Inlägg från: TheSecret |Visa alla inlägg
  • TheSecret

Bröllopsschemat????

Finns säkert en tråd om det här men den hittar inte jag.

Hade blivit väldigt glad om brudar vill dela med sig av hur dom planerar självaste bröllopsdagen. Från morgon till sena kvällen.
    För jag har ingen aning om hur man ska planera denna dag!

Tack....

• Svar på tråden Bröllopsschemat????
  • TheSecret

Ja herregud! Snacka om fullt ös medvetslös!! :) Ha ha haa!!

Jag ser min dag framför mig så här:

07.00 uppstigning, frukost åt barnen inkl oss själv.

8.00 Barnen till barnvakten (som ännu inte är klart)
    Därefter åker brudgummen till sitt ställe och jag till mitt (vet inte var jag ska befinna mig än då jag ska ha min kompis att göra mig fin och vi ska ha övernattningsgäster i vår villa och kan inte vara där).

9.00 make och frisyr. Ska man ta på sig klänningen redan här??? Vi ska fotas efter vigsel...

13.00 LUNCH! med mamma och ev systrar.

15.00 Vigseln!

15.30 KRAMKALAS!

16.00 Fotografering

17.00 Anländer till festlokalen

17.15 Brudskål/mingel

18.00 Middag

....resten vet jag inte. Ska man äta tårtan före brudvalsen eller gör man det efteråt?

• TheSecret
    GnuNea skrev 2010-03-14 16:43:52 följande:
    Bra tråd, har ingen koll på när allt ska göras. Vi har tänkt 1,5 timme från att vi kommer till bröllopslokalen till att middagen börjar, är det för lång tid att bara mingla? Vigseln är kl 15.00, och middagen blir väl ca 17.30, vad ska man annars göra där emellan? Har tänkt nån tipspromenad också.
    Fotograferas kanske. Min m2b ska inte se mig innan vigseln därför har vi fotografering efteråt. Så gästerna får roa sig själva en stund vid festlokalen med champange o tilltugg. Tror det blir bra.
  • TheSecret
    Sanna2010 skrev 2010-03-15 16:00:53 följande:
    Vilken bra tråd!
    Tack! ;)
  • TheSecret

Tycker schemanen ser lika ut över lag. Ska prata med min hår o smink-tjej hur deras bröllopsdag såg ut, meddelar schemat när jag vet.

Men, vilket är bäst? Att ha tårtan före bröllopsdansen så att allt ätande är överstökat och det är bara att festa på och mingla runt eller ska man ta den en liten stund efter bröllopsdansen för att ha ett litet break i det hela?

När vi kör vår dans så avslutar vi den med en fartfylld låt för att bjuda upp alla gäster till att börja dansa, blir det inte lite konstigt då att avbryta detta med att käka tårta kanske 45 min senare?

Det är så mkt man måste bestämma sig för....

• TheSecret
    Nicossambo skrev 2010-03-16 16:18:06 följande:
    Vi ska ha midnatss vigsel så vi skjuter på dagen lite allt är inte rikgit klart men kanske så här.10.00 Vakna och duscha.11.00 Frukost funderar på hotellfrukost eller om man tar en lätt lunch.12.00 Frisören ska gå dit.14.30 Smink ska gå dit ligger nära frisören.16.00 Fotografering.18.00 Vara på örenäs slott fixa till oss.19.00 Skål för brudparet.19.30 Middag.22.45 Middag slut lite dans och paus för gästerna.00.01 Vigsel ute förhoppningsvis.00.45 Tårta.01.20 Första dansen. Sedan dans hela kvällen.
    Midnattsvigsel? Wow! Har aldrig hört talas om det! Gud vad häftigt!!
  • TheSecret

Har pratat med en några nya vänner som är gifta och jag kan säga att vi är inte helt ute o reser när det gäller våra tidsscheman! Vi är duktiga vi!

Heja oss brudar!!!!

Svar på tråden Bröllopsschemat????