Inlägg från: 0Maria0 |Visa alla inlägg
  • 0Maria0

28 augusti 2010 del två

Ytterligare en som har 28 aug att se fram emot!

Vi har hunnit med rätt mycket redan - lokal (för vigsel, fest och övernattning) är bokad, catering bokad, tårta bokad, klänning köpt, skor, bh och slöja köpt, vigselring beställd, fotograf preliminärbokad, inbjudningskorten i kuvert, adresserade och klara, vigselprogram påbörjat, festprogram påbörjat...tja, känns som att läget är under kontroll!
    Sambon har lovat att han ska ha fixat sin outfit till innan slutet av april, vi får se hur det går med det...

• 0Maria0

EnilemmeE - kör på kyrkan som känns bäst i hjärtat; den ni kommer att tänka tillbaka på om tio år och säga "vilket bra val vi gjorde, vilken tur att vi valde just så här"... Typ...
    Lokalen - vilken är mest praktisk - vad ska ni göra mellan vigsel och fest, fotas kanske? Hinner ni det om det sedan är lång transport bort? Eller blir det lagom tid med den tid ni väljer i kyrkan med lite längre transport - eftermiddagsvigsel och sedan lagom tid till mingel och middag?
    Pratade med en kollega idag om hennes bröllop - hon och hennes make hade själva kört från kyrkan till festlokalen och skickat gästerna på buss. Hon sa att stunden de hade i bilen för sig själva efter vigseln var guld värd!

• 0Maria0

Lyckan ler - haha, ja, och då glömde jag ändå säga att frisör och make up också är bokat!
    Mysigt att ni är så få, kan ibland känna att det kanske är lite många med hundra pers, men å andra sidan VILL vi att alla familjemedlemmar och vänner ska vara med!

• 0Maria0

Vi beställde inbjudningskort helt färdig - tryckta och "monterade", inte personliga, utan det är bara adressen på kuverten som är skriven för hand, så vi gjorde det smidigt för oss!

• 0Maria0

Jag tror att jag har läget under kontroll, men det är nästan så att man blir lite stressad över det - tänk om det är något superviktigt man glömt trots allt?!
    I några andra trådar jag kollar i så är det många som håller på mycket med dekorationer och grejer - jag har inte köpt ett ljus, en servett, en bordsdekoration eller någonting... Ställer vi ska vara på ordnar med en bukett per bord, silverkandelabrar och sedan blir det ju porslin för en trerätters - mycket mer blir det liksom inte plats till. Bordsplaceringskorten och en liten, liten favor i form av silveröverdragna chokladhjärtan vid varje kuvert - that's it, tänkte jag. Men jag tycker det är lite stressande när andra går loss ordentligt - tänk om vårt bara kommer att se klent ut då...?

Jag har ingen aning om vad en brudbukett kan tänkas kosta - jag kommer att köpa lösa blommor och så ska min svärmor binda buketten...

Svar på tråden 28 augusti 2010 del två