• TheSecret

Bröllopsschemat????

Finns säkert en tråd om det här men den hittar inte jag.

Hade blivit väldigt glad om brudar vill dela med sig av hur dom planerar självaste bröllopsdagen. Från morgon till sena kvällen.
    För jag har ingen aning om hur man ska planera denna dag!

Tack....

• Svar på tråden Bröllopsschemat????
  • JT2010

Jag har fått ändra fram o tilbaka men såhär ser vår dag ut:

8.00 SKa jag vara hos frisören
    Senast 11.00 ska jag börja med sminket
    14.00-16.00 Fotografering
    ca 16.15-ca17.15 Fotografering och videofilmning hemma med familjen (bor fortfarande hemma hos föräldrarna)
    17.30- ca 18.30 Vigsel
    18.30- ca 19.30 Fotografering o filmning i kyrkan
    ca 20.00 kommer vi till festlokalen
    ca 20.30/21.00 middag
    Sen dans hela kvällen o natten med tårta vid midnatt

Kommer bli stressigt hehe =)

Hur har du tänkt dig din dag?

• Nordiskbrud

Vår dag såg ut så här

8.00 Gick upp, åt frukost, strök lite på klänningen o underkjolen. Duchade och tvättade håret.

Köpte luch på vägen till frissan

10.00 Kom till frissan och började med hår + make up

ca 12.30 Åt lunch (jätteviktigt denna dag, glöm eller välj för allt i världen inte bort det!!!) och efter det slutförde vi make, frisyr och påklädnad. Fotograferna kom vid 12-tiden också

Skulle varit klar till 13 men vi drog över tiden lite så var nog på platsen vi skulle vara för fotograferingen runt 13.30 och då började vi fotoa direkt. Bestämde oss för att vi var nöjda och att vi inte skulle ta foton som vi tänkt vid kyrkan så vi åkte hem till mina föräldrar och inväntade skjuts till kyrkan åt alla. Var väl där ca 15.15. Min man kom på att vi glömt saker vi behövde så han fick åka ner till hotellet vi skulle ha middagen på och hämta dem.
    Runt 15.30 kom vår skjuts och så började lite taxitrafik till kyrkan. Vi tänkte ta en kopp kaffe men den blev stående orörd. Vi fokuserade mest på att varva ner och det var skönt att få en stund ensama ihop innan vigseln.
    15.50 åkte vi, insåg att vi var lite tidiga så vi körde ett var på stan. Kom till kyrkan 15.58 och inväntade klockringningen. Så började vigseln 16.00.
    16.30 - var vigseln klar, betydligt tidigare än vi räknat med. Men kramkalas tog dessto längre tid så strax efter 17 satte vi oss i limon och gästerna började gå till hotellet för lite för drink. Igen, skönt att få en stund bara vi två
    17.40 kom vi till hotellet, vi hade kontakt med toastmastern i bilen. Brudskål o hurra, mingel.
    Kan klockan varit 18.20 kanske då vi satte oss till bords och middagen tog vid Många tal, spex och sånger. Underbart kul!
    Tror vi lämnade borden närmare 22 någongång. Vi var sena vet jag och sköt på tårtan så den skars kanske 23.30. Svårt att komma ihåg tider för det struntade vi blankt i då och bara flöt med och njöt!

• Niini

Usch, när jag ser era tidtabeller börjar jag tvivla på att hinna vara klarfotad kl. 14 då det är tänkt vi ska börja vigseln :S Kommer ju få stiga upp 4 på natten o börja på...

• TheSecret

Ja herregud! Snacka om fullt ös medvetslös!! :) Ha ha haa!!

Jag ser min dag framför mig så här:

07.00 uppstigning, frukost åt barnen inkl oss själv.

8.00 Barnen till barnvakten (som ännu inte är klart)
    Därefter åker brudgummen till sitt ställe och jag till mitt (vet inte var jag ska befinna mig än då jag ska ha min kompis att göra mig fin och vi ska ha övernattningsgäster i vår villa och kan inte vara där).

9.00 make och frisyr. Ska man ta på sig klänningen redan här??? Vi ska fotas efter vigsel...

13.00 LUNCH! med mamma och ev systrar.

15.00 Vigseln!

15.30 KRAMKALAS!

16.00 Fotografering

17.00 Anländer till festlokalen

17.15 Brudskål/mingel

18.00 Middag

....resten vet jag inte. Ska man äta tårtan före brudvalsen eller gör man det efteråt?

• GnuNea

Bra tråd, har ingen koll på när allt ska göras. Vi har tänkt 1,5 timme från att vi kommer till bröllopslokalen till att middagen börjar, är det för lång tid att bara mingla? Vigseln är kl 15.00, och middagen blir väl ca 17.30, vad ska man annars göra där emellan? Har tänkt nån tipspromenad också.

• TheSecret
    GnuNea skrev 2010-03-14 16:43:52 följande:
    Bra tråd, har ingen koll på när allt ska göras. Vi har tänkt 1,5 timme från att vi kommer till bröllopslokalen till att middagen börjar, är det för lång tid att bara mingla? Vigseln är kl 15.00, och middagen blir väl ca 17.30, vad ska man annars göra där emellan? Har tänkt nån tipspromenad också.
    Fotograferas kanske. Min m2b ska inte se mig innan vigseln därför har vi fotografering efteråt. Så gästerna får roa sig själva en stund vid festlokalen med champange o tilltugg. Tror det blir bra.
  • UBW

Så här kan jag tänka mig att vi lägger upp dagen:

07:30 uppstigning, dusch och frukost

09:00 ska jag och tärnorna vara hos frisören

11:00 kommer hon som ska göra make-upen

13:00 lätt lunch

14:30 fotografering

16:00 vigsel

16:45 mingel och gratulationer ute på kyrkbacken

17:15 brudskål och mingel vid festlokalen

18:00 kan jag tänka mig att middagen börjar

22:00 börjar det bli dags för lite dans

23:00 blir det tårta!

23:30 fortsätter festen...

Är det något man har glömt?

• Oktoberbrud2010

Funderar på när de måste börja med smink och hår på mig med tanke på att vår vigsel börjar kl. 11.... det lär bli en väldigt tidig morgon...

• EåN2010

oktoberbrud2010: vad tidig vigsel... men tiderna beror ju mesta dels på vad du ska ha för frisyr och så..

• Oktoberbrud2010

Jo det är väl det... vi kommer dock inte ha en normal bröllopsfest utan bara en enklare bröllopslunch. Sen kommer vi be våra kompisar komma hem till oss på kvällen och så har vi en helt vanlig fest...

Svar på tråden Bröllopsschemat????