Det är inte roligt längre... vill aldrig gifta mig..
Mina tärnor var fullständigt befriade ifrån "ansvar", de fick välja sina klänningar själva utifrån sina egna smaker. J
ag bad inte om hjälp med en endaste sak. Hederstärnan var med och provade klänningar en ggr, och hon var med och klippte lite rosor till bordsdekorationerna dagen innan bröllopet, men något mer gjorde hon inte, och jag skulle heller inte kräva det av vare sig henne eller de andra tärnorna.
De fick håret fixat och smycken som tack. Att vara tärna är ett hedersuppdrag och ett sätt för mig att visa hur högt jag värderar dessa tjejer! Inte ville jag att de skulle känna att det var en press eller jobbigt på något sätt. De fick allt de roliga med ett bröllop och jag och min man roddade det tunga själva.
Däremot var det toastmadame och tärnorna som planerade min möhippa, men det var ju deras val och inte på något sätt ett tvång ifrån min sida.
Alla ser ju på det här med bröllop olika, men jag tycker att kärleken ska stå i fokus och färgteman, duttiga dekorationer och evinnerligt letande efter det perfekta ... vad de nu kan vara verkar både skitjobbigt och själadödande.
Men alla är vi olika, det som är bagateller för mig är jätteviktigt för någon annan och alla blir vi salig på vårt vis, men dra inte in alla andra i hetsen, för det finns ju ett liv utanför bröllopet. Det är iaf min åsikt!