• Kanske en dag

Det är inte roligt längre... vill aldrig gifta mig..

Förra året var jag toastmadame på våra kompisar bröllop och i år ska jag vara tärna på en annans.

Så mycket arbete och så mycket tjat om detaljer som är helt oviktiga enligt mig men som man måste visa intresse för pga att bruden tycker att det är viktiga saker.

Jag har väldigt svårt att förstå hur allt ska vara så viktigt. Det ska provas tårtor, det ska provas frisyer, det ska provas ut en meny, det ska kollas på blommor till förbannelse, för att inte tala om ringen (ok jag fattar att det är viktigt) då ska man åka runt i hela svergie och kolla efter just DEN ringen.... Fatta vad mycket pengar som bara springer iväg, för att inte tala om tid...
    Jag förstår att man måste välja ut dessa saker för att få en bra fest, men måste allt ältas sönder....

Nä jag är less på skiten och det är 2 månader kvar.
    Men jag kommer hålla skenet uppe och det kommer säkert bli jätte kul.

Ville bara gnälla lite.. Ingen som känner igen sig?

• Svar på tråden Det är inte roligt längre... vill aldrig gifta mig..
  • sun moon

Kan förstå att det kan kännas jobbigt.. kanske du förstår en dag när du själv står där som brud?
    Att gifta sig är en stor sak.. kanske den största i livet.. men ibland känner jag att det skulle vara helt ok att bara åka bort och gifta sig på en solig strand i ett varmt land.. man måste tänka på vad som är viktigast.. och viktigast är kärleken.

• Kanske en dag

Precis.. kärleken är viktigast
    Jag har aldrig drömt om att gifta mig, har aldrig drömt en vit klänning av svassa ner för kyrkgången i. Antagligen är det därför jag inte förstår. För mig är kärleken viktigast och den ända skillnaden mellan mitt förhållande och någon som är gift är att vi är 60 000-100 000kr rikare. Ok vi har inte samma lagstadgade rättigheter men näst intill....

Jag kommer säkert gifta mig men inte i den omfattningen (ekonomist och stess) som en del gör

• Märta81

Precis, viktigast av allt är kärleken! kanske man måste påminna en hel del blivande brudar om just detta när detaljstyrning blir outhärdlig för omgivningen...

Jag förstår vad du menar, mitt tips är att stå ut, två månader är inte så farligt lång tid, du fixar säkert att hålla skenet uppe.

• NiVi

Men tacka nej då? Jag skulle hellre ha en tärna som avsade sig uppdraget är en som inte är genuint intresserad!

• sun moon

..samma lagstadgade rättigheterna fixar man på 2 min i närmaste rådhus bara hindersprövning som behövs. Kostar inget..

• Kanske en dag
    NiVi skrev 2010-03-19 14:21:57 följande:
    Men tacka nej då? Jag skulle hellre ha en tärna som avsade sig uppdraget är en som inte är genuint intresserad!
    Jag är genuint intresserad av att göra hennes dag speciell men jag fattar inte varför allt måste vara så STORT. Jag är hennes bästa vän(och hon min) och det är inget som förändras bara för att vi inte står på samma fot om detaljplaneringen kring hennes bröllop. Så avsäga mig kommer jag inte göra utan jag kommer jobba hårt för att göra henne glad. Men när till och med brudgummen tycker att det går lite överstyr så är det nog inte bara jag som är en dålig vän....

Det är väl en männsklig rättighet att få gnälla lite ibland
  • Kanske en dag

sun moon skrev 2010-03-19 14:23:40 följande:

..samma lagstadgade rättigheterna fixar man på 2 min i närmaste rådhus bara hindersprövning som behövs. Kostar inget..
    Precis och det blir inte mer romantisk och fantastiskt än man gör det
  • fibobs

kanske en dag:
    Jag tror jag vet hur du känner, för så känner jag, och då är jag på "andra sidan" - alltså den är jag som är brud.

Jag har haft jättesvårt att förstå att man gör så stor affär av det hela (inget ont nu om de som vill ha ett stort fint bröllop)

Vi sa att vi gifter oss för vår kärlek till varandra och våra barn. Självklart är formaliteten viktig också, då sambolagen inte gäller i många lägen.
    Så vi ska ha ett bröllop för oss.
    En liten mysig borgelig ceremoni i ett slott. Sedan blir det visserligen en liten fest hemma hos oss, men det är INTE en bröllopsfest med allt vad det innebär, utan en trevlig trädgårdsfest, med gående bord från grillen och poolparty för ungarna. (säkert en och annan vuxen som hoppar i oxå;o))

Så känn lite på det.....gör som du vill (när den stunden kommer) och bit nu ihop för brudparets skull. Det är ändå vad de vill ha, även om man kan tycka att det är "over the top" ibland.
    Alla är vi olika!
    Kram och trevlig helg

• sun moon

Vi ska ha ett traditionellt bröllop men jag försöker låta bli att "plåga" min omgivning ink min tärna Mest för jag vill att det ska bli så som jag och min BM vill ha det.

• Kanske en dag

sun moon skrev 2010-03-19 14:36:34 följande:

Vi ska ha ett traditionellt bröllop men jag försöker låta bli att "plåga" min omgivning ink min tärna Mest för jag vill att det ska bli så som jag och min BM vill ha det.
    Haha bra tänk. Oftast så konsulteras folk i onödan. Man vet oftast själv hur man vill ha det ju
    Lycka till med ditt bröllop!
Svar på tråden Det är inte roligt längre... vill aldrig gifta mig..