• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • minimis

KatjaB skrev 2010-06-01 19:28:01 följande:
      9 kg sedan november, så inte så vansinnigt form men samtidigt så har jasg inte jobbat speciellt hårt med det heller

Men det är ju jättebra!!! Tänk o lägga på dig 9 kg nu, då kanske du uppskattar det mer :)
    Men man är aldrig nöjd! Runt förlossningen +28 kg sa jag att jag skulle bli suuuuuupernöjd med mig själv när jag gick ner till min vanliga vikt o aldrig mer klaga. Är jag nöjd nu? Ne, nu vill man bara ner ännu mer! haha

• KatjaB

minimis skrev 2010-06-01 19:34:34 följande:
      Men det är ju jättebra!!! Tänk o lägga på dig 9 kg nu, då kanske du uppskattar det mer :)Men man är aldrig nöjd! Runt förlossningen +28 kg sa jag att jag skulle bli suuuuuupernöjd med mig själv när jag gick ner till min vanliga vikt o aldrig mer klaga. Är jag nöjd nu? Ne, nu vill man bara ner ännu mer! haha

haha, ja det är väl så Men jag hade ju lite graviditetskilon att ta av också, nu är det midjan som stör mig, benen o rumpan o så tycker jag är bra som de är.

IDag ringde förresten marskalken mig, fick ett datum när de tänkt kidnappa honom o så fick jag veta lite vad de tänkt göra också. S har ju aldrig gjort lumpen, så nu ska de kidnappa honom med en militärbil och i full mundering, och så ska han få "göra lumpen". De har en polare som är med i hemvärnet som fixat kläder tydligen.
    Tror han kommer ha en riktigt rolig dag

• minimis

KatjaB skrev 2010-06-01 19:50:04 följande:
      haha, ja det är väl så Men jag hade ju lite graviditetskilon att ta av också, nu är det midjan som stör mig, benen o rumpan o så tycker jag är bra som de är. IDag ringde förresten marskalken mig, fick ett datum när de tänkt kidnappa honom o så fick jag veta lite vad de tänkt göra också. S har ju aldrig gjort lumpen, så nu ska de kidnappa honom med en militärbil och i full mundering, och så ska han få "göra lumpen". De har en polare som är med i hemvärnet som fixat kläder tydligen. Tror han kommer ha en riktigt rolig dag

Hahaha, vad roligt!! Min hippade de förra helgen. De smög in sovrummet allihopa och väckte honom med tjo o tjim, kul men samtidigt lite läskigt!

• CeKe

Katja, 9 kg är ju suveränt! Var stolt över dig själv

Vet ni... nu är mina blombekymmer löst! Det underbara är att det var Kece som räddade mig Hehe. Tänk va bra det går när jag säger åt honom att han måste hjälpa mig och att han får lov att bestämma en sån sak Vet inte om det handlar om att han vill få tyst på mitt tjat eller att det är viktigt för honom att det blir som han vill i denna fråga, men hur som helst sköööönt!

Kece har hela tiden varit inne på vita rosor. Nu blir det så! Har lagt upp bilder i galleriet, men vi ska ha något färre rosor... och stjälken kommer vara lindad med typ tjärat snöre (fast utan tjära.. hm) istället för sidenband. Tärnan får en liknande men med tre rosor och näbbarna får varsin stor vit ros. Och så blir det vita kvistrosor i mitt hår och en vit ros till korsage åt Kece. Förhoppningsvis går det att göra nåt med snöret även på korsagen. Återstår att se

Blommoar: Tjeck! Känns skönt. Nu är nog i stort sett allt klart! Till och med festhäftena är helt klara

• nu gifter vi oss

Hallå på er!!!

Helt ny i tråden, skulle ha gift mig i maj men fick i höstas flytta det till juli. Här kommer lite sammanfattning för den som vill läsa:

Datum: 10 juli

77 personer totalt, ca 10 till kommer efter middagen bara till festen (arbetskollegor)

Borgerlig vigsel utomhus

Libanesisk buffé för 130 kr per person

Kladdkaka med massa fint spritsad grädde o fint pynt som bröllopstårta

Temat blir mkt färg, lite orientaliskt men också rockigt, en hel del svart rött o lila.

Klänningen är lånad och är en Dallas Marie från Maggie Sottero

Titanringar, jag ska ha tre svarta diamanter i min

Panik just nu: hinna med att bestämma de små detaljerna

Panik övrigt: vill ha fint väder, annars måste vi ha vigseln på scenen inne i bygdegården och alla gästerna får stå o trängas bland de uppdukade långborden...

Vad ha ni panik över?

Vi käkar naturdiet sen 2 veckor. Jag har gått ned 2,5 kg och min blivande man 8 kg.

• miris

Jag har samma panik som du. En massa smågrejer som ska bestämmas, göras.. Vill bara ha allt klart! Och vi ska också vara utomhus. Är vädret dåligt vet jag inte hur vi gör. Plan 1 är att sätta upp nåt tak av något slag, plan 2 (men då ska vädret vara i princip snöstorm. hehe) får bli inne i logen där festen ska vara, men då vet jag inte hur vi gör. Det är fullt med bord och sånt ja..

• Korallbruden

Närvös! Har första provningen på min klänning idag. Känns lite skakigt... beställde den i början av dec och lovade att gå ned 3-4 kg och det har jag gjort men tänk om det inte räcker utan att den sitter för tajt på. 

• CeKe

Korallbruden: Hur gick det med provningen?

• Korallbruden

Ceke: Tack för frågan Det gick bättre än förväntat. Klänningen satt bra och inga förändringar behövs göras så det känns som jag kan andas ut... och det är bra Började göra ena reserv planen efter den andra om det inte hade fungerat med min klänning...

Har du börjat packa flyttkartongerna?

• KatjaB

ceke: tycker du/ni gjorde rätt val, vita rosor är ju jättefint och tidlöst dessutom Blir snyggt med snöret (o de där snörena luktar ju så gott)

korall: skönt att klänningen satt bra!

nu gifter vi oss: välkommen till tråden! kul med libanesisk mat, sånt är ju jättegott!
    Jag är nog inte så stressad över saker som ska fixas.. inte än, däremot är vi lite nervösa för när Simons a-kassa ska komma, de handlägger ju så långa tider så man blir alldeles galen, men snart ska det väl hoppa igång. gifta blir vi ju iallafall förstås, men det bore skönt att slippa tänka på ekonomi när man har allt annat att fixa med