• födelsedagsbrud

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

Känner mig ganska ensam i mitt planerande...då vi valt att gifta oss hemligt. Vi har valt att ha med varsin bästa vän med respektive vid vigseln så totalt blir vi 11 med barn. Kommer inte att välja bort ngt när det gäller klänning,hår, blommor och mat!!Men vi kännde att det lät kan bli hysteriskt med ett stort bröllop!  Det måste finnas fler där ute som liksom vi väljer att ifta oss hemligt..kan vi inte byta tankar och ideer???

• Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!
  • födelsedagsbrud

Vi 3 skrev 2010-03-15 21:01:47 följande:
    Ja utseendet kommer jag inte heller dra ned på. Jag planerar bara att gifta mig en gång, och då vill jag se ut som en brud också.Födelsedagsbruden: Hur kommer det sig att ni valt de ni valt? Om det inte är en ofin fråga.. Guldflickan: Ja det är jätteskönt att inte några vet, det blir mindre press och förväntningar då.. Precis som vi vill ha det.

Det får du absolut fråga....ingen ofin fråga!! Det finns många anledningar..MEN..
    Nr 1 Ett stort bröllop är dyrt..visst, man kan göra det billigt, men vi kännde väl att vi hellre lägger pengarna på oss själva..(egocentriskt..ja! ;) )Vi har hus,barn..

Nr 2 Ingen av oss vill egentligen stå i centrum..vi är för det mindre och intima!

Nr 3 Ett stort bröllop tar tid att planera..tar tid att fixa med..den tiden lägger vi hellre på våra barn och vårat hem

Nr 4 Vi har mycket släkt..vart  dra gränsen?

Det här passar oss i tiden helt enkelt..och det är så här vi verkligen vill ha det...
    Hur resonerade ni????

• Vi 3

Både nr 2 och 3 stämmer på oss. Även nr 1 men det är mer för att det inte finns pengar till hur mkt som helst.

Vi vill ha det litet och intimt, vilket jag tror att det blir trots 50 pers. Den ceremoni vi planerar speglar oss bra, det är enkelt, stilrent och romantiskt.

Vi kommer gifta oss på en brygga i, förhoppningsvis, kvällsolen. Ska träffa vigselförrättaren på torsdag, jag är både nervös och förväntansfull.

• födelsedagsbrud

Vi 3: Det låter jättebra, och romantiskt...<3..Hoppas att erat möte med prästen blir bra!!!

Känner ni er präst sedan tidigare??

• Vi 3

Nää, aldrig träffat henne förut men hon låter trevlig på tele. Min kära mormor blev alldeles ställd när vi inte skulle gifta oss kyrkligt.. Hon frågade om man ens fick göra så...

• Sebastiána

Vi gifter oss inte hemligt men min BM vill hålla det hemligt så länge som möjligt. Vi har nu hållit tyst i snart 4 månader och vi ska inte berätta för någon ett tag till. I början höll jag på att förgås, men nu har jag vant mig lite, och jag kan ju skriva av mig här. Dessvärre är min BM inte alls intresserad av att prata bröllopsfest osv (trots att det är han som promt vill ha det). Längtar tills jag kan berätta för mamma och min syster!

• Vi 3

Jag förstå dig, och såååå starkt att ni hållit tyst så länge! Har ni börjat planera festen eller får du planera själv?

Sebastiána skrev 2010-03-16 08:48:52 följande:
    Vi gifter oss inte hemligt men min BM vill hålla det hemligt så länge som möjligt. Vi har nu hållit tyst i snart 4 månader och vi ska inte berätta för någon ett tag till. I början höll jag på att förgås, men nu har jag vant mig lite, och jag kan ju skriva av mig här. Dessvärre är min BM inte alls intresserad av att prata bröllopsfest osv (trots att det är han som promt vill ha det). Längtar tills jag kan berätta för mamma och min syster!
  • Sebastiána
    Guldflickan skrev 2010-03-15 20:46:33 följande:
    Så vi kan planera själva i lugn och ro hur vi vill ha det utan tjat och behöva ta hänsyn till andra. Är rätt mysigt att bara sitta och planera, min sambo och jag, man blir väldigt delaktiga båda två när man bara har en att rådfråga.
    Det är just därför vi håller tyst så länge som möjligt.
  • danicalifornia

jag önskar att vi kunde bara dra iväg och gifta oss hemligt! istället blir det ett litet bröllop i ängelholm, med bara nära och kära!!!

• Palma 2010

Jag och min sambo kommer att gifta oss hemligt helt och hållet.
    Vigseln kommer att ske i Palma på Mallorca i sommar.
    Känns jättespännande,men lite tråkigt att inte kunna prata med
    nån om klänning,ringar,blommor osv.Tänkte därför skriva lite här!!

Nå´n mer som ska gifta sig hemligt på Mallorca i sommar??

• fibobs

Vi gifter oss hemligt, men tydligen fattar vissa ändå....men så är det väl?
    Har jättesvårt att hålla tyst och att få alla att tro att det blir av nästa sommar ist.
    Men vi får väl acceptera om folk kommer på oss antar jag :o/

Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!