• Göteborgsbrud2010

Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna

Vi skrev namnen på dem som är inbjudna till bröllopet dvs. vuxna och skrev att barn är välkomna till kyrkan men att festen är endast för de vuxna.
    Nu har min blivande mans mamma klagat på att min blivande mans syskonbarn inte får komma med på festen.
    Hon ringde och skällde ut min blivande man och sa att vi kommer göra oss ovänner med hans syskon och syskonbarn.
    Vi blev så ledsna och tycker att så gör man inte.
    Vad tycker ni och hur hade ni reagerat?
    Vi kommer inte ge oss, för vi vill ha en fest för vuxna. Det är våran dag och om någon inte kan acceptera det så behöver de inte komma alls.

• Svar på tråden Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna
  • Vi 3

Jag tycker nog att svärmor gick liiite över gränsen. Det är er fest och ert val. Tror du / ni att hans syskon kommer ta illa upp? Det är ju ändå trots vanligt att festen är bara för vuxna. Vill ni ha det så, stå på er.

• patrikoannika

Ge er inte!!

Det är Er dag, ni bestämmer!!

Bläää för jobbiga släktingar. Och blää för jobbiga, skrikiga ungar..

• fibobs

Håller med färegående talare.
    Stå på er!!
    Det är ER dag och ni bestämmer hur ni vill ha det.
    Jag har nog faktiskt inte varit på något bröllop där det varit barn med på festen, så det är ju inget lustigt med det.

Vad säger din M2b´s syskon själva?? Har ni pratat med dom?
    Eller är det bara svärmor som har åsikter?

Lycka till....allt kommer bli som ni vill!
    kram

• 100703 M och B

Öh va? Varför skulle folk bli sura för att man önskar sig en barnfri bröllopsfest? Det verkar ju helt puckat..
    Låter nog som om din svärmor (och hans syskon om det är de som surat till sin mamma) behöver kamma sig och komma in i matchen lite.

Vi har också bett våra gäster att inte ta med sig sina barn till bröllopet, enda undantaget är riktigt små barn som fortfarande måste ammas. Sen får det vara vems barn det vill. :)

• mariefarah se

Hej!
    Jag kan säga att min bror gifte sig i höstas och de hade också så att i kyrkan fick barn vara med,men på festen skulle det vara barnfritt FÖRUTOM FÖR SYSKON. Vi fick ha me våran son och det är jag glad över ,jag hade tagit illa upp annars. Festen blev kanon och min son som är 4 år var med både på middagen och dansade sedan loss på dansgolvet. Han somnade sedan i vagnen, det blev en lyckad fest, trots barn ;)

Det är känsligt när det gäller syskon och barn, hör med din mans syskon och fråga hur de känner. Att prata med varandra brukar oftast lösa det mesta

Det löser sig alltid!

• Kattpoet

Vi har sagt att barn är okej och ingen vill ta med sina ungar endå... Alla våra gäster ser det som en skön dag att vara barnfri.

Jag tycker ni ska stå på er, det är eran dag och prata med syskonen varför de blev så arga att mamman var tvungen att ringa och skälla.

• sigma

Men är det verkligen syskonen själva som är arga, eller var det svärmor som hetsade upp sig?

• annaochmias

Jag har själv barn och skulle ALDRIG ta illa upp över en inbjudan som inte inkluderar min son. Tvärtom, det är ju bara skönt att få kunna festa loss utan att hela tiden hålla koll på sonen...

• sun moon

Mitt tips är att ringa till det syskon som tydligen hade blivit upprörd och klagat hos sin mamma.. berätta varför så förstår dom säkert. Alltså din BM kan göra det

Det verkar ju vanligt med bröllop utan barn och ni har bestämt att det ska vara så och då är det så

• KlaraV89

Jag tycker ni ska stå på er, barn på bröllop är faktisk inte alls kul, de kan gott vara hemma, bröllop ska vara en vuxenfest där man hör tal och inte behöver anpassa sig efter alla ungar

Svar på tråden Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna