Inlägg från: Skuggan |Visa alla inlägg
  • Skuggan

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

Vi kör på en annan stad. Sambons hemort. Familjen är med på vigseln och vännerna vet inget.

Men jag bor på en ort som är tillräckligt stor för att undvika djungeltrumman, så länge ingen av mina vänner skulle se mig typ vid vigselringarna hos guldsmeden. DÅ skulle det vara klippt.

• Skuggan

att säga ja skrev 2010-03-29 13:36:18 följande:

är det någon här som gifter sig borgligt som har bra förslag på själva vigselakten. då vi valt en speciellplats och får betala en del för den känns 2 minuter lite futtigt, men vad ska man fylla ut med? välkomsttal känns nästan lite krystat på 4 peronser:) och vittnena vill varken sjunga eller läsa dikt. funderar ändå på någon sång. kanske alla kan sjunga tillsammans, eller så får vi ta det på cd. vad tror ni om att be vigselförättaren läsa någon fin text eller liknande?
    Prata med vigselförättaren, denne kanske har egna förlag. De har nog gjort alla möjliga upplägg.

Vi tänkte nog be förättaren läsa en dikt eller två och kanske inleda med lite egna ords som hen känner sig bekväm med.

Skulle vilja ha sång men jag är osäkert på om CD skulle kännas knasigt i sammanhanget och hyra en solist för 13 vuxna känns som att skjuta brevid målet när vi kämpar för att hålla nere alla kostnader.

HUr tänker ni med CD, jag bollar gärna hur man skulle kunna göra det så att det känns bra.
  • Skuggan

Jag har just beställt ring. Fick också klänningen igår men insåg att den både var på tok förstor och att creme i det här fallet var betydligt mer gult än jag väntat mig. Så den åkte tillbaka med vändande post. Nu blir det samma modell fast vit med röda pricka.

Jag var däremot väldigt positivt överaskad av matrialet och utseendet på klänningen. Den såg klart dyrare ut än de 499 kr den kostade och med tanke på att jag fick 40 % på den så känns det som ett kap.

Min dotter älskade klänningen och kom snabbt springande för att få kasta sig över kläningen och klappa lite. Lite väl spännande med en nyäten 1,5 åring och en klänning som ska bytas. Men den klarade sig och hon fick titta med stora ögon en stund innan den packades ner igen.

• Skuggan

Ängla80 skrev 2010-05-02 18:57:24 följande:
    Hej!Hoppar in här. Vi gifter oss hemligt på Mallorca i augusti utan släkt och vänner med bara barnen.Hur ska ni meddela alla nära och kära att ni har gift er?Jag har funderat lite på det och tycker det är svårt. Ska vi mms:a/maila när vi fortfarande är borta eller ska vi meddela när vi kommer hem eller...

Kul med fler som gifter sig i hmlighet!

Ängla80: Vi gifter oss förvisso i familjens närvaro men i hemlighet för våra vänner. Vi kommer bjuda dem på en enklare mingel fest och avslöja vad som hänt till välkomstdrinken.

Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!