• Andelle

Skicka/maila save-the-date?

Varför skulle det vara löjligt? Istället för att berätta f2f så gör man det med ett kort, trevligt tycker jag.

Så definitivt alternativ nr 1. Men gifter ni er i maj/juni hade jag nog skickat det tidigare än nyår. Du skriver att de måste flyga ner, vet inte om det är inrikes som avses men om du menar att de flyger från andra länder tycker jag 6-8 mån innan är lämpligt.

Rekommendationen att skicka inbjudan 2 månader innan känns en smula förlegad. Från en tid när man inte bokade upp sig så långt i förväg utan mer levde i nuet och kanske inte hade så mycket på gång. Dagens samhälle med jobbscheman, resor, konferenser osv kräver mer framförhållning än så.

• Andelle
    Sebastiána skrev 2010-03-12 10:42:39 följande:
    När jag först hörde om "save-the-date" tyckte jag att det var löjligt att skicka en inbjudan om en inbjudan och det har jag tyckt fram till nu - och det ÄR onödigt och löjligt också om alla gäster bor i närheten och om man inte gifter sig i värsta semesterperioden.
    Vi skickade STD-kort av den anledningen att vi ville överraska, ingen visste om att vi bestämt oss för bröllop innan. Känns roligare att öppna ett fint kuvert och bli lite paff, istället för att säga det när man träffas eller sådär lite i förbifarten. Nu bor absolut inte alla våra gäster i närheten iom att vi gifter oss där ingen av oss bor, men jag hade nog tyckt att STD-kort hade varit kul även om vi gift oss hemma.
Svar på tråden Skicka/maila save-the-date?