• Mmi87

Namn i inbjudan

Om man vill skriva namn i inbjudan till de som är bjudna men även få hela texten att smällta ihop med våra namn hur kan man uttrycka sig då utan att det låter för formellt?

Kan man skriva:

Vi vill bjuda in
    Namn, Namn och Namn

Till vigsel av
    Namn och Namn

"Vi vill bjuda in" vet jag inte om det låter så passande men hur kan jag uttrycka mig utan att det låter som en inbjudan till kungen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-15 17:01
    Jag valde att lägga upp det såhär:

Namn på inbjuden familj
    med respektive

välkomnas att övervara vigseln mellan
    Bruden
    &
    Brudgumen
    Datum, tid, plats.

Dekoration

Beskrivning vad som sker efteråt utan en massa formellt.

Lite om bröllopspresent eftersom vi har långt att flyga.

Osa och Klädsel.

Nu är jag lite nervös bara över att jag inte "skrev under" med våra namn då det är vi som inbjuder. Det borde man kanske göra? Vad tycker ni? Står inget "hälsningar". Verkar vara lite av att man borde skriva under, lite vett och etikett?

• Svar på tråden Namn i inbjudan
  • Mmi87

moule skrev 2010-03-09 17:03:32 följande:

Härmed inbjudes?
    Ja det var fint :) Det ska jag prova och skriva med på en gång och se hur det ser ut! Tack!
  • Wunderlich

Fick en inbjuden i fredags - stod: " Vi har nöjet att inbjuda" Själv har vi skrivit:

"Välkommen till vårt bröllop!
    vi gifter oss den datum & tid
    Namn & namn
    Vi skulle bli väldigt glada om
    ni ville fira denna dag med oss!"

Lite längre, men också lite med "casual"

Hur som helst så hittar ju du den formulering du tycker passaar er bäs så lycka till!

• Superstarfia
    Mmi87 skrev 2010-03-09 17:01:15 följande:
    Om man vill skriva namn i inbjudan till de som är bjudna men även få hela texten att smällta ihop med våra namn hur kan man uttrycka sig då utan att det låter för formellt?Kan man skriva:Vi vill bjuda inNamn, Namn och NamnTill vigsel avNamn och Namn"Vi vill bjuda in" vet jag inte om det låter så passande men hur kan jag uttrycka mig utan att det låter som en inbjudan till kungen?
    Skulle skriva vigsel mellan, istället för vigsel av..
  • eldstad

"X och Y välkomnas att övervara vigselakten mellan N och N..."
    har vi skrivit.

• Mmi87

Tack för ytterligare svar! Sitter här nu och det är dags att skriva ut men tvivlar fortfarande på det som jag skrivit.. verkar som att jag inte kommer undan "övervara" för det känns säkrast att gå med det halvt högtidliga trots att jag inte bjuder in kungen.

Problemet just med att jag vill skriva namn specifikt på dom som kommer är just för att det är rätt stora grupper vi vill bjuda, familjer med rätt stora barn som har sina respektive, några som är vänner till oss men några respektive som inte är bjudna, därför ville jag vara väldigt specifik men då behöver vi skriva mer än bara två namn så det är knepigt! Funderar på att helt enkelt skicka ut en inbjudan per "grupp" istället för per familj.. så dom som har egna adresser får egna.. om ni förstår vad jag menar.

• Superstarfia
    Mmi87 skrev 2010-03-13 16:02:07 följande:
    Tack för ytterligare svar! Sitter här nu och det är dags att skriva ut men tvivlar fortfarande på det som jag skrivit.. verkar som att jag inte kommer undan "övervara" för det känns säkrast att gå med det halvt högtidliga trots att jag inte bjuder in kungen.Problemet just med att jag vill skriva namn specifikt på dom som kommer är just för att det är rätt stora grupper vi vill bjuda, familjer med rätt stora barn som har sina respektive, några som är vänner till oss men några respektive som inte är bjudna, därför ville jag vara väldigt specifik men då behöver vi skriva mer än bara två namn så det är knepigt! Funderar på att helt enkelt skicka ut en inbjudan per "grupp" istället för per familj.. så dom som har egna adresser får egna.. om ni förstår vad jag menar.
    Man bjuder ALLTID med respektive!!

Att bjuda en vän men inte dennes kille/tjej är ohövligt och ses som väldigt oartigt..
  • marischen

Mmi87; Man bjuder ALLTID med respektive!!

Inte alls såna krav på detta längre, och det är bra tycker jag. Hellre kunna bjuda de man verkligen vill än att behöva sålla för att man måste bjuda med respektive som man inte har någon kontakt med. Har själv blivit bjuden så och det är inget konstigt med det.

• Superstarfia
    marischen skrev 2010-03-14 17:22:18 följande:
    Mmi87; Man bjuder ALLTID med respektive!!Inte alls såna krav på detta längre, och det är bra tycker jag. Hellre kunna bjuda de man verkligen vill än att behöva sålla för att man måste bjuda med respektive som man inte har någon kontakt med. Har själv blivit bjuden så och det är inget konstigt med det.
    Jag tycker det är sjukt jävla otrevligt rent ut sagt.. skulle du tycka det var kul att få stanna hemma från ett bröllop din sambo blivit bjuden på?? Nej fy skäms!!
  • Senilia

En sambo -visst.. Men en pojkvän/flickvän som man aldrig presenterat för brudparet? - Nopps.
    Jag tycker inte man ska behöva bjuda någon för att alla andra tycker det eller det är någon man ALLTID gör..

Men det borde ju vara upp till var och en eller?

Superstarfia skrev 2010-03-14 17:36:01 följande:
    Jag tycker det är sjukt jävla otrevligt rent ut sagt.. skulle du tycka det var kul att få stanna hemma från ett bröllop din sambo blivit bjuden på?? Nej fy skäms!!
Svar på tråden Namn i inbjudan