• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

Sarah: Okej, för oss kostar lokalen 1700:- och sen igår personalen i prist på maten mindre än 200:-/pers. Ingen bäbis än?

Roses: Vi har inte skickat vår hinderprövning, än, men måste ta tag i det när gubben blir ledig igen, jobbar hela påskhelgen. Måste ju skicka vårta papper ner till prästen.

Mia: Ja välkommen i klubben, vi skickade våra i februari och än har bara en handfull svarat. Vet fler som kommer men de har inte anmält sig till vår osa person. Känner igen känslan, man vill ju veta. Men för vår del är det långt kvar till sista datum så bara att vänta...

Casmel: Wow syr du löshåret själv? Värsta händiga. Jag och min frisör valde att inte ha löshår. Känns bra, tror det blir så tungt då. Räckder med slöja och allt annat som ska va.

Nope ingen panik över småsakerna än, bara söker med ljus och lykta Hade hitta precis såna löpare jag söker här på bt men typiskt nog så hade mitt mail fastnat i cyberspace och inte kommit fram och nu är det sålda. Har kanske hittat väst och cravatt till sambon iaf. Håll tummarna det går bättre med den.

• Casmel

Sarah: Vi betalar inget alls för själva lokalen o personalen utan vi betalar mat o dryck och i det så ingår allt annat...Personal, bord stolar, porslin, disk osv

Vi kommer inte ha 3 rätters utan vi kör på välkomstdrink med fruktspätt. Sen blir det kycklingfilé med potatisgratäng och rödvinssås och sallad.
    Bröllopstårta kanske vi skulle ha dom där bägarna och en liten tårta till mig o Johan så vi kan skära tillsammans

Vi kommer ha ett separat snacksbord med godis, frukt och andra godsaker (frukten får vi köpa av själva lokalrestaurangen som gör maten men allt annat snacks fick vi köpa och ta dit själva

• KatjaB

Fruktspett kanske vore nåt till välkomstdrinken.. hade annars ha chokladdoppade jordgubbar till bubblet.

Har fortfarande inte fått mitt hårflor och börjar bli lite nervös för att det inte kommer alls.. ?
    Men jag har fått hem våra stavar med såpbubblor, blir rätt små bubblor av dem, men massor när man blåser. Blir jättefint iallafall att ha såna, vet inte om vi sja ha rosblad iallafall att kasta, känns lite kaka på kaka att ha båda. Måste fundera på det, men bubblorna är superfina iallafall (och gömda så barnen inte får tag på dem)

• sarahkka76

roses: vi kommer att skicka våra papper i slutet av denna månad eller i början på maj eftersom vi inte gifter oss förrän 31 juli och de ska vara giltiga i 4 månader.
    Det är en jättefin paviljong. den hade jag tittat på förra året.
    Ja, jag känner också så att det är en hel del små detaljer som ska till och man vet inte i vilken ända man börja dra i och tiden känns knappt, speciellt nu när vi ska få barn nästa vecka.

mia77: så var det för oss också, inte ett enda samtal under första veckan. Andra vecka började våra föräldrar att svara sen kom resten och sista dagen i osa hade alla svarat ja

casmel: vilket projekt det lät som! Det är så bra när allt ingår i priset! Vad gott det lät

kärleken: ja, det var lite skillnad i priset. Nä, inget än men jag märker att kroppen förbereder sig för de få förvärkar jag får börjar bli lite starkare för var dag. Hoppas på att den kommer nu i veckan som kommer.

katja: testade också våra bubblor och som du säger så kommer det massa små, det blir jätte fint! Kan inte du kolla ngn leveransstatus på deras hemsida?

Idag fick vi svar från lokalen och det blir bordsplacering som ett E. Det var det bästa för antalet gäster samt hur lokalen ser ut. Så jag är nöjd. Nu ska både sambon och jag göra våra egna placeringar och sen kolla på varandras, kan vara lite kul att se hur vi har tänkt oss hahaha

Har även haft kontakt med Matildas fest för prisförfrågan ang båda klänningar som jag har i mitt galleri. Fick jätte bra pris och jag kommer nog att slå till hos dem. Det känns tryggare att ha en svensk kontakt, ngn som man kan träffa, som mäter, och som i efterhand kan sy in om det skulle behövas. Det stället som klänningarna ursprungligen kommer ifrån är bara en mailkontakt och jag har inga referenser eller hört ngn annan som beställt därifrån och sånt gör en givetvis lite nervös. Matildas fest har här på BT haft jätte bra kritik så det känns bra.

• CeKe

Sarahkka: Kan berätta att min svägerska beställde både brudklänning, näbbklänningar och skor åt allesammans från Matildas och är supernöjd, så det ska nog bli bra

• rosesarered

Mia77,

välkommen till klubben! Bridezilla som jag är trodde jag att mobilen skulle överrösas med grattis-sms och telefonen skulle gå varm hela kvällen. Ingen förutom våra föräldrar visste om att vi skulle gifta oss så vi trodde att det skulle "smälla" Men endast våra kära mammor ringde. Så nej du är inte den enda. Säkert så är det så att det är en så stor grej att gifta sig för en själv och inte för gästerna så... Sen så säger dom flesta något när man väl träffar dom.

Sarahkka,

tack, kikade också på paviljongen förra året och har varit och frågat efter den på Jysk och då fick jag informationen om att den skulle komma till sortimentet nu vid påsk så jag var väl förberedd Barn nästa vecka, det måste kännas väldigt spänannde! Nervös och förväntansfull?

Vet ni, idag har jag gjort mitt första inköp med paypal. Skitläskigt!{#lang_emotions_dreamer}

Tänk om det inte funkar, om jag blir lurad eller nåt. Valde ett konto som är direkt kopplat till mitt bankkonto och inte det andra alternativet då man fick vänta 2-3 arbetsdagar. Det blev lite brådis för tjejen som hade etsy-butiken skulle själv gifta sig och stänga butiken i nån månad. Så jag slängde iväg min beställning på hårblomma snabbt som attan!

Detta riskerar att bli en dålig vana, det finns ju huuur mycket somhelst fint på etsy.

Är det där du också beställt floret Katja?

• KatjaB

sarahkka: ja det skule ju vara slut o komma efter nån vecka, skrev hon på mail så jag blev riktigt förvånad över att de kom så fort. kanske dina är på gång då..?
    Hon skulle få in en väskkrok också som hon har på hemsidan, fast en annan typ. Måste kika in då o då för att se när den kommit in.

• sarahkka76

CeKe: Åh vad bra att hon blev så nöjd! Bra för mig att veta också

roses: bra att ni slog till på en gång! Ja, det känns precis så, allt det. Första barnet dessutom så man är på okänd land kan man säga hehe
    Hoppas att det går bra med köpet, för det mesta gör det som tur det är. Hahaha, ja, det är lätt att man överhandlar

katja: mina? de fick jag för ett år sen

Hur många program har ni bestämt att göra? För oss lutar det att göra varannan. Då kan gästerna interagera lite med varandra och sen räcker de exakt till ett program per hushåll om de nu vill ta med den hem. Tycker att det räcker.

• Tokisen

sarah: vi tänker oxå ha varannat program, blir för mycket prylar på bordet annars tycker jag + att vi kommer ha bingobrickor i programmet och då får dem parvis hjälpas åt, blir lite kul och dem lär känna varandra lite förhoppnngsvis.

Vi har skickat in hindersprövningen och namlappen och fått tillbaka dem oxå, gick på ett kick

• sarahkka76

tokisen: ja, det var så vi tänkte också. Åh vad snabbt!

Undrar igen det här med hur många pappersservetter man ska ha. Blir det här bra tror ni?

Brudskål: 1st/per
    Middag: 2st/pers
    Tårta: 1st/pers
    Fest: 2st/pers

Svar på tråden Juli 2010