• födelsedagsbrud

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

Känner mig ganska ensam i mitt planerande...då vi valt att gifta oss hemligt. Vi har valt att ha med varsin bästa vän med respektive vid vigseln så totalt blir vi 11 med barn. Kommer inte att välja bort ngt när det gäller klänning,hår, blommor och mat!!Men vi kännde att det lät kan bli hysteriskt med ett stort bröllop!  Det måste finnas fler där ute som liksom vi väljer att ifta oss hemligt..kan vi inte byta tankar och ideer???

• Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!
  • att säga ja

idag ska vi förövrigt och titta på blommor! och kläder till brudgummen. spännande:)

• lillium

Gifte mig i all hemlighet på en strand på Kho Lanta, Thailand nu i februari. Ville inte gifta mig som alla andra med kyrka och stor fest efteråt. Inte vår stil riktigt men detta blev som klippt och skuret för oss!!!! Helt underbart-kan varmt rekomenderas till alla. Vi gifte oss dock borgligt hemma först för vi hade inte tid för pappersproceduren som är i Thailand.

• tornedaling

att säga ja skrev 2010-03-17 10:23:13 följande:

vi gifter oss också hemligt. började med att vi planerade en resa och jag sa att vore det inte roligt att komma hem och vara gift? det tyckte sambon med. dock var det lite krångel med utomlandsvigsel, bland annat pga vittnen och så vidare. så det blir vigsel dagen innan, men två vänner som vittnen. dessa två vänner och våra chefer (behövde få semester med kort varsel) är de enda som vet något. Är skönt att jag har min vän som vittne/tärna dock, bra att ha någon att prata blommor och klänning med. sambon tycker det är så där roligt att titta på 1000 olika buketter:)Vi planerar även en fest två månader efter vigseln. dock är ja så nervös, det enda datumet som passade (eftersom sambon promt ska ha festen inom två månader) är bara 3 veckor innan min kusin gifter sig och jag vet inte hur de kommer att reagera. Vill ju inte att de ska bli arga eller så. men så hör man om folk som gnäller för att släktingar gifter sig samma årstid/år och då blir jag nervös. Vilket är synd. Vill ju bara vara glad när det gäller bröllopet. Hur hade ni gjort? det är ju inte själva bröllopet, utan bara en fest som hamnar så nära. Iof är tanken att jag ska ha min brudklänning (en ganska klassisk brudklänning), men känns som om det ändå inte är riktigt samma sak.
    hoppar oxå in i tråden och varför jag citerat "att säga ja" är för att vi har ungefär samma upplägg så den 20 maj är det tänkt
  • classy

Vad skönt att läsa att det är flera som inte vill ha det stora kyrkliga bröloppet! :) Trodde jag var ensam ett tag där...

Vi skall åka till NY med våran bästa vän som vittne så gifter vi oss borgligt. Staden har alltid tilltalat oss. Efter bröloppet skall vi åka stan runt med en fotograf och ta bilder samt äta en bit mat på kvällen...
    Tror jag vet vad jag skall ha på mig, men tråkigt att inte kunna dela detta med någon... Ska börja kika på vart man kan vända sig NY med hår och make. Någon som har något bra tips?

När veckan är slut och vi väl kommer hem så ska vi ha en stor fest för alla våra vänner.

Detta är precis som vi vill ha det. Kommer bli super!

Lycka till alla!

• sköldis10

Vi ska med ha ett hemligt bröllop...det svåra är ju det här med kläder, blommor, tårta...ja man får ju åka i väg till en annan stad..för här går djungeltelegrafen igång så fort man gjort något...Är det någon som vet hur det är med just tystnadsplikt, då det gäller i blommaffärer och tårtan typ...???

• att säga ja

man kan ju förklara för de man handlar av hur det ligger till. vi har ju till exempel hyrt byggdegården här hemma. då sa jag helt enkelt att vi gifter oss i hemlighet och detta får inte komma ut. De hade full förståelse för detta och sa att de ändå har som policy att inte prata om vem som hyr lokalen.

ni som ska ha fest efteråt, hur långt efteråt har ni festen? Tänker med inbjudningar och så. man vill ju att så många sommöjligt ska ha möjlighet att komma.

• classy

Just med festen efteråt så har vi samma veva flyttat så vi har bjudit in på "vad-vänner-tror" till en inflyttningsfest.
    Kommer bjuda in ca en månad innan festen.

Ja, man får smussla lite hit och dit men värt till den dagen man får berätta.. :)

• Skuggan

Vi kör på en annan stad. Sambons hemort. Familjen är med på vigseln och vännerna vet inget.

Men jag bor på en ort som är tillräckligt stor för att undvika djungeltrumman, så länge ingen av mina vänner skulle se mig typ vid vigselringarna hos guldsmeden. DÅ skulle det vara klippt.

• att säga ja

är det någon här som gifter sig borgligt som har bra förslag på själva vigselakten. då vi valt en speciellplats och får betala en del för den känns 2 minuter lite futtigt, men vad ska man fylla ut med? välkomsttal känns nästan lite krystat på 4 peronser:) och vittnena vill varken sjunga eller läsa dikt. funderar ändå på någon sång. kanske alla kan sjunga tillsammans, eller så får vi ta det på cd. vad tror ni om att be vigselförättaren läsa någon fin text eller liknande?

• Skuggan

att säga ja skrev 2010-03-29 13:36:18 följande:

är det någon här som gifter sig borgligt som har bra förslag på själva vigselakten. då vi valt en speciellplats och får betala en del för den känns 2 minuter lite futtigt, men vad ska man fylla ut med? välkomsttal känns nästan lite krystat på 4 peronser:) och vittnena vill varken sjunga eller läsa dikt. funderar ändå på någon sång. kanske alla kan sjunga tillsammans, eller så får vi ta det på cd. vad tror ni om att be vigselförättaren läsa någon fin text eller liknande?
    Prata med vigselförättaren, denne kanske har egna förlag. De har nog gjort alla möjliga upplägg.

Vi tänkte nog be förättaren läsa en dikt eller två och kanske inleda med lite egna ords som hen känner sig bekväm med.

Skulle vilja ha sång men jag är osäkert på om CD skulle kännas knasigt i sammanhanget och hyra en solist för 13 vuxna känns som att skjuta brevid målet när vi kämpar för att hålla nere alla kostnader.

HUr tänker ni med CD, jag bollar gärna hur man skulle kunna göra det så att det känns bra.
Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!