Vi bjuder inte barn till vårt bröllop heller. Inte ens mina fem syskonbarn är bjudna. Vi har iofs inga egna barn, kanske hade resonerat annorlunda om så var fallet.
Jag pratade med både min syster och bror om just det, att vi inte kommer bjuda deras barn till bröllopet, och det var ok. Syrran ska ju vara min tärna och hon sa att det kan vara skönt att inte behöva oroa sig över barnen. Hon sa även att hennes två äldsta barn, 12 och 10 år, inte kommer tycka det är speciellt kul ändå.
Brorsan sa mest att han tror att hans äldsta dotter 6 år nog gärna vill vara med på vigsel för att få se min klänning mm. Hon är inne i den prinsessiga-fasen nu så det klart att det nog kan vara spännande. I övrigt så sa han inget mer för han ska vara toastmaster så han kommer ändå inte ha tid att passa barnen.
Vi har bestämt att mina syskonbarn, inga andra barn, får vara med på vigseln (om dom vill) men sen får dom åka hem igen med sin barnvakt. Vi ska ha vigseln utanför lokalen vi ska ha festen så jag hoppas verkligen inte det blir problem, hade ju varit lättare om vi tex gift oss på annan plats och sen lämnat för att åka till festen. Men jag räknar med att föräldarna eller barnvakterna har vett nog att veta när dom ska lämna. För som "extrapersonerna" är inte inräknade i skålen samt tipspromenaden vi ska ha mellan vigseln och middagen.