• Mmi87

Namn i inbjudan

Om man vill skriva namn i inbjudan till de som är bjudna men även få hela texten att smällta ihop med våra namn hur kan man uttrycka sig då utan att det låter för formellt?

Kan man skriva:

Vi vill bjuda in
    Namn, Namn och Namn

Till vigsel av
    Namn och Namn

"Vi vill bjuda in" vet jag inte om det låter så passande men hur kan jag uttrycka mig utan att det låter som en inbjudan till kungen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-15 17:01
    Jag valde att lägga upp det såhär:

Namn på inbjuden familj
    med respektive

välkomnas att övervara vigseln mellan
    Bruden
    &
    Brudgumen
    Datum, tid, plats.

Dekoration

Beskrivning vad som sker efteråt utan en massa formellt.

Lite om bröllopspresent eftersom vi har långt att flyga.

Osa och Klädsel.

Nu är jag lite nervös bara över att jag inte "skrev under" med våra namn då det är vi som inbjuder. Det borde man kanske göra? Vad tycker ni? Står inget "hälsningar". Verkar vara lite av att man borde skriva under, lite vett och etikett?

• Svar på tråden Namn i inbjudan
  • Mmi87

moule skrev 2010-03-09 17:03:32 följande:

Härmed inbjudes?
    Ja det var fint :) Det ska jag prova och skriva med på en gång och se hur det ser ut! Tack!
  • Mmi87

Tack för ytterligare svar! Sitter här nu och det är dags att skriva ut men tvivlar fortfarande på det som jag skrivit.. verkar som att jag inte kommer undan "övervara" för det känns säkrast att gå med det halvt högtidliga trots att jag inte bjuder in kungen.

Problemet just med att jag vill skriva namn specifikt på dom som kommer är just för att det är rätt stora grupper vi vill bjuda, familjer med rätt stora barn som har sina respektive, några som är vänner till oss men några respektive som inte är bjudna, därför ville jag vara väldigt specifik men då behöver vi skriva mer än bara två namn så det är knepigt! Funderar på att helt enkelt skicka ut en inbjudan per "grupp" istället för per familj.. så dom som har egna adresser får egna.. om ni förstår vad jag menar.

• Mmi87

Det blev så att jag skrev namnet på familjen och "med respektive" för att ändå få lite klass på det och det löste sig fint! Resten av inbjudan knns vldigt personlig så det kändes bra att även "övervara" fick vara med i inbjudan, ett ord jag aldrig hade hört innan.

Något som slog mig dock när allt var utskrivet var att jag inte direkt skrev våra namn i slutet, det blev namn på de som är inbjudna, namn på oss, information om plats och efter fest, om bröllops present, OSA och klädsel men inget "Från oss" det är vi som bjuder.. det kanske var väldigt dumt? Eller kan man komma undan? Annars är det väl dags att börja handsignera..

• Mmi87

TheD skrev 2010-03-16 01:26:21 följande:

Men samtidigt har det lite med ekonomi att göra... har man satt 50 pers pålistan och sen har man 10 singlar då ska det vara + 10pers till vilket kan vara några tusenlappar till.......Svårt men, ja....nu vet jag inte vad jag ska skriva
    Jo precis, men på dom som varit en person, som gamla ungdomsvänner har jag endast skrivit namn. Mitt största dilemma var en familj som är vän till min familj, ena dottern har en fästman som jag hemskt gärna vill ska komma också. Hur skulle jag få fram det på ett smidigt sett i samma inbjudan. Då fungerade det rätt smidigt i deras inbjudans fall!
Svar på tråden Namn i inbjudan