Inlägg från: Guldflickan |Visa alla inlägg
  • Guldflickan

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

Hej!
    Vi smiter i väg och gifter oss. Planerade en längre resa först och kom sedan på att vi kunde gifta oss på vägen. Eftersom vi ändå lägger så mycket pengar på resan och har en ceremoni för bara oss försöker vi hålla en rätt så liten budget.
    Ringar och fotograf drar vi inte ner på, men vi vill ändå bara ha enklare ringar och fotograf kändes viktigt både för oss och för de andra som inte är där. Annars vill vi ha en enkel ceremoni på stranden och kläder, skor och hår blir där efter.

Men visst är det svårt att hålla tyst, men lite skönt ändå kan jag tycka att det bara är vi som vet. Så vi kan planera själva i lugn och ro hur vi vill ha det utan tjat och behöva ta hänsyn till andra. Är rätt mysigt att bara sitta och planera, min sambo och jag, man blir väldigt delaktiga båda två när man bara har en att rådfråga.

• Guldflickan

Tänker ni gifta er borgligt eller i kyrka?

Vi 3: Hur tänker ni göra med festen? Blir det en spontan fest efter vigseln med mat och sånt? Bröllopstårta istället för födelsedagstårta? =P

Vi hade tänkt skicka hem bröllopskort på oss där vi talar om att vi gift oss.

• Guldflickan

födelsedagsbruden: Jättesnygga skor du har i ditt galleri, var har du fått tag på dem någonstans?

• Guldflickan

Håller med födelsedagsbruden, vi är inte heller mycket för att visa upp oss och jag tycker mycket kring dagensbröllop har blivit så uppstressat och allt ska vara så perfekt in i minsta detalj.

Perfekt för oss är en liten privatceremoni och att i lugn och ro kunna njuta av varandra och dagen.
    Vi kommer att skicka hem kort på oss när vi gifter oss till familj och närmaste vänner. Väldigt spännande att få se reaktionerna. Många tycker säkert att det är egoistiskt att smita i väg och inte låta familj och vänner delta, men jag hade nog inte velat gifta mig alls om det skulle ske på det "vanliga" sättet.

• Guldflickan

Att säga ja:
    Visst är det lite extra krångel med att gifta sig utomlands, men vi har fått tag på en jättebra vigselförättare som är till stor hjälp. Han är van vid att ha olika sorters vigslar och att folk kommer från olika delar av världen och kanske enbart är två personer. Som vittnen kommer vi ha fotografen och vigselförättarens fru. Jag har inte ens börjat ta tag i pappersarbetet, det borde man kanske också göra.
    Vårat stora problem med alltihop är att vi kommer att resa runt som backpackers både innan och efter vigseln. Att få med sig alla grejer som klänning, skor och viktiga papper känns väldigt besvärligt. Hoppas kunna skicka ner sakerna i förväg dit vi ska bo under tiden för vigseln. Men de sakerna lär få vänta där ett par månader. suck. lite besvärligt som sagt.

Hur hade ni tänkt gör med festen att säga ja?
    Tänker ni skicka ut inbjudningskort innan ni reser eller när ni kommit hem? Tänker ni berätta på festen att ni gift er eller tänker ni berätta på en gång och skriva bröllopsfest på inbjudningarna? och är det tänkt att det ska vara mer som en vanlig fest eller lite mer traditionell bröllopsfest?
    Det går inte att ha festen i närmar anslutning till det att ni kommit hem?

• Guldflickan

Tycker ni gör helt rätt med att kolla med både dina föräldrar och kusinen innan. Då blir det nog något som funkar för alla, och precis som du säger så har folk fått veta innan festen att ni gift er. skulle det verkligen inte vara okej för din kusin så verkar ni ju även vara väldigt flexibla. Tror det kommer att gå bra alltihop.

Jag upptäckte verkligen igår hur jobbigt det är att vara tyst. Vi var och beställde våra vigselringar igår och nu är vi tre som vet om att vi ska gifta oss; vi två+guldsmeden, kändes väldigt konstigt att berätta något som man annars hållt så tyst om. Var nervös att det skulle komma in någon i butiken också som man kände. Jag träffade ett par vänner senare på kvällen och det var otroligt jobbigt att inte kunna tala om att man faktiskt varit och beställt VIGSELRINGAR. Jätteknepigt när man i vanliga fall kan berätta vad man gjort under dagen..

Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!