Inlägg från: TalisQualis |Visa alla inlägg
  • TalisQualis

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

Ser att tråden inte vart aktiv på ett tag, men man kanske kan få haka på ändå? =)

Vi ska också gifta oss hemligt! Det blir en borgerlig vigsel i NY nu i höst. Vi har aldrig vart där, men vi har alltid drömt om att åka dit så vi tänkte att varför inte passa på och göra en riktig upplevelse av det hela!? Så vi åker och gifter oss bakom ryggen på nära och kära och det känns helt rätt! Sen när vi kommer hem så skickar vi bilder på posten till allesammans! Vi har sådan tur att min m2b har en vän som bor i NY som är proffsfotograf, så där kommer vi snuskigt billigt undan! (Vi hoppas nu bara att han får arbetsvisum så att han är kvar när vi kommer över!). Hurvida vi ska ha fest eller inte när nyheten kommit ut har vi inte bestämt ännu. Vi är inga festmänniskor, men ev kanske vi bjuder de närmaste på middag. Ja vi får de. Den biten är inte så genom diskuterad ännu =)

Såg att du Classy också gifter dig i NY! När? Jag har haft lite mailkontakt med olika salonger om hår och make och fått lite kostnadsförlag. Hur har det gått för dig med den biten? På vilken plats gifter ni er?

Kram

• TalisQualis

ängla80 - vi har också funderat på det där med hur och när man skall berätta om nyheten! Troligen så kommer vi ordna snygga bilder som vi skickar med vanlig post när vi kommit hem. Eller om vi ska ha fest så kanske vi skickar ut en inbjudan med bild från bröllopet och skriver typ "Vi gifte oss i NY och nu bjuder vi till fest" eller nått :P Har inte tänkt så mycket på det ännu.

Hur ska ni andra göra?

• TalisQualis
    Elize09 skrev 2010-05-03 08:08:54 följande:
    Vi gifter oss i hemlighet på Mallorca nu i juni. Bara våra barn är med. Vi tänker sätta in en annons i lokaltidningen samma dag som vi gifter oss. Sen tänker vi ha en liten fest för de närmaste när vi kommer hem.
    Vilken bra idé! Den hade nog funkat förr oss om alla hade bott i samma stad och läst samma tidning. Men nu är det inte så tyvärr, vi är utspridda över nästan hela sverige och jag vet att tex mina föräldrar inte prenumererar på någon tidning. Men jag måste säga att jag gillar idén skarpt! Förstå vad många som ska sätta morgonkaffet i halsen :P
  • TalisQualis

Hur går det för allesammans med planeringen? Själv tycker jag det är lite svårt att hålla allting för mig själv :P hade gärna haft någon att prata klänning med osv. Men i övrigt så går planeringen framåt. Om två veckor bokar vi och betalar flyget. Nu i veckan skall jag betala klänningen som jag beställt från usa. Allt känns så mycket närmare och verkligare när dom större utgifterna betalas =)

• TalisQualis
    Elize09 skrev 2010-05-10 10:53:15 följande:
    Vi gifter oss om mindre än en månad, och jag tycker det blir svårare och svårare att hålla tyst om det. Det är väl egentligen den enda nackdelen jag ser med det här att gifta sej i hemlighet. Att inte ha någon annan än sambon att prata med.  Vi ska hämta ringarna på fredag och shoppa kläder till "gubben" och barnen. Min klänning är inköpt. Vi ska ha en liten fest för våra nära och kära när vi kommer hem, och bröllopstårtan till festen är också beställd.   
    Åh, mindre än en månad kvar! Va spännande =) Jag förstår att det är svårt att hålla tyst! Jag måste suga på den här karamellen i nästan 5 månader till :p Vi gifter oss inte förrns 8e oktober. Oj vad jag önskar att vi vore där nu!
Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!