Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Utskälld av kyrkoherden! Ska ni bli "överlämnade" eller gå fram tillsammans med BG?

Hon borde förstås inte höjt rösten men kanske var det något personligt som spelat in.

Kvinnor ingår tvångsgiftermål varje dag i världen. Många svenska unga kvinnor (Och självklart en del män) skickas hem för att giftas bort, jag hade en gång en flickvän som det slutade så för.

Min mormor tex hon blir helt galen när saken kommer på tal. Hon har sett kvinnor dö för sin rätt att lämna sina hem utan manlig eskort, för att få rätten till en läkare när de föder barn.
    När man kommer så nära inpå en sak så blir det personligt.

Precis som jag exploderar när någon medvetet kränker eller förnedrar homosexuella/transsexuella etc. Det är en hjärtefråga, då blir det ibland svårt att hålla sig lugn.

• JustMeAndMyLove

För män är trygga och starka, annars skulle man inte gifta sig med dem....... (Vild ironisk gissning)

Sebastiána skrev 2010-03-23 22:30:14 följande:
    Varför ska inte brudgummens gamla trygghet (hans mamma) lämna över honom till hans nya trygghet (hand fru)?????!!!!!
  • JustMeAndMyLove

Jag tror ingen här har kopplat ihop trosfrågan med överlämnandet.
    Annat än att man förstås får följa de regler och bestämmelser som svenska kyrkan har och de önskemål ens präst har om man gifter sig i svenska kyrkan.

VincitOmnia skrev 2010-03-23 23:18:36 följande:
    Vi kommer förmodligen köra på att bruden överlämnas till mig (brudgummen). Detta för att vi tycker det ser fint ut och att det faktiskt är en fin gest som jag ser det att brudens pappa har godkännt mig och ser mig som en bra partner till sin dotter.Att det kan bli sånt ramaskri över en sån sak?!? Helt otroligt.Jag är kristen (döpt) men inte mer troende än en påse popcorn. Detta är en cermoni som påtalar hur mycket vi älskar varandra och att vi vill tillbringa våra liv tillsammans, måste det vara svårare än så i dagens samhälle?Eller är det så att ni som tycker det är helt förkastligt med överlämnande är djupt troende?!?/Johan
  • JustMeAndMyLove

Porrlandet nr 1?! Klart vi är hipp och häftig!

Kattpoet skrev 2010-03-25 10:30:54 följande:
    Därför att Sverige är inte längre ett hipt och häftigt land?
  • JustMeAndMyLove

Just det! dessutom är vi blonda, storbystade kvinnor från Sverige helt galen i att göra porrfilm och ha sex i våra stora volvos! ;)

Nä, skämt å sido, inte tycker jag att det är mer rätt att ha brudöverlämning i USA än i Sverige. Spelar för min del ingen roll om det är tradition eller inte, traditioner rättfärdigar inte ett beteende.

Kattpoet skrev 2010-03-25 10:36:41 följande:
    Ja just det vi har ju sex i varenda buske medans vi sätter ihop IKEAmöbler och dricker Absolut vodka!Det glömde jag helt bort! ;)
Svar på tråden Utskälld av kyrkoherden! Ska ni bli "överlämnade" eller gå fram tillsammans med BG?