grönt inkl jobbet...
    De lyckades verkligen förstå min önskan helt och hållet, så därför känner jag att jag verkligen vill att dem ska göra min brudbukett...men givitvis alla andra blommor vi ska ha...

• Katarina Michael
    icimici skrev 2010-03-10 19:20:07 följande:
    Katarina Michael: vart finns dom butikerna då? har hört talas om de tror jag.. de lät ju som ett helt underbart pris. tack för det :)
    Dem finns lite överallt, kolla deras hemsida www.blomsterlandet.se/26.aspx och se om de finns i närheten av vad du bor.
  • Katarina Michael

Är de en stor kedja men stora lokaler istället för en massa små, så kan priserna oxå pressas ner.

Som jag skrev så betalde jag 480kr för 75 röda rosor plus grönt inkl bindning....Jag gissar på att de väljer att inte betala för binningstiden utan bara för matrialet och eftersom de beställer in i stora mängder kan de hålla nere priserna med...

Bara för någon är billig betyder de inte att de är svart, men självklart ska man vara misstänksam...

• Katarina Michael

Jag kan hålla med dig om de om mycket men för mig är 1000-2000kr för en bukett blommor som håller några få dagar innan man måste torka den mycket pengar, för mycket pengar... Känns inte som man få valuta för pengarna...men samtidigt är de en viktig del av bröllopet....

Jag kommer välja en billigare ställe som blomsterlandet för personalen visat mig där att de förstå mig och är otroligt duktiga trots de inte är dyra...
    Självklart måste visa saker kosta som sorgbinderi...man kan inte sätte pengar på en sorg...men självklart blir man positivt överaskad om man slipper betala överpris....

Kanske bör man se de som att folk är kanske idag inte villiga att betala överpris för blommer men men är ändå beredd att betala ett vis summa för de. Kanske är de dags för florister att försöker effetivisera sig, kanske kan ni inte hålla på som ni gjorde för 5-10 år sen...Ni kanske måste utvecklas...
    Man kan dra ett jämförelse att många idag tycker de är för dyrt att betala för musiken 10-15kr/låt så de laddar hem iligalt istället, men hade dem sänkt priset till 5kr låt hade kanske fler varit intresserade av att köpa musiken lagligt. Kanske måste ni med gå en mellan väg....

Som sagt detta är bara mina tankar och ideer...förstår att de är känsligt för er som är florister men ibland måste man lyssna på vad folk är intresserade av idag och inte vad de var intresserade för igår...eller för 5 år sen...
    Jag hoppas ni tar de på rätt sätt nu

Svar på tråden Beställa blommor