• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

Vi3: Låter inte som någon rolig att ha att göra med. Försök med mamma annars skulle jag nog ha bytt. En sån här sak vill man ju gärna vara överrens om och känna sig nöjd med. *Lycka till*

• KatjaB

Vi 3: Å andra sidan om det är nån tröst så låter ju efterrättsbuffén god tycker jag

Men visst skulle ni ha lokalen via dem också, så byta kanske inte är ett alternativ.. eller har jag hittat på det där själv?
    I så fall kanske ni kan köpa kallskuret till själva, behöver ju inte bli så dyrt, beroende på vad ni ska ha, lönnebergaskinka/ ost / fläskfilé / rostbiff... finns ju en hel del att välja på, o det upplagt på fat kanske gör att det känns som mycket mer mat.

• Vi 3

Stämmer så bra, har lokalen också, och deras krav är att man tar maten via dem. Antagligrn därför lokalen är så billig (1800)

KatjaB skrev 2010-04-02 09:04:09 följande:
    Vi 3: Å andra sidan om det är nån tröst så låter ju efterrättsbuffén god tycker jag Men visst skulle ni ha lokalen via dem också, så byta kanske inte är ett alternativ.. eller har jag hittat på det där själv? I så fall kanske ni kan köpa kallskuret till själva, behöver ju inte bli så dyrt, beroende på vad ni ska ha, lönnebergaskinka/ ost / fläskfilé / rostbiff... finns ju en hel del att välja på, o det upplagt på fat kanske gör att det känns som mycket mer mat.
  • JollyO

Nu har vi beställt klänning klänning från Kina och även kostym från Sutopia. Mycket mätande igårkväll :) Nu börjar en lång väntan!

• sarahkka76

kärleken: vi är i god tid av flera anledningar. Dels ahr vi långväga gäster som har behövt boka hotell, och det var tur att vi var i god tid för det är nästan fullbokat det datumet vi ska gifta oss. Sen får vi bebis om ca en vecka och då kommer allting ta dubbelt så lång tid. Sambon jobbar och jag kommer att vara själv med bebis och bröllopsplaner, lite saftigt. Eftersom min svärmor kommer att sy dukarna och löparna måste vi veta i god tid hur borden ska stå, och för det behöver vi veta hur många vi blir.

Det var ett bra pris för ni fick om det ingår personal, det gör det inte hos oss.

katja: det lät super bra det där

vi3: vad trist när det blir sådär! Hoppas det ordnar sig! Jag håller med katja, ni borde få mer i matväg när ni skär ner på efterrätten. Tror inte ett dugg pådet där, det klart att det gör lite skillnad om det nu skulle vara en extra sås, bröd, kex, frukt. Ni får sätta ner foten och säga åt de att ta sig i kragen!
    Synd när inbjudningarna redan är skickade. Men tror du att det skulle bli ett jätte problem om ni ändrade lokal, om meddela gästerna om ändringen?

jollyo: åh vad spännande!

• rosesarered

Ceke,

grattis till huset! många grejer på gång för er del nu med både bröllop och nytt hus

korallbruden,

tråkigt med tärnklänningen! verkar vara väldigt olika med hur resultatet blir när man beställer sådär. Vissa har ju väldans tur och får fina klänningar vad jag sett här på bröllopstorget.

Mia77,

har varit med om samma sak! (nästan) Vi hade en preliminärbokning på en festlokal med mat och dryck och hela baletten. Var där första gången och tittade i juli förra året. Då lät allt jättebra. Sen plötsligt blev det ägarbyte och vi var på ett planeringsmöte i september och allt lät bra, det var inga problem och vi skulle få menyer och prisuppgifter senast i oktober. November har tydligen dottern till ägarna tagit över stället och det blir igen ett nytt planeringsmöte där vi i princip säger samma saker om och om igen. November ska vi senast få prisuppgifter, menyer och avtal påskrivet. December försöker min fästman ringa henne flertalet gånger då hon säger att hon ska ringa upp men aldrig gör det.. efter tionde gången tröttnar vi, detta är på slutet på december. Bestämmer oss för att skita i festlokalen eftersom vi fått ett så opålitligt intryck. Så mitt råd är BYT! Har du minsta dåliga magkänsla så är det inte värt att betala stora pengar för någon som inte är serviceminded för fem öre. 

Oj, vad långt det blev...

• KatjaB

har lite bilder på blommor på bloggen. de mittersta bilderna på de två olika rosa-tonade rosorna, med cremevitt o vitt till.. vad tror ni

• JollyO

sarahkka76: Ja det är väldig spännande. De har redan mailat två gånger om klänningen så det känns jättebra. Har skickat kort på hur jag vill att de ska ändra den, men denna blev det:

www.littlecoral.com/mga3112f-organza-wedding-dressbridal-gown_p13762.html

Kul att ni redan vet alla som kommer. Och bara en vecka kvar tills bebisen... Jag blir lite avundsjuk på det sistnämnda får jag säga :) Så underbart för er att snart få träffa den! Att du hinner sitta här och skriva då..?!

• sarahkka76

katja: blommorna var jätte fina

jollyo: jätte fin klänning! Ja, det ska bli jätte kul med båda stora händelser iår Jag är bara hemma nu så jag har tid att vara här det är bara att ibland orkar inte jag. Jag läser inläggen men orkar inte kommentera alla nu när man gå i en dimma.

• Kärleken9

Sarah: ja men förlåt, hade för en stund glömt din fina mage. Ja det förklarar saken att ni måste ha lite extra tid. Än en gång lycka till. Ja jag tycker det är inget att säga om maten och alla säger hon är bra så jag litar på det.

Vi betalar också lite för lokalen, 1700:- och då får vi ha den från fredag till måndag-tisdag så det känns kanon, även om jag antar vi vill va ute därifrån på söndagen.

Ceke: Grattis till huset, 2 av de stora sakerna i livet, samtidigt det är inte illa.

Svar på tråden Juli 2010