• KatjaB

Vad fick ni i morgongåva??

i "vårt bröllop i era händer" så får de ju morgongåvan samma dag som bröllopet.. men det kanske egentligen inte brukar gå till så utan bara är för att få med det i programmet

• KatjaB

min sambo ska få en vinrad i frankrike i ett år, och antagligen en snusdosa i tenn med gravyr.. eller ett sånt där rakseet med borste i gammal stil, tycker de är rätt läckra.

• KatjaB

usch vad hemskt.. tänk att förlora oskulden inför släktens granskande ögon.. det är ju alldeles vansinnigt.

didis skrev 2010-03-22 21:45:50 följande:
    Nu är det nog jag som behöver gå till sängs... jag menar SÄNGLEDNING... dvs när bröllopsgästerna följer brudparet till sängs och ser till att de "fullbordar äktenskapet".Det var antagligen inte brukligt för de allra flesta, många fick gifta sig med vem de ville eftersom det ändå inte var några egendomar av värde inblandade.
  • KatjaB

nja, behöver gör man väl inte.. vi pratade om det och kom fram till att det är väl egentligen onödigt, men det är ju å andra sidan diamantkonfetti o annat "krafs" som vi vill ha till bröllopet så vi skulle köpa morgongåva till varandra, för att tanken tilltalade oss, inte för att vi måste.

Mne om man ska de det symbolistk så är det väl egentligen helt fel att hyra en vinrad med tillhörande låda vin i morgongåva.. det skulle ju vara en försäkring ifall nåt skulle hända den andra. Så symboliken blir alltså att om jag dör, så kan han supa sig full?

Svar på tråden Vad fick ni i morgongåva??