Vi som gifter oss i största hemlighet!!!
att säga ja skrev 2010-03-17 10:23:13 följande:
vi gifter oss också hemligt. började med att vi planerade en resa och jag sa att vore det inte roligt att komma hem och vara gift? det tyckte sambon med. dock var det lite krångel med utomlandsvigsel, bland annat pga vittnen och så vidare. så det blir vigsel dagen innan, men två vänner som vittnen. dessa två vänner och våra chefer (behövde få semester med kort varsel) är de enda som vet något. Är skönt att jag har min vän som vittne/tärna dock, bra att ha någon att prata blommor och klänning med. sambon tycker det är så där roligt att titta på 1000 olika buketter:)Vi planerar även en fest två månader efter vigseln. dock är ja så nervös, det enda datumet som passade (eftersom sambon promt ska ha festen inom två månader) är bara 3 veckor innan min kusin gifter sig och jag vet inte hur de kommer att reagera. Vill ju inte att de ska bli arga eller så. men så hör man om folk som gnäller för att släktingar gifter sig samma årstid/år och då blir jag nervös. Vilket är synd. Vill ju bara vara glad när det gäller bröllopet. Hur hade ni gjort? det är ju inte själva bröllopet, utan bara en fest som hamnar så nära. Iof är tanken att jag ska ha min brudklänning (en ganska klassisk brudklänning), men känns som om det ändå inte är riktigt samma sak.
hoppar oxå in i tråden och varför jag citerat "att säga ja" är för att vi har ungefär samma upplägg så den 20 maj är det tänkt