Gemma - faktiskt kan jag tänka mig att åka ballong igen! Tyckte det var helt suveränt och tror inte att man två gånger kan ha sådan otur att man landat på ett båthustak i vattnet ute på en ö. Helikopterfärden ska nog ske över Manhattan ... tror maken har bokat en så där 30 minuters färd.
Levnadsberättelsen är inte frivillig utan något som ingår i adoptionsutredningen. Detta ska ingå och vi ska ha skrivit klart de fyra första punkterna inför nästa möte:
1 Tidigare förhållanden, uppväxt, utbildning m.m
2 Nuvarande förhållanden, hemmet, bostadsmiljö, arbete, ekonomi
3 Hälsotillstånd (läkarrapport)
4 Personlighet, intressen
5 Religion, livsåskådning
6 Äktenskap, samlevnad
7 Motiv till adoptionen
8 Inställning till barn och ungdomar
9 Referenser
10 Utredarens bedömning och förslag till beslut
Vi har mest haft en "vi måste göra detta" helg som jag skrev ovan men självfallet hunnit njuta lite också. I fredags gick vi som vanligt och tränade spinning. Fast vanligt kanske jag inte ska skriva längre då jag inte varit där på jättelänge pga min förkylning (som fortfarande inte gett vika helt men jag försöker ignorera). Efteråt gick vi till En flicka på gaffeln och åt lite gott. Sparris till förrät, sen tonfisk och pilgrimsmusslor för mig och en supergod (för självfallet smakade jag) entrecote med svamp till maken. Eferåt delade vi på en chokladbrownie med rom, körsbär och lite grädde. Mmmm...
I går skulle vi ha gått på middag hos några nyfunna vänner som bor här i Vasastan men då deras son var sjuk och jag har ett undermåligt immunförsvar så tackade vi nej och stannade hemma med en tung Shiraz, fläskfilé med kantareller, coctailtomater, cremefraiche och timjan istället. Ganska så skönt då vi deklarerat, målat och stått i till sent på kvällen. Ja en cheesecake med blåbär och en chokladdröm åkte dessutom ned. Så mycket för att komma i bikiniform inför sommaren . Kompenserade idag med att jogga för första gången i år (för mig inte för maken som hårdtränar inför Midnattsloppet och Lidingöloppet). Sprang utmed vattnet upp mot Solna och tillbaka. Superhärligt, inte alls snabbt utan så där så man kunde prata och riktigt trevligt faktiskt (jag hatar att springa i normala fall).
Gemma igen - fem toaletter!!! Då har ni en var och så får gästerna en alldeles egen.
Fru Fräken - ni verkar ha haft det bra! Hörde från min väninna som bor i NY att det varit sommarvärme. Härligt!