Inlägg från: att säga ja |Visa alla inlägg
  • att säga ja

Vi som gifter oss i största hemlighet!!!

vi gifter oss också hemligt. började med att vi planerade en resa och jag sa att vore det inte roligt att komma hem och vara gift? det tyckte sambon med. dock var det lite krångel med utomlandsvigsel, bland annat pga vittnen och så vidare. så det blir vigsel dagen innan, men två vänner som vittnen. dessa två vänner och våra chefer (behövde få semester med kort varsel) är de enda som vet något. Är skönt att jag har min vän som vittne/tärna dock, bra att ha någon att prata blommor och klänning med. sambon tycker det är så där roligt att titta på 1000 olika buketter:)

Vi planerar även en fest två månader efter vigseln. dock är ja så nervös, det enda datumet som passade (eftersom sambon promt ska ha festen inom två månader) är bara 3 veckor innan min kusin gifter sig och jag vet inte hur de kommer att reagera. Vill ju inte att de ska bli arga eller så. men så hör man om folk som gnäller för att släktingar gifter sig samma årstid/år och då blir jag nervös. Vilket är synd. Vill ju bara vara glad när det gäller bröllopet. Hur hade ni gjort? det är ju inte själva bröllopet, utan bara en fest som hamnar så nära. Iof är tanken att jag ska ha min brudklänning (en ganska klassisk brudklänning), men känns som om det ändå inte är riktigt samma sak.

• att säga ja

Vi har tänkt skriva i inbjudningarna att vi gift oss och att vi vill fira det med alla vi känner. Det kommer att bli en lite finare men ändå enkel fest. inte tre rätters, men fin dukning och bröllopstårta. mest för att jag tycker det är så kul med fina dukningar:)

vi funderade på att ha det närmare, men hittade inget bra datum, iom att vi skickar ut inbjudningarna först när vi kommit hem kan vi ju inte ha festen för nära heller.

Vi har bokat en lokal till det datumet vi tänkt. När vi kommer hem från vår resa åker vi och berättar för våra föräldrar, tänkte då fråga mina vad de tror om datumet. har även tankar på att prata med min kusin innan vi skickar inbjudningarna, för att kolla av. När jag bokade lokalen sa de nämligen att de inte hade någon avgift om man avbokar lokalen. i värsta fall får vi väl flytta fram vår fest. men jag hoppas det är ok med dem. dels därför att det är ju inget bröllop och folk vet ju redan att vi gift oss, vilket borde vara den stora grejen. tycker det hade varit värre att komma hem från en resa och avslöja giftemålet så tätt in på. och dels är det inte så många gemensamma gäster.

oj, det blev långt:)

• att säga ja

haha, ja visst är det underligt när udda människor vet men inte de närmaste? min chef vet ju, men inte min mamma:)
    Jag blev så glad när vi beställde min ring. har vetat ganska länge vad jag ville ha men tyckt attringen var för dyr så har kollat runt en massa utan att hitta något annat. så det blev den jag tänkt hela tiden. och det visade sig vara rea på den, så den kostade inte mer än de andra jag tittat på men inte gillat:)

angående festen är jag rätt flexibel. hade bland annat datumet för när vi hittade på något första gången på förslag, men det är 5 månader efter vilket sambon tycker är på tok för sent. Han har dessutom inställningen att de har sin dag och vi vår och fattar inte varför jag oroar mig.

• att säga ja

idag ska vi förövrigt och titta på blommor! och kläder till brudgummen. spännande:)

• att säga ja

man kan ju förklara för de man handlar av hur det ligger till. vi har ju till exempel hyrt byggdegården här hemma. då sa jag helt enkelt att vi gifter oss i hemlighet och detta får inte komma ut. De hade full förståelse för detta och sa att de ändå har som policy att inte prata om vem som hyr lokalen.

ni som ska ha fest efteråt, hur långt efteråt har ni festen? Tänker med inbjudningar och så. man vill ju att så många sommöjligt ska ha möjlighet att komma.

• att säga ja

är det någon här som gifter sig borgligt som har bra förslag på själva vigselakten. då vi valt en speciellplats och får betala en del för den känns 2 minuter lite futtigt, men vad ska man fylla ut med? välkomsttal känns nästan lite krystat på 4 peronser:) och vittnena vill varken sjunga eller läsa dikt. funderar ändå på någon sång. kanske alla kan sjunga tillsammans, eller så får vi ta det på cd. vad tror ni om att be vigselförättaren läsa någon fin text eller liknande?

• att säga ja

vi har en låt som vi tycker väldigt mycket om och vill ha med, men eftersom vi är fem personer med vigselförättare, 7 med fotograf och någon från lokalen som "håller koll" på oss känns det inte aktuellt att hyra in en solist, det får isf vänta atiils vi har vår fest. vi satt just och pratade om hur vi skulle få med den. vi kör på smidighet här. mobil med externhögtalare som tärnan får till uppgift att sköta:) kanske inte hade passat på ett stort bröllop, men det viktiga för oss är att få med låten. ev blir det lite som ingångslåt.

• att säga ja

hjälp vad det är svårt att planera ett festdatum i hemlighet! 1a datumet gick bort eftersom blivande mannens bästa vän kommer vara bortrest nu. sen hittade vi ett annat datum, som jag iof inte var helnöjd med eftersom det ligger nära min kusins bröllop. men igår fick vi veta att min syster ska på konsert den dagen, och eftersom min andra syster bor långt bort och ska på kusinens bröllop blev det datumet inte heller bra. har nu hittat ett tredje som känns bra för mig! inte mitt i semesterperioden, vilket känns bra eftersom det kommer med kort varsel och inte så nära kusinens bröllop. måste bara kolla om lokalen är ledig den dagen:)

• att säga ja

vi ska åka hem till våra föräldrar när vi kommer hem från vår resa och säga att vi vill visa bilder från resan och så visar de första bilderna vårt bröllop:) syskon får vi nog ringa till och resten får inbjudningskort med rubriken "Vi har gift oss!" till vår fest.

Svar på tråden Vi som gifter oss i största hemlighet!!!