Inlägg från: födelsedagsbrud |Visa alla inlägg
  • födelsedagsbrud

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

Känner mig ganska ensam i mitt planerande...då vi valt att gifta oss hemligt. Vi har valt att ha med varsin bästa vän med respektive vid vigseln så totalt blir vi 11 med barn. Kommer inte att välja bort ngt när det gäller klänning,hår, blommor och mat!!Men vi kännde att det lät kan bli hysteriskt med ett stort bröllop!  Det måste finnas fler där ute som liksom vi väljer att ifta oss hemligt..kan vi inte byta tankar och ideer???

• Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!
  • födelsedagsbrud

Ja..hur klarar jag det???Ibland bara det bubblar inom mig..vill så gärna tala om för hela världen..men min bästa vän som oxå kommer att vara med blir totalt nerpratad om detta!!!! Hur går det för dig???

• födelsedagsbrud

Vi gifter oss på min födelsedag...därav mitt alias Vi gifter oss i kyrkan som vi "tillhör", en jättefin liten mysig kyrka! Med på bröllopet kommer våra barn vara, min bästa vän med familj och min blivande mans bästa vän med respektive!!

Jag kommer att vara den bruden som jag skulle varit om kyrkan vore fullsatt! Vi kommer inte att "snåla" På morgonen kommer jag och min bästa vän åka till frisören för håruppsättnig och sminkning och innan vigsseln kommer fotografen att fota oss i en väldigt fin miljö ute!!!

Efter vigseln bär det av till en restaurang vid vattnet för lite festligheter för hela sällskapet!!

Några dagar efter vigseln kommer vi att åka utomlands med familjen och då kan släkt och vänner få läsa om vårat giftermål i tidningen!!! Frukostkaffet i halsen med andra ord!!!!! 

• födelsedagsbrud

Guldflickan skrev 2010-03-15 21:18:09 följande:
    födelsedagsbruden: Jättesnygga skor du har i ditt galleri, var har du fått tag på dem någonstans?

Jag har beställt dem via butiken där jag köpt klänningen, men du kan själv beställa dem via
    www.lilly.dk
    Jag ville ha en bröllops sko som jag kan använda till fest även senare..alltså inte bara till ett bröllop!

• födelsedagsbrud

Vi 3 skrev 2010-03-15 21:01:47 följande:
    Ja utseendet kommer jag inte heller dra ned på. Jag planerar bara att gifta mig en gång, och då vill jag se ut som en brud också.Födelsedagsbruden: Hur kommer det sig att ni valt de ni valt? Om det inte är en ofin fråga.. Guldflickan: Ja det är jätteskönt att inte några vet, det blir mindre press och förväntningar då.. Precis som vi vill ha det.

Det får du absolut fråga....ingen ofin fråga!! Det finns många anledningar..MEN..
    Nr 1 Ett stort bröllop är dyrt..visst, man kan göra det billigt, men vi kännde väl att vi hellre lägger pengarna på oss själva..(egocentriskt..ja! ;) )Vi har hus,barn..

Nr 2 Ingen av oss vill egentligen stå i centrum..vi är för det mindre och intima!

Nr 3 Ett stort bröllop tar tid att planera..tar tid att fixa med..den tiden lägger vi hellre på våra barn och vårat hem

Nr 4 Vi har mycket släkt..vart  dra gränsen?

Det här passar oss i tiden helt enkelt..och det är så här vi verkligen vill ha det...
    Hur resonerade ni????

• födelsedagsbrud

Vi 3: Det låter jättebra, och romantiskt...<3..Hoppas att erat möte med prästen blir bra!!!

Känner ni er präst sedan tidigare??

• födelsedagsbrud

Guldflickan skrev 2010-03-17 07:47:07 följande:
    Håller med födelsedagsbruden, vi är inte heller mycket för att visa upp oss och jag tycker mycket kring dagensbröllop har blivit så uppstressat och allt ska vara så perfekt in i minsta detalj.Perfekt för oss är en liten privatceremoni och att i lugn och ro kunna njuta av varandra och dagen.Vi kommer att skicka hem kort på oss när vi gifter oss till familj och närmaste vänner. Väldigt spännande att få se reaktionerna. Många tycker säkert att det är egoistiskt att smita i väg och inte låta familj och vänner delta, men jag hade nog inte velat gifta mig alls om det skulle ske på det "vanliga" sättet.

Pecis som jag vill ha det

Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!