• Eriane

Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna

Varför gå och vänta hela tiden på att dom ska ringa? Hade jag varit i den situationen hade jag ringt upp strax efter samtalet med svärmor och frågat rätt ut...Ursäkta svärmor säger att ni kommer att bli sura för att vi valt att ha barnfritt ville höra direkt med er hur ni tycker...

Själva har vi valt att ha barn med på bröllopet och festen, MEN vi kommer att vara i kyrkans lokal och den får vi endast vara i till kl 10 på kvällen och vi kommer att ha inget eller väldigt måttligt med alkohol (välkomstdrink och MAX 2 glas till maten) på festen. Efter 10 får dom vuxna som vill och kan rumla vidare med oss på stan. Vi har valt att ha barn för att vi själva har barn och för att dom flesta gämnåriga med oss också har det. Vi har därremot fixat barnvakt för senare på kvällen för att vi ska kunna gå ut bara vi vuxna.

Det är erat val vilka ni vill ha på festen och vill ni ha barnfritt får dom som ogillar det eller inte kan få barnvakt snällt stanna hemma.

Jag är ovillig att vara ifrån min dotter pga vissa omständigheter men blir jag bjuden på barnfri fest skaffar jag barnvakt, får jag inte barnvakt tackar jag artigt nej. Skulle inte falla mig in att bråka med brudparet inte ens om jag hade ammande barn då skulle jag bara säga det att tyvärr eftersom barnen ammar måste jag tyvärr tacka nej...

Svar på tråden Sur släkting pga att syskonbarn inte är bjudna