• födelsedagsbrud

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

Känner mig ganska ensam i mitt planerande...då vi valt att gifta oss hemligt. Vi har valt att ha med varsin bästa vän med respektive vid vigseln så totalt blir vi 11 med barn. Kommer inte att välja bort ngt när det gäller klänning,hår, blommor och mat!!Men vi kännde att det lät kan bli hysteriskt med ett stort bröllop!  Det måste finnas fler där ute som liksom vi väljer att ifta oss hemligt..kan vi inte byta tankar och ideer???

• Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!
  • Vi 3

Vi gör det inte riktigt hemligt, men som en överraskning. Så det är ju hemligt tills just där och då. Det är sååå svårt att hålla tyst, hur klarar du det?

• födelsedagsbrud

Ja..hur klarar jag det???Ibland bara det bubblar inom mig..vill så gärna tala om för hela världen..men min bästa vän som oxå kommer att vara med blir totalt nerpratad om detta!!!! Hur går det för dig???

• Vi 3

Haha, vi är väl sådär bra på att vara tysta... :-/ Min familj vet, och BMs pappa. BM råkade även försäga sig till min bästa kompis, så det är ju några. Men nu är det STOPP. Annars blir det ju ingen överraskning.

Vi ska ju ha födelsedagsfest, som folk är inbjudna till och så när de kommer överraskar vi med att gifta oss. Mailat med lokal / catering idag. Jag är sååå otålig. Förhoppningsvis kommer vi iväg och kollar klänningen igen i helgen.. Otålig!

Hur är ert upplägg?

• födelsedagsbrud

Vi gifter oss på min födelsedag...därav mitt alias Vi gifter oss i kyrkan som vi "tillhör", en jättefin liten mysig kyrka! Med på bröllopet kommer våra barn vara, min bästa vän med familj och min blivande mans bästa vän med respektive!!

Jag kommer att vara den bruden som jag skulle varit om kyrkan vore fullsatt! Vi kommer inte att "snåla" På morgonen kommer jag och min bästa vän åka till frisören för håruppsättnig och sminkning och innan vigsseln kommer fotografen att fota oss i en väldigt fin miljö ute!!!

Efter vigseln bär det av till en restaurang vid vattnet för lite festligheter för hela sällskapet!!

Några dagar efter vigseln kommer vi att åka utomlands med familjen och då kan släkt och vänner få läsa om vårat giftermål i tidningen!!! Frukostkaffet i halsen med andra ord!!!!! 

• Guldflickan

Hej!
    Vi smiter i väg och gifter oss. Planerade en längre resa först och kom sedan på att vi kunde gifta oss på vägen. Eftersom vi ändå lägger så mycket pengar på resan och har en ceremoni för bara oss försöker vi hålla en rätt så liten budget.
    Ringar och fotograf drar vi inte ner på, men vi vill ändå bara ha enklare ringar och fotograf kändes viktigt både för oss och för de andra som inte är där. Annars vill vi ha en enkel ceremoni på stranden och kläder, skor och hår blir där efter.

Men visst är det svårt att hålla tyst, men lite skönt ändå kan jag tycka att det bara är vi som vet. Så vi kan planera själva i lugn och ro hur vi vill ha det utan tjat och behöva ta hänsyn till andra. Är rätt mysigt att bara sitta och planera, min sambo och jag, man blir väldigt delaktiga båda två när man bara har en att rådfråga.

• Vi 3

Ja utseendet kommer jag inte heller dra ned på. Jag planerar bara att gifta mig en gång, och då vill jag se ut som en brud också.

Födelsedagsbruden: Hur kommer det sig att ni valt de ni valt? Om det inte är en ofin fråga..

Guldflickan: Ja det är jätteskönt att inte några vet, det blir mindre press och förväntningar då.. Precis som vi vill ha det.

• Guldflickan

Tänker ni gifta er borgligt eller i kyrka?

Vi 3: Hur tänker ni göra med festen? Blir det en spontan fest efter vigseln med mat och sånt? Bröllopstårta istället för födelsedagstårta? =P

Vi hade tänkt skicka hem bröllopskort på oss där vi talar om att vi gift oss.

• Guldflickan

födelsedagsbruden: Jättesnygga skor du har i ditt galleri, var har du fått tag på dem någonstans?

• Vi 3

Vi gifter oss borgligt. Festen blir nog mer födelsedagsfest än bröllopsfest, iaf är det så vi vill ha det. Blir nog ingen tårta alls utan helt enkelt en godisbuffé

• födelsedagsbrud

Guldflickan skrev 2010-03-15 21:18:09 följande:
    födelsedagsbruden: Jättesnygga skor du har i ditt galleri, var har du fått tag på dem någonstans?

Jag har beställt dem via butiken där jag köpt klänningen, men du kan själv beställa dem via
    www.lilly.dk
    Jag ville ha en bröllops sko som jag kan använda till fest även senare..alltså inte bara till ett bröllop!

Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!