Inlägg från: NiVi |Visa alla inlägg
  • NiVi

Det är inte roligt längre... vill aldrig gifta mig..

Men tacka nej då? Jag skulle hellre ha en tärna som avsade sig uppdraget är en som inte är genuint intresserad!

• NiVi

Nej jag menar absolut inte att du är en dålig vän! Men du kanske kan vara mer delaktig i detaljer som du är intresserad av? Jag menar bara att jag som brud skulle bli gladare om min bästa vän var ärlig om detta än höll skenet uppe! Jag är oxå ett freak vad gäller detaljer men som tur är vet jag att mina tärnor är minst lika petiga och noga med att detaljer blir rätt

Kanske en dag skrev 2010-03-19 14:26:36 följande:

Jag är genuint intresserad av att göra hennes dag speciell men jag fattar inte varför allt måste vara så STORT. Jag är hennes bästa vän(och hon min) och det är inget som förändras bara för att vi inte står på samma fot om detaljplaneringen kring hennes bröllop. Så avsäga mig kommer jag inte göra utan jag kommer jobba hårt för att göra henne glad. Men när till och med brudgummen tycker att det går lite överstyr så är det nog inte bara jag som är en dålig vän....Det är väl en männsklig rättighet att få gnälla lite ibland
  • NiVi

Haha ja men dåså! Så länge man vet var man har varandra!
    Kanske en dag skrev 2010-03-19 14:42:09 följande:

Min vän vet att jag inte är lika fanatisk som henne men hon tycker det är ok. lycka till!
  • NiVi

Japp! Jag och en av mina tärnor har redan gått igenom det och följt varandra graviditeter in i minsta detalj, val av barnvagn, strumpinköp osv. Naturligtvis följde vi inte med på tex föräldrakurser men å andra sidan så följer ju tärnan inte med på tex vigselsamtal med prästen! Men rapporteringar om vad som sagts på diverse barnmorsebesök och liknande har skett regelbundet Och att ha en egagerad tärna betyder ju inte att man som brud inte kan ta beslut utan tärnan. Men när jag står handfallen och varken vet ut eller in DÅ kommer mina tärnors roll in som stöttande vänner och goda smakråd

Men mina tärnor kommer inte ha några andra uppgifter än att vara smakråd och stöd. Vill dom inte säger dom ifrån och svårare än så är det inte. Fast jag vet ju inte vad andra brudar kräver av sina tärnor iförsig...

Korallbruden skrev 2010-03-19 15:11:59 följande:
    Tärnorna är ju trots allt vänner. Var rädda om dom. De skall ju fortsätta vara vänner efter våra bröllop. Ett års planering innebär inte att tärnan... skall stå i givakt varje gång det händer något på mitt bröllop... hade minst sagt varit dödstrött på att vara tärna och behöva klara av det. Det skulle vara intressant att vända på det! Om tärnan blir gravid efter bröllopet... följer "bruden" tärnan/vännen i exakt varje detalj...? är med och väljer barnvagn, varje liten strumpa som skall köpas, föräldrakurs, alla tester hos läkare, gärna då dag/arbetstid och tycker att "brudens" liv bör stoppa i 9 månader för det är sÅÅÅÅÅ roligt att vännen skall få barn? Tror inte det? Hur kan vi då kräva det av våra tärnor?Bara min fundering/Korallbruden.
  • NiVi

Jag involverar inte tärnor/vänner mer än brudgummen/pappan det är vi tillsammans som involverar våra vänner. Och min m2bs marsalk är minst lika involverad som tärnorna. Det ena måste inte utesluta det andra. Men som du säger så är vi alla olika och har olika nära relationer. Vi skulle tex aldrig se på våra vänner som utomstående.
    Haha skitsamma! Fan vilka struntsaker man kan diskutera sig blå om fast det spelar noll roll hur andra människor gör! Det kommer säkert bli ett kanonbröllop för din vän och hennes blivande! Och jag hoppas du får lite tid att njuta av festligheterna också

Kanske en dag skrev 2010-03-19 16:54:46 följande:

Vi har inte den relationen som NiVi skriver. Det är jag och min sambo som går igenom en graviditet och min bästa vän är med och delar den men på ett utomstående håll, om ni fattar Det är kanske det som jag tycker är lite konstigt. Att bruden ofta brukar involvera tärnan och toastmadame mer än brudgummen. Samma vid graviditet. Vännerna är mer involverade än själva pappan. Men vi är alla olika och det ger ju olika relationer
  • NiVi

Fästman tror jag Underbart uttryck!

Märta81 skrev 2010-03-19 20:51:58 följande:
    hahahaha! vad är festis för ngt?
Svar på tråden Det är inte roligt längre... vill aldrig gifta mig..