• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Katja: Tack, ja det kommer bli fint! Och haha, vi ska ju ha tjärat snöre som servettringar så kan lova att det kommer dofta tjära i festlokalen Tänkte faktiskt ha ett snöre utan tjära i buketten dock... kanske kan bli kläddigt om jag blir varm om händerna..

Korall: Härligt att den satt bra! Visst är det otroligt vad man kan oroa sig i onödan!!!
    Nix,  inga flyttkartonger packade ännu.. men vi har ett gäng som står här hemma och väntar. Men det är 28:e flytten för mig (japp, skrev rätt), så känns som jag har lite rutin på det där med packandet... Och så har vi ju bara hunnit bo i lägenheten 1 år, så har ändå inte hunnit samla på oss alltför mycket skräp, vilket är skönt! I morrn är det bara 1 vecka kvar tills huset... och 1 månad och 1 vecka kvar till bröllopet!!

• CeKe

Just ja! Fick hem ett par nya skor idag! Bestämde mig till sist för ett par vita skor till klänningen och köpte ett par här på BT. De blir super och Kece gillade dem också. Och faktiskt.. helt perfekt med ett par redan ingådda skor!!

• ZemraBullen

Hej alla.

OJ vad det var länge sedan jag var inne, har en tung period just nu och har inte haft ork att sitta vid datorn. Så har mest fixat i trädgården här hemma. Men ska in i morgon på en liten operation och kände att jag behövde lite bröllopsmys här inne på forumet.

Klänningen kom för ett par dagar sen och den sitter helt perfekt, MEN det var ett hål i sömen fram på bröstet så fick skicka efter en ny, har hjärtat i halsgropen, hoppas att den hinner fram i tid och att den är hel.

Van en jätte vacker slöja på tradera och den kom hem idag, den är helt underbart vacker. kommer vli så fint med klänningen och håret. Var och gjorde en provuppsättning hos min granne som skall göra hår och smink på mig. Det blev en lyckoträff på första försöket.

Imorgon blir det op och på fredag åker jag till Sthlm för att gå på min systerdotters namngivning. Är ganska säker på att de planerat möhippan nu i helgen. Vore så roligt.

Är också väldigt nervös över vädret, vi ska också ha cermonin ute. Men jag tycker att vi bestämmer att det blir underbart väder HELA Juli.

God natt alla blivande

• minimis

Katja - har för mig jag läste någonstans att du köpt nåt med vin/vingård till din bm i morgongåva. Det lät riktigt intressant, kan du berätta mer om det? Men bara om du vill :)

• KatjaB

minimis skrev 2010-06-02 22:48:25 följande:
    Katja - har för mig jag läste någonstans att du köpt nåt med vin/vingård till din bm i morgongåva. Det lät riktigt intressant, kan du berätta mer om det? Men bara om du vill :)

jo visst, hyravindrad.se rhar, finns fler också om du googlar på det. Man hyr en vinrad ett år och får med en låda vin, (man får lägga till ett par hundra för att få hem vinet också men en kul grej tyckte jag

• Korallbruden

Det är så kul att få hänge med i allas resa mot sina bröllop

Mitt nästa steg är vigselprogram och kolla om underkläderna fungerar mot klänningen. Har köpt lite lyxiga grejer men tror att jag kommer att få sy fast vissa delar i klänningen därför att ryggen är djupa skuren än vad jag mindes.

• MrsPingla

Hej alla!

Herregud, nu börjar det närma sig hörrni! Tänkte höra med er om en fundering jag har; jag var och tittade på underkläder häromdagen i en bättre underklädesbutik. Då får jag veta att det är HUDFÄRGADE underkläder som gäller under en vit klänning - annars syns de vita underkläderna genom tyget! Är det bara jag som inte tycker att hudfärgat är särskilt snyggt? Hur har ni andra gjort med det?

Min klänning är även väldigt tajt (sjöjungfrumodell) och jag skulle gärna vilja hitta trosor med ben eller så, så att det inte blir någon troskant. Någon som vet några bra som ni rekomenderar? Behån är även ett problem: har rätt stora bröst och måste hitta en bh utan axelband och som är djup i ryggen.. och just det, gärna hudfärgad ;)

Någon som har några tips?? :)

• 100703 M och B

MrsPingla skrev 2010-06-03 08:20:28 följande:
    Hej alla! Herregud, nu börjar det närma sig hörrni! Tänkte höra med er om en fundering jag har; jag var och tittade på underkläder häromdagen i en bättre underklädesbutik. Då får jag veta att det är HUDFÄRGADE underkläder som gäller under en vit klänning - annars syns de vita underkläderna genom tyget! Är det bara jag som inte tycker att hudfärgat är särskilt snyggt? Hur har ni andra gjort med det? Min klänning är även väldigt tajt (sjöjungfrumodell) och jag skulle gärna vilja hitta trosor med ben eller så, så att det inte blir någon troskant. Någon som vet några bra som ni rekomenderar? Behån är även ett problem: har rätt stora bröst och måste hitta en bh utan axelband och som är djup i ryggen.. och just det, gärna hudfärgad ;) Någon som har några tips?? :)

Sloggi har hudfärgade trosor som är "sömlösa", det vill säga det finns en enda söm och den sitter mitt bak så den hamnar ju liksom där det ändå är lite hålrum Dom är sköna och om man inte lyckas få dem att korva sig så är det garanterat ingen som ser dem.

Jag har F-kupa och har köpt Wonderbras axelbandslösa bh, den sitter som en smäck också den hudfärgad. Ffinns bland annat på Lindex, dock kanske inte alla storlekar men de kanske kan ta hem? Annars lär det finnas om du har någon bra underklädesbutik.

Men nej, hudfärgade underkläder är inte direkt det sexigaste som finns.. Det får man byta om till så snart klänningen är av

• CeKe

Mmm, om man behöver hudfärgade eller kan ha vita underkläder beror ju på hur mycket tyg det är i klänningen, om det blir täckande ändå med undertyg, siden och allt vad det nu är.. Men sant att under t.ex en vit skjorta, är det hudfärgade som gäller!

Jag har juvita underkläder och de syns inte alls igenom på min klänning.. Det där med bh utan axelband och stor kupa.. har du provat torsoletter? Funkar finfint för mig och jag har också F och avskyr axelbandslösa bh:ar som inte sitter uppe...

Mitt tips är att prova vad som funkar till just din klänning! har en kompis som jobbar på Twilfit och enligt henne är det rätt vanligt att tjejer tar med sig sina brudklänningar till butiken för att prova underkläderna till klänningen. Kör på den varianten, vet jag Då kan det ju inte bli fel!

• mountainleaf

Min kollega är ju inte den mest smidiga människan som går i ett par skor.
    Hon berättade igår att min sambo hade ringt till jobbet för nån vecka sen och velat ha numret till min chef..
    Shit, tänkte jag, nu ska han prata om en sak på jobbet som har blivit ohållbart och att det inte är acceptabelt! Han FÅR inte....
    Sen säger hon att han ville prata med chefen för att planera nån fest till bröllopet!
    jaha, då vet man alltså inte när det blir möhippa eftersom han tydligen planerar ledigt när jag eg ska jobba...Nått som jag sagt i början att det skulle vara skoj eftersom jag läst att det var en tjej som var på väg till jobbet och blev hippad!

Men, tänk om det inte gick? Tänk om jag blir besviken om det nu inte händer när jag ska jobba helg? Jag får gå runt och inte tänka så mycket på det....men lätt?