Inlägg från: Göteborgsbrud2010 |Visa alla inlägg
  • Göteborgsbrud2010

Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna

Vi skrev namnen på dem som är inbjudna till bröllopet dvs. vuxna och skrev att barn är välkomna till kyrkan men att festen är endast för de vuxna.
    Nu har min blivande mans mamma klagat på att min blivande mans syskonbarn inte får komma med på festen.
    Hon ringde och skällde ut min blivande man och sa att vi kommer göra oss ovänner med hans syskon och syskonbarn.
    Vi blev så ledsna och tycker att så gör man inte.
    Vad tycker ni och hur hade ni reagerat?
    Vi kommer inte ge oss, för vi vill ha en fest för vuxna. Det är våran dag och om någon inte kan acceptera det så behöver de inte komma alls.

• Svar på tråden Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna
  • Göteborgsbrud2010

Det är ännu bara m2b´s mamma som hört av sig och klagat...
    M2b´s syskon och syskon har inte hört av sig ännu så vi vet inte hur det reagerar på att deras barn inte är bjudna till festen.
    Vi träffar m2b´s syskon och syskon barn när det är någon av barnen som fyller år....och julafton.

• Göteborgsbrud2010

Vi väntar på att m2b´s syskon ska ringa och säga något om inbjudan. Än så länge har bara m2b´s mamma ringt som sagt och klagat.

• Göteborgsbrud2010

Ännu så har varken svärmor eller min M2b´s syskon hört av sig.
    Min M2b´s pappa ringde dock och det var ett lite krystat samtal om allt och inget. Självklart så kom bröllopet upp och att barnen inte är välkomman till festen och att det är så synd. Men vi vill inte ha med barn även om de är 12 år i år och 15 år.

Tycker ni att min svärmor ska vara välkommen till bröllopet alls efter det honm uttryckt på det sättet?
    Tycker ni att min svärmor ska be om ursäkt?

• Göteborgsbrud2010

Vi har valt att inte ha några barn alls på bröllopsfesten oavsett om de är 3 eller 15 år.

Skulle ni acceptera att er svärmor ringde och skällde ut er blivande man och sa att ni kommer göra er ovänner med hans syskon och syskonbarn?

Det är våran dag och vi som bestämmer hur den dagen ska vara och vi vill fira dagen med våra vuxna vänner.

• Göteborgsbrud2010

Vi väntar på att min M2b´s syskon ska höra av sig och då får vi ju höra vad de säger men ännu har de inte ringt. Men det är ett bra tag till OSA så.
    Så vi vet inte om min M2b´s syskon är sura för att deras barn inte får komma.
    Det är dock inte första gången som min min M2b´s mamma lägger sig i hans liv. Hon lägger sig i typ allt.

Om några av våra vänner som har barn kommer säga när de anmäler sig och att barnet/barnen kommer också med.
    Så säger vi att de är inte bjuda.
    Kan de inte fixa barnvakt eller inte vill så får någon av föräldrarna vara hemma med barnet eller om båda föräldrarna väljer att stanna hemma med barnet.

• Göteborgsbrud2010

Min blivande svärmor ringde till min M2B efter 1 månad och bad så hemskt mycket om ursäkt till oss båda. Hon sa att hon mått dåligt sedan hon sa detta om barnen. Min M2B sa att ja hur tror du att vi mått.
    Ett syskon har ännu inte ens ringt och sagt att de fått inbjudan...vi får väl se om de dyker upp, men barnen kommer inte in på festen det kommer jag se till.

Hur har det gått för er andra som inte heller vill ha barn på festen eller i kyrkan eller båda och.

Svar på tråden Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna