• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • KatjaB

ååh vad glad jag är nu fick svar av honom som är vår kontakt för stråkkvartetten o de tar inget extra för att spela en extra låt. han skrev att det som kostar är att de kommer ut o uppträder, sen så är det samma oavsett vad de ska spela.

Kanske kan föreslå lite stämningsmusik innan det sätter igång, medans folk sätter sig på sina platser också,.. eller blir det overkill?

blir förresten vansinnig på Millys! Jag har ju beställt tärnklänningar men de är helt hopplösa att få tag på. mailar inte länkarna jag måste ha för att fylla i måtten och svarar inte på när de kommer vara klara. Läser bara mer och mer om att de vill skjuta på tiderna för andra som beställt klänningar ett bra tag sedan. Usch så tråkigt! Jag valde ju dem för att de hade så bra rykte, nu får jag kalla fötter

• Kärleken9

Västen är nu vår!

Sambon har pratat med solisten ikväll så hon är bokad. Kostar 750-800:- men eftersom den ena av våra sånger, Alltid med Sara Löfgren, är ny för henne vill hon ha extra så det är bara att räkna med 1000:- sen sa hon att kantorn har börjat ta betalt för sånger hon inte kan. Låter för mig helt främmande och inget som prästen sa nåt om så sambon får ringa han och fråga. Annars så kände solisten till en pianist om ville ha en annan. Som då ska ha ca lika mkt som solisten. Jag kan inte sluta att irritera mig på folk som ska ha och ska ha bara för att det är bröllop... Gha... Och en sak till vi enades bara om låten ovan. Någon som har nåt bra förslag på solosång??? Lutar just nu åt Annies sång (sv) eller Du är allt. Ska vara svensk.

• KatjaB

kärleken9: ja, det drar iväg fort med alla småsummor. trodde inte heller att kantorn tog betalt, fast det är klart.. ska de öva in många sånger inför bröllop så kanske de vill ha betalt för tiden..

• CeKe

Katja: Härligt med stråkarna!

Ojoj, det där med kantor har vi inte ens börjat fundera på än. Tror han som tillhör kyrkan är en bekant till mina föräldrar, så hoppas det inte blir någe strul. Hm, det kanske är dags för oss att börja kika på in-utmars, psalmer etc...

Nu är det i a f klart med solosångerna. Tärnan sjunger "from this moment" och brorsan + en kompis sjunger "Heaven".

När det gäller osa har vi börjat göra såna här fulingar att vi passar på att "by the way" fråga om de kommer på bröllopet. Hehe, funkar riktigt bra!

• Kärleken9

Ceke: Ja kanske dags för er att göra det men det är ju ändå lååång tid kvar. Hahahaa smart där till era gäster.

KatjaB: Jag har aldrig heller hört talas om kantor som tagit extra, måste kolla upp om det verkligen stämmer.

Vi har nu bestämt sånger. Alltid Sara Löfgren och Annies sång (Annies song) på svenska då. Känns bra.

• CeKe

Kärleken9: Fina sånger och härligt med svenska sånger. Jag var också inne på det... men det blev två på engelska, men det blir bra det mé. Får väl se det som en tribut till en del gäster som bor i andra länder eller nåt

Haha, ska bli spännande. Brorsan har träffat en tjej (på en resa runt i sydamerika) som inte pratar annat än spanska och ingen i familjen pratar just spanska... undrar hur det kommer gå Kan bli första mötet på bröllopet Och stackars tjej om hon kommer, hon kommer ju inte fatta ett ord!

• JollyO
    Kärleken9 skrev 2010-04-06 22:43:21 följande:
    KatjaB: Jag har aldrig heller hört talas om kantor som tagit extra, måste kolla upp om det verkligen stämmer.
    Jag vet att när min mamma gifte sig betalade de kantorn 500kr. Man kan ju tycka att det borde ingå i deras arbetsuppgifter men...

Sambon pratade med sin morbror idag och han ska spela på bröllopet. Sen har vi hans kusin på trummor/kajon och tre av närmsta kompisarna som kör bas, gitarr och sång. Är trevligt att ha musikaliska vänner!

När det gäller sånger har vi bestämt in-och utgångslåt och en av psalmerna. Mendelssohn in och God only knows med Beach boys som utgång. I denna ljuva sommartid blir nog en av psalmerna och sen vill jag ha Härlig är jorden också, men sambon tycker att det är för mycket begravning. Vi behöver inte ha två psalmer just eftersom vi gifter oss i Missionskyrkan utan kan ha någon annan sång om vi vill.
    Sen ska vi ha varsin överraskningslåt till varandra, jätteroligt! Jag har lite svårt att välja bara... Har än så länge funderingar på You and me song av The wannadies eller Underneath your clothes av Shakira. Några tips?
  • rosesarered

Kärleken,

haha måste leta upp den tråden jag tror också att det kan bli fint med ivory. Vi kommer att ha lite olika färger på oss, fästmannen har grön nehru, jag ivory (tror jag?) klänning och tärnklänningarna är ljusgröna. Så vi blandar lite olika gröna nyanser

Vi funderar på följande låtar: I give you the morning, ännu doftar kärlek och för kärlekens skull. Inte så vidare orginellt haha spelas på bröllop stup i kvarten..

• rosesarered

Just det, igår pratade jag med min svägerska som jobbar i butiken där jag beställt min vigselring. Nu ska ringen tydligen vara på ingång! Det har varit en del strul med ringen, jag lämnade in min mammas gamla ringar och planen var att använda hennes gamla briljanter till den nya ringen. Tyvärr så visade sig de ha för dålig lyster och kvalitet så det blev nya istället vilket resulterade i en helt plötsligt dyrare ring.. Svägerskans chef har tydligen gjort allt för att pressa ner priser för mig för att jag "tillhör familjen". Jättegulligt tycker jag

har väntat på ringen sen januari så jag börjar bli rejält nyfiken nu!

• Kärleken9

Ceke: hehehe så kan det gå man tänker först en sak men sen blir det något helt annat, är väl det som gör det roligt att spendera så många timmar på just denna dag. Självklart blir det fint det med. Känns bara rätt med 2 svensa sånger tycker vi båda så vi kör på det. De andra tar vi på festen istället. Stackars tjej om hon inte föstår och kan prata med någon utan din bror! Jag och sambon hade just träffats då syrran gifte sig så han var bjuden men vi valde att han inte skulle vara med just för att det är brudparets dag och vi ville inte ha blickar riktade mot oss så vi tog det en annan gång.

JollyO: Ja alla kontakter som gör det hela billigare är varmt välkomna. Jag har musikaliska vänner jag med men nu gifter vi ju oss i södern så det blir lite långt för dem att resa. Men gav din mamma kantorn det som en fin gest eller för att kantorn krävde det??? Jag kan förstå om det är mkt att öva in för dem men nu gäller det en sång, eftersom in och utmach spelar ju säckpipeblåsaren. Fast det klart det visste ju inte solisten då vi prata med henne igår, för det är ju en välbevarad hemlighet. I den ljuva sommartid ska vi också ha och en nyare psalm, 411 tror jag de var . På genrepet så sjöng prästen några psalme för oss så vi valde den.

Roses: Ja jag tror det blir fint att vi matchar varandra tärna och bestman varandra. Låter fint ert med. Kul med ringen, förstår du längtar tills du får se den.

Svar på tråden Juli 2010