• Senilia

Namn i inbjudan

En sambo -visst.. Men en pojkvän/flickvän som man aldrig presenterat för brudparet? - Nopps.
    Jag tycker inte man ska behöva bjuda någon för att alla andra tycker det eller det är någon man ALLTID gör..

Men det borde ju vara upp till var och en eller?

Superstarfia skrev 2010-03-14 17:36:01 följande:
    Jag tycker det är sjukt jävla otrevligt rent ut sagt.. skulle du tycka det var kul att få stanna hemma från ett bröllop din sambo blivit bjuden på?? Nej fy skäms!!
  • Senilia

Precis vad jag menar.. Etablerade par - självklart.. Men nya? Jag bjuder inte in någon jag aldrig träffat. Om någon av mina vänner nu skulle träffa någon ny innan jag gifter mig så utgår jag ifrån att denna vän presenterar mig för sin nya pojk/flickvän innan en så stor dag..=)

KatjaB skrev 2010-03-14 19:54:58 följande:
    Nja, jag skulle väl inte säga att folk ska skämmas för hur de väljer att göra hehe, men om det är etablerade par så brukar man bjuda respektive. Dvs om de är sambo, eller varit tillsammans i flera år. Är det däremot ett nytt förhållande och de kanske inte ens bor tillsammans så är det inte lika självklart.Har själv en kompis som har en pojkvän som hon levt ihop med i 9 år. Han och jag drar inte riktigt jämt, och jag har lite svårt för honom, men det är ju henne jag är vän med och är hon lycklig är jag glad för hennes skull. Han är bjuden på bröllopet, jag dör inte av att han är närvarande och det hör till god ton.
Svar på tråden Namn i inbjudan