• födelsedagsbrud

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

Känner mig ganska ensam i mitt planerande...då vi valt att gifta oss hemligt. Vi har valt att ha med varsin bästa vän med respektive vid vigseln så totalt blir vi 11 med barn. Kommer inte att välja bort ngt när det gäller klänning,hår, blommor och mat!!Men vi kännde att det lät kan bli hysteriskt med ett stort bröllop!  Det måste finnas fler där ute som liksom vi väljer att ifta oss hemligt..kan vi inte byta tankar och ideer???

• Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!
  • fibobs

Hej, se tråden nedan, med mina och andras idéer.
    Ha det gott, igelkott ;o)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3707175.html

att säga ja skrev 2010-03-29 13:36:18 följande:

är det någon här som gifter sig borgligt som har bra förslag på själva vigselakten. då vi valt en speciellplats och får betala en del för den känns 2 minuter lite futtigt, men vad ska man fylla ut med? välkomsttal känns nästan lite krystat på 4 peronser:) och vittnena vill varken sjunga eller läsa dikt. funderar ändå på någon sång. kanske alla kan sjunga tillsammans, eller så får vi ta det på cd. vad tror ni om att be vigselförättaren läsa någon fin text eller liknande?
  • att säga ja

vi har en låt som vi tycker väldigt mycket om och vill ha med, men eftersom vi är fem personer med vigselförättare, 7 med fotograf och någon från lokalen som "håller koll" på oss känns det inte aktuellt att hyra in en solist, det får isf vänta atiils vi har vår fest. vi satt just och pratade om hur vi skulle få med den. vi kör på smidighet här. mobil med externhögtalare som tärnan får till uppgift att sköta:) kanske inte hade passat på ett stort bröllop, men det viktiga för oss är att få med låten. ev blir det lite som ingångslåt.

• tornedaling

puttar upp tråden lite och undrar hur det går där ute

• fibobs

Trögt, väntar på min m2b kläder, näbbkläder och modifiktaiton av min klänning.
    Har även funderat på att byta plats för vigseln.....hmmmmm....vart kan man ha det då??
    Ska träffa VF efter påsk :o)
    Men först ska jag kvasta lite ;o)
    hej

• Skuggan

Jag har just beställt ring. Fick också klänningen igår men insåg att den både var på tok förstor och att creme i det här fallet var betydligt mer gult än jag väntat mig. Så den åkte tillbaka med vändande post. Nu blir det samma modell fast vit med röda pricka.

Jag var däremot väldigt positivt överaskad av matrialet och utseendet på klänningen. Den såg klart dyrare ut än de 499 kr den kostade och med tanke på att jag fick 40 % på den så känns det som ett kap.

Min dotter älskade klänningen och kom snabbt springande för att få kasta sig över kläningen och klappa lite. Lite väl spännande med en nyäten 1,5 åring och en klänning som ska bytas. Men den klarade sig och hon fick titta med stora ögon en stund innan den packades ner igen.

• att säga ja

hjälp vad det är svårt att planera ett festdatum i hemlighet! 1a datumet gick bort eftersom blivande mannens bästa vän kommer vara bortrest nu. sen hittade vi ett annat datum, som jag iof inte var helnöjd med eftersom det ligger nära min kusins bröllop. men igår fick vi veta att min syster ska på konsert den dagen, och eftersom min andra syster bor långt bort och ska på kusinens bröllop blev det datumet inte heller bra. har nu hittat ett tredje som känns bra för mig! inte mitt i semesterperioden, vilket känns bra eftersom det kommer med kort varsel och inte så nära kusinens bröllop. måste bara kolla om lokalen är ledig den dagen:)

• TalisQualis

Ser att tråden inte vart aktiv på ett tag, men man kanske kan få haka på ändå? =)

Vi ska också gifta oss hemligt! Det blir en borgerlig vigsel i NY nu i höst. Vi har aldrig vart där, men vi har alltid drömt om att åka dit så vi tänkte att varför inte passa på och göra en riktig upplevelse av det hela!? Så vi åker och gifter oss bakom ryggen på nära och kära och det känns helt rätt! Sen när vi kommer hem så skickar vi bilder på posten till allesammans! Vi har sådan tur att min m2b har en vän som bor i NY som är proffsfotograf, så där kommer vi snuskigt billigt undan! (Vi hoppas nu bara att han får arbetsvisum så att han är kvar när vi kommer över!). Hurvida vi ska ha fest eller inte när nyheten kommit ut har vi inte bestämt ännu. Vi är inga festmänniskor, men ev kanske vi bjuder de närmaste på middag. Ja vi får de. Den biten är inte så genom diskuterad ännu =)

Såg att du Classy också gifter dig i NY! När? Jag har haft lite mailkontakt med olika salonger om hår och make och fått lite kostnadsförlag. Hur har det gått för dig med den biten? På vilken plats gifter ni er?

Kram

• Ängla80

Hej!
    Hoppar in här. Vi gifter oss hemligt på Mallorca i augusti utan släkt och vänner med bara barnen.

Hur ska ni meddela alla nära och kära att ni har gift er?
    Jag har funderat lite på det och tycker det är svårt. Ska vi mms:a/maila när vi fortfarande är borta eller ska vi meddela när vi kommer hem eller...

• Skuggan

Ängla80 skrev 2010-05-02 18:57:24 följande:
    Hej!Hoppar in här. Vi gifter oss hemligt på Mallorca i augusti utan släkt och vänner med bara barnen.Hur ska ni meddela alla nära och kära att ni har gift er?Jag har funderat lite på det och tycker det är svårt. Ska vi mms:a/maila när vi fortfarande är borta eller ska vi meddela när vi kommer hem eller...

Kul med fler som gifter sig i hmlighet!

Ängla80: Vi gifter oss förvisso i familjens närvaro men i hemlighet för våra vänner. Vi kommer bjuda dem på en enklare mingel fest och avslöja vad som hänt till välkomstdrinken.

• sköldis10

Snart är mitt hemliga bröllop...huuaaligen..

Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!