• Moirie

Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna

Som många säger: hör med de som påstås ha tagit illa upp. När vi planerade så tog svärfar på sig att försöka få oss att ändra på ditten och datten för andras räkning, men när vi pratade med de det gällde så var det inga problem alls. Ni behöver inte alls ändra på era planer men det kan ju vara klokt att snacka med dem det gäller.

• Moirie
    AlaM skrev 2010-03-21 20:34:58 följande:
    Det kanske är en generationsfråga. Vissa i den äldre generationen kanske inte förstått att bröllop sällan är familjefester längre utan oftast mer som vilken fest som helst och det är högst moraliskt försvarbart att inte släppa in barn på fyllefester
    Det kanske är en föräldrafråga också? Vissa föräldrar tycker ju att de har rätt att försöka uppfostra sina barn även när barnen är fullvuxna. Med familjer är det ju ibland så att man kan ha en helt annan ton mot varandra än vad man skulle ha mot sina vänner eller bekanta. Det "sociala kompetens-filtret" är tillfälligt nere, återkom senare
  • Moirie
    Göteborgsbrud2010 skrev 2010-03-24 16:37:38 följande:
    Tycker ni att min svärmor ska vara välkommen till bröllopet alls efter det honm uttryckt på det sättet?Tycker ni att min svärmor ska be om ursäkt?
    Om ni tar tillbaka svärmors inbjudan så blir det nog familjekrig. Fundera på om det verkligen är värt det. Svärmor är nog övertygad om att hon försökt göra rätt så någon ursäkt kommer inte komma om hon inte förstår er reaktion. Jag tycker hon betett sig illa men ibland blir det bara värre om man försöker straffa personen ifråga eller kräva en ursäkt. En del personer kan inte ta till sig andras perspektiv.

Svärmor lade sig i något som hon inte hade att göra med och dessutom på ett otrevligt sätt. Skaka av er detta och gå vidare i planeringen. Var de vuxna sansade personerna i detta och låt svärmor spela dramaqueen ensam.
Svar på tråden Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna