• JBB

Var köpte ni kläderna till brudgummen?

Ja nu är det faktiskt dags för att leta upp en snygg kostym till min blivande man.

Var köpte ni kostym, slips, väst etc och blev ni nöjda med det? Alla tips och varningar mottages tacksamt.

• Svar på tråden Var köpte ni kläderna till brudgummen?
  • soonAmrs

Jag ska köpa på H&M till min blivande. Han ska ha en enkel kostym och där ha de superfina kostymer som sitter underbart på honom.

• Joseful

vi beställde tygprover från alla tyger, 150:-, då vi änkte att blev kostymen bra så kan man ju beställa flera utav något annat tyg så därför bra att då ha alla att titta och känna på!

• Plutten2010

Min m2b köpte sin svarta Tiger-kostym på Vingåker Factory Outlet. Hela han blir "Tiger" eftersom även skjortan och skorna (vita i skinn!) är från Tiger. =)

• Sara1976

Vi fick vår Suitopia Jaquett idag, den var helt fantastisk, han kommer vara så fin :)

Gud vad skönt att ha det fixat, fantastiskt smidigt.

• Fårävvör

Det verkar jättesmidigt att beställa från Suitopia, speciellt eftersom min blivande inte har de vanligaste måtten i världen och färdigsydda kavajer brukar inte sitta bra på honom... Men hur vet ni att måtten ni anger stämmer bra? Låter ni skräddare mäta eller mäter ni själva?

• Sara1976

Nej, vi tog själva, det var väldigt enkelt, vi var också oroliga, men de har en idiotsäker måttguide på alla måtten med beskrivningar. Surfa in på siten och kolla om du tycker det ser för svårt ut.. Min kille är jätte lång och bred i ryggen så för oss fanns det väldigt liksom inga alternativ.

• bobods

Jag säger också mät själva! Skräddare har ofta ett "eget" sätt att mäta som kanske inte stämmer med suitopia.

• Fårävvör

Vi har köpt en del skjortor till min m2b från tailorstore där man också mäter själv. Dock tog det tre eller fyra beställningar innan skjortorna passade bra (de har också en guide på hemsidan) och inte får man några pengar tillbaka om de inte passar... men nu har vi mått som passar honom på tailorstore i alla fall och skjortorna vi beställer passar! men jag vill inte riskera att beställa fyra kostymer innan vi får en som sitter bra... Det blir liksom inte lika billigt längre då Det är jätteroligt att det har gått bra för er, men tyvärr är jag nog fortfarande lite tveksam, även om det låter riktigt bra... Suck, jag är en velig en!

• SnuGry

bor ni i stockholm rekommenderar jag brudgummen mitt i city, bra priser och bra service

• Sara1976

Trist att det inte blev bra med engang ifrån Tailorstore.

Fårävvör skrev 2010-03-13 15:47:59 följande:
    Vi har köpt en del skjortor till min m2b från tailorstore där man också mäter själv. Dock tog det tre eller fyra beställningar innan skjortorna passade bra (de har också en guide på hemsidan) och inte får man några pengar tillbaka om de inte passar... men nu har vi mått som passar honom på tailorstore i alla fall och skjortorna vi beställer passar! men jag vill inte riskera att beställa fyra kostymer innan vi får en som sitter bra... Det blir liksom inte lika billigt längre då Det är jätteroligt att det har gått bra för er, men tyvärr är jag nog fortfarande lite tveksam, även om det låter riktigt bra... Suck, jag är en velig en!
  • Sonja68

Cavaliere (kostym med väst, plastrong och hela baletten) hos deras försäljare i närmsta stad.

• Carro WH

Vi var och köpte kläder till min BM igår på Brothers. Svart kostym med väst och vit skjorta. Jättesnyggt! Och bra att man fick hjälp med att lägga upp, för både byxbenen och kavajärmarna var för långa. Är supernöjd :) Och en svart kostym har man ju alltid användning för efter bröllopet också.

• nikkan68

jag köpte m2bs kostym på dressman dom har både till bra pris och olika modeller

Svar på tråden Var köpte ni kläderna till brudgummen?