KatjaB skrev 2010-03-15 08:03:28 följande:
så om man har någon i släkten som kanske inte är så seriös med sina förhållanden, utan ofta har en ny, ska man då börja umgås med den personens nya pojk eller flickvänner frekvent i hopp om att den personen kanske finns kvar när jag gifter mig? Eller menade du min kompis sambo sedan flera år tillbaka som jag skrev om, vi känner redan varandra och tycker ändå inte om varandra. Men han är ju som sagt bjuden..
Nej det var inte alls så jag menar..
Jag kan ge ett exempel.. Min tjejkompis har precis träffat en kille, jag vet om att han finns och eftersom bröllopet är i augusti så är det ju rätt lång tid kvar och vi hinner träffa honom. OM det skulle ta slut så är det självklart så att han inte är bjuden, men det fattar väl vem som helst??
Jag har en annan tjejkompis som jag inte hade en aning att hon hade kille, vi bjöd enbart in henne. sen fick vi reda på att hon hade en kille och eftersom etiketten säger att man bjuder respektive oavsätt om man träffat denne så gjorde vi helt enkelt det i efterskott...
som sagt, jag tycker det är jävligt otrevligt och oartigt att bara bjuda den ena parten.. jag skulle inte vilja umgås med de inbjudande om jag tydligen inte var värd att få gå på ett bröllop tillsammans med min kille..