• födelsedagsbrud

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

Känner mig ganska ensam i mitt planerande...då vi valt att gifta oss hemligt. Vi har valt att ha med varsin bästa vän med respektive vid vigseln så totalt blir vi 11 med barn. Kommer inte att välja bort ngt när det gäller klänning,hår, blommor och mat!!Men vi kännde att det lät kan bli hysteriskt med ett stort bröllop!  Det måste finnas fler där ute som liksom vi väljer att ifta oss hemligt..kan vi inte byta tankar och ideer???

• Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!
  • TalisQualis

ängla80 - vi har också funderat på det där med hur och när man skall berätta om nyheten! Troligen så kommer vi ordna snygga bilder som vi skickar med vanlig post när vi kommit hem. Eller om vi ska ha fest så kanske vi skickar ut en inbjudan med bild från bröllopet och skriver typ "Vi gifte oss i NY och nu bjuder vi till fest" eller nått :P Har inte tänkt så mycket på det ännu.

Hur ska ni andra göra?

• Elize09

Vi gifter oss i hemlighet på Mallorca nu i juni. Bara våra barn är med. Vi tänker sätta in en annons i lokaltidningen samma dag som vi gifter oss. Sen tänker vi ha en liten fest för de närmaste när vi kommer hem.

• TalisQualis
    Elize09 skrev 2010-05-03 08:08:54 följande:
    Vi gifter oss i hemlighet på Mallorca nu i juni. Bara våra barn är med. Vi tänker sätta in en annons i lokaltidningen samma dag som vi gifter oss. Sen tänker vi ha en liten fest för de närmaste när vi kommer hem.
    Vilken bra idé! Den hade nog funkat förr oss om alla hade bott i samma stad och läst samma tidning. Men nu är det inte så tyvärr, vi är utspridda över nästan hela sverige och jag vet att tex mina föräldrar inte prenumererar på någon tidning. Men jag måste säga att jag gillar idén skarpt! Förstå vad många som ska sätta morgonkaffet i halsen :P
  • Elize09

våra närmast bor i samma stad, och de ser nog till att de som inte bor i stan får reda på det:)

• barfota brud

Vi gifter oss också i hemlighet- så spännande! Vi ska gifta oss på en strand i västindien, bara vi två i solnedgången...  Vi ar båda jätteinvolverade och sitter framför datorn och drömmer och planerar ihop. Det blir nästan ännu mer intimt och speciellt då vi är de enda som vet om det!  Längtar till september!!

• att säga ja

vi ska åka hem till våra föräldrar när vi kommer hem från vår resa och säga att vi vill visa bilder från resan och så visar de första bilderna vårt bröllop:) syskon får vi nog ringa till och resten får inbjudningskort med rubriken "Vi har gift oss!" till vår fest.

• brudseptember2010

Hej! Vi gifter oss också i hemligt i sommar på flygplatsen innan  vi åker på semester. Kul att det är fler som inte vill ha jättebröllop.

• TalisQualis

Hur går det för allesammans med planeringen? Själv tycker jag det är lite svårt att hålla allting för mig själv :P hade gärna haft någon att prata klänning med osv. Men i övrigt så går planeringen framåt. Om två veckor bokar vi och betalar flyget. Nu i veckan skall jag betala klänningen som jag beställt från usa. Allt känns så mycket närmare och verkligare när dom större utgifterna betalas =)

• Elize09

Vi gifter oss om mindre än en månad, och jag tycker det blir svårare och svårare att hålla tyst om det. Det är väl egentligen den enda nackdelen jag ser med det här att gifta sej i hemlighet. Att inte ha någon annan än sambon att prata med. 

Vi ska hämta ringarna på fredag och shoppa kläder till "gubben" och barnen. Min klänning är inköpt. Vi ska ha en liten fest för våra nära och kära när vi kommer hem, och bröllopstårtan till festen är också beställd. 

TalisQualis skrev 2010-05-10 10:32:04 följande:
    Hur går det för allesammans med planeringen? Själv tycker jag det är lite svårt att hålla allting för mig själv :P hade gärna haft någon att prata klänning med osv. Men i övrigt så går planeringen framåt. Om två veckor bokar vi och betalar flyget. Nu i veckan skall jag betala klänningen som jag beställt från usa. Allt känns så mycket närmare och verkligare när dom större utgifterna betalas =)
  • TalisQualis
    Elize09 skrev 2010-05-10 10:53:15 följande:
    Vi gifter oss om mindre än en månad, och jag tycker det blir svårare och svårare att hålla tyst om det. Det är väl egentligen den enda nackdelen jag ser med det här att gifta sej i hemlighet. Att inte ha någon annan än sambon att prata med.  Vi ska hämta ringarna på fredag och shoppa kläder till "gubben" och barnen. Min klänning är inköpt. Vi ska ha en liten fest för våra nära och kära när vi kommer hem, och bröllopstårtan till festen är också beställd.   
    Åh, mindre än en månad kvar! Va spännande =) Jag förstår att det är svårt att hålla tyst! Jag måste suga på den här karamellen i nästan 5 månader till :p Vi gifter oss inte förrns 8e oktober. Oj vad jag önskar att vi vore där nu!
  • svalövsbon

åh, va kul med fler som bär på hemligheter :)
    Vi ska gifta oss på flygplatsen innan vi reser till varmare land.
    Samma dag som vi åker till flygplatsen, skickar vi inbjudningskorten till fest som blir när vi komer hem. Hoppas att så många som möjligt kan komma, fast det kommer att bli kort varsel...

• brudseptember2010

Svalövsbon: Kul med en fest när ni kommer hem! Vi kör på samma koncept, men vi har nte planerat in någon fest. än. Det var en bra idé.
    Hur har ni tänkt er festen? *nyfiken*

• liljasvart

Vi fundera oxå på ett hemligt bröllop, men hur har vi inte kommit fram till ännu! Söker förfullt efter olika ideér. Vi tänkte gifta oss i mitten av nov och vill inte har något stort. Kanske bara några få vänner och inte mer. Någon med bra tips?

• Ängla80

oj, visst är man ensam i allt planerande och det gäller att göra allt i smyg så man inte blir upptäckt. Vi bor i en mindre stad och det är inte lätt att tex titta på ringar mm. Men men, det kommer att bli kul att berätta i efterhand.

Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!