• Nove

Att inte bjuda vissa?

Vi har ältat fram och tillbaka om vilka vi vill bjuda till vårat bröllop och har sakta men säkert kommit fram till att vi inte ska bjuda all släkt vi har. Så nu till min fråga. Min sambos morbror och hans fru har sex barn varav den älsta är 26 år och den yngsta är 6 år. Vi vill inte ha barn med på bröllopet så det är ju klart. Men tanken nu är ju att vi bara vill bjuda morbror med fru, och deras älsta dotter (26 åringen) med man, och därmed inte bjuda alla andra barn från 21 och neråt. Vi har ingen behållning av dem och de har ju egentligen ingen behållning av oss och allt kostar massor med pengar så någonstans måste vi dra gränsen.

Är vi dumma som gör på det här viset, och hur formulerar man inbjudningen så att det verkligen går fram att det bara är morbror och fru som är bjudna?

• Svar på tråden Att inte bjuda vissa?
  • Nove

Problemet här är ju att i min sambos familj är det lite viktigt det där med högtider, man åker slaviskt på allas kalas (utom vi, och det får vi pikar för också).
    Men vi vill verkligen inte ha med ett gäng 20 åringar plus ett par av deras respektive som vi knappt känner. Vi vill verkligen ha en liten intim vigsel som är för oss.

• Nove

Pannepan Ja det är en bra ide, ska testa med det så får man ju kanske framhålla det lite extra också när de svara på inbjudningen (på ett lite fint sätt hehe)

• Nove

Ja jag vet detta är ju jätte svårt, och den "vuxne" 21 åringen är ju inte så vuxen i själva verket, han sitter framför en dator 24 timmar om dygnet och gör ingenting annat.

När han fyller år tar han emot sina presenter sen raka vägen upp på sitt rum igen för att spela vidare.
    Nu pratar vi social inkompetens, det är ju därför vi känner att det kommer inte vara ett roligt bidrag på vårat bröllop.
    Vi vill ju ha det intimt och med de närmsta.

Till saken hör ju att jag så gärna vill bjuda min pyttelilla släkt på sex vuxna personer, så då måste vi ju ta med sambons släkt som är jätte stor, och det hade vi ju inte heller budget till.

Så vart tusan drar man gränsen? Jag vet ju också att det kommer att bli sura miner oavsett hur vi gör bland säktingarna. Tråkigt nog.

Svar på tråden Att inte bjuda vissa?