Psalmer
Letar efter Psalmer att ha under vigseln i kyrkan, men jag vill ha fina psalmer, med så lite "gud" i som möjligt. Fina budskap med andra ord! Någon som har några tips?
Letar efter Psalmer att ha under vigseln i kyrkan, men jag vill ha fina psalmer, med så lite "gud" i som möjligt. Fina budskap med andra ord! Någon som har några tips?
Kanske skulle skrivit ut redan i min fråga VARFÖR vi gifter oss i kyrkan!
Jag är inte kristen! Jag tror inte på något, men har full respekt för de som är troende. Därför känns det helt fel för mig att gifta mig i kyrkan. Jag har i princip aldrig varit i en kyrka och är inte bekväm med det alls. Jag är inte med i svenska kyrkan och tycker därför inte att jag borde utnyttja kyrkans resurser, av respekt mot kyrkan och alla som faktiskt är troende.
MEN nu är det så att jag har en blivande man som faktiskt är troende och väldigt gärna vill gifta sig i kyrkan. Jag älskar honom och det viktigaste för mig är att få gifta mig med honom och inte var jag gör det.
Men till skillnad från många andra som kanske tror lite grann på gud ibland, och som gifter sig i kyrkan bara för att man ska det. Så har ajg försökt läsa på om seder, den kristna tron o.s.v. för att sätta mig in i vad som förväntas och hur jag kan göra det i respekt för mig själv, min blivande och mot kyrkan.
Så, förlåt alla för att jag ställde min fråga så otroligt korkat! Självklart skulle jag ställt den lite smidigare så att jag inte råkade trampa någon på tårna.
Men nu när jag dragit hela historien om varför vi ska gifta oss i kyrkan och inte borgligt och ni har fått ventilera era förutfattade meningar om mig så kanske någon kan försöka hjälpa mig med min fråga (tack ni som försökte)
Ställer den igen på ett bättre sätt:
Har någon förslag på psalmer som är lite mer inriktade på kärleken mellan två människor än på gud?
Vi gifter oss den 10 april, så det är inte riktigt sommar än tyvärr och med det här vädret så verkar det ju till och med kunna ligga snö kvar =(
Å tack Moule och anna! :) de låter som jätte bra idéer, ska prata med pojken här sen när han kommer hem :) tack tack tack