• Mlle M

Summan av allt, spring edition

Oj, en ny tråd! härligt

Här är det knallblå himmel idag och jag sitter inne och jobbar och tittar ut, men nej, det är inte så synd om mig. Har haft min mamma på besök i några dagar under tiden mannen varit på resa i Bangladesh, vi har haft det bra och myst med vårpromenader och god mat. Ja, om man bortser från att jag kräktes hela söndagen, vet inte riktigt hur det blev så men ja, jag frisknade till fort. Idag har väl dagen varit sådär halvlyckad eftersom jag kört på en annan bil på vägen till flygplatsen när jag skulle skjutsa min mamma. Hmm..gubben framför bromsade i korsningen fast han först var på väg ut och ja, ni kan ju gissa. Jag hade mannens bil som nu fått ett litet hål av "gubben-framförs dragkrok". Ja, ja ingen gjorde ju illa sig eller så men det kändes lite onödigt. Det var ju dessutom mitt fel vilket känns extra irriterande. Han verkade dock snäll och sympatisk ja, gubben alltså och verkade mest tycka lite synd om mig men tänkte säkert i hemlighet att det var lite typiskt en tjej i så stor bil

Lapinette: Låter härligt med vårskidåkningen, vi funderar på att ta en sväng till påsk men det lär väl vara rätt uppbokat.

• Mlle M

Jag kikar också in och konstaterar att det verkar råda lite vår-stiltje på tråden...hmm....jag får återkomma med en rapport från södra tyskland efter helgen, händer dock inte så mycket.....sitter och jobbar såhär en lördag kväll närmare 23! Hmm....men så fick jag inte så mycket gjort förra veckan!

• Mlle M

Oj, kikar in här som hastigast och här verkar lugnt och stilla, tjejer var är Ni? Är ni alla ute i vårsolen och äter glass?

Har är det 18 grader i solen och klart glassväder. Jobbar för fullt mest hela tiden, har äntligen hittat en web-designer som tagit sig an mitt projekt och det går sakta men säkert framåt. Puh...måste meddela er här på tråden att ja, det verkar som om jag blivit gravid. Har varit och fått det konstaterat hos läkaren idag och ja, trots jag misstänkte och testade hemma förra veckan känns det minsta sagt besynnerligt men ja, bra såklart fast ändå lite chockartat. Det är ju ännu väldigt tidigt och jag har inte meddelat annat än mina föräldrar och en väninna ja, förutom mannen såklart! Hmm.....försöker jobba flitigt men ska erkänna att tankarna har mest flugit runt senaste dagarna. Skall på ett återbesök om två veckor och ja, vi får väl se hur allt går, förhoppningsvis kan jag lugna ner mig lite och vara lite mer cool. Min gynekolog sa idag att jag hade så många frågor och pratade så fort att han inte helt hängde med Jag blev lite chockerad över att jag tydligen förväntas komma dit nästan var 4:e vecka för allehanda tester och kontroller. Hmm....undrar om det är tysk noggrannhet för så ofta "kollas" man väl inte i Sverige?

På fredag åker vi till Berlin, för en påsk-weekend, skall bli härligt, skall bo på det coola hotel de Rome, något som mannen tjatat om i evigheter men nu hittade vi en bra deal. Har jättehöga förväntningar men tror säkert att det är så bra som det står i alla guideböcker och på tripadvisor!

Nej, nu ska jag försöka samla mig lite och jobba också idag......har inte blivit så mycket av med det ännu!!

• Mlle M

Fru Fräken, hade nästan det på känn....ja, då får jag väl valuta för min privata sjukförsäkring eftersom det är första gången jag besöker en läkare sedan jag skaffade den för knappa året sedan. Helt ärligt hängde jag inte riktigt med i vilka "möten" som hade vilket tema men såvitt jag förstår är nästa tid vigd åt resultat av blodprov, vet inte HUR många olika saker som skulle kollas i de 5-6 rör blod som sköterskorna tappade ur armen. Dessutom såvitt jag förstod erbjuds ultraljud vid varje besök. Hmm.... Känner mig dock lite mindre vilsen efter besöket hos gynekologen och bad genast att få honom som "min" läkare eftersom hans engelska var super, var tidigare hos en annan på kliniken för två år sedan för en vanlig gynekolog kontroll och han var nog mer senior eftersom han hade större rum och MEGA skrivbord a "la Sotheby´s precious antiques" men gillade de facto denne typ lite mer så tänkte jag kunde lika gärna byta. Ett besök hos vardera gör mig ju knappast till "någon" patient.

Vad härligt med NY, åh, jag hade också velat åka dit under våren men nu kommer det inte hinnas med och mannen har massor av jobb under sommaren så, ja, får väl åka dit med någon väninna istället eller ja, nästa år...... Vad gäller restauranger har jag ingen superkoll alls längre, när jag bodde i London var jag där rätt ofta typ 2-3 ggr om året men senast var för två år sedan.

Lapinette: Vad härligt med Luxemburg, åh, alla påskdekorationer är alltid så fina där, jag bodde ju där ett halvår och blev helt frälst i alla påskharar. Minns att jag köpte en stor lång typ på Villeroy & Boch:s outlet butik, han var jättefin i något slags halm men han måste ha sprungit bort, kanske i någon flytt för nu har jag inte sett till honom på flera år!! 4-rätters luncher med vin och champagne...mmmm.....låter ljuvligt!!

• Mlle M

Izunia, Lapinette och fru fräken: Det är inte förrän runt den 20 November så det är ett bra tag kvar! Jag har faktiskt inte tänkt att berätta för så många ifall något skulle gå fel och det kan det ju mycket väl göra såhär tidigt, men har iaf berättat för en väninna och så er här på BT förstås! Ja, mannen och mina föräldrar är såklart inbegripna men ännu ej mannens föräldrar, vi tänkte vänta någon månad eller så. Jag fick till och med en liten print-out av läkaren igår på den lilla 18 mm:s nöten där inne. Mannen som faktiskt tagit det rätt coolt blev faktiskt rätt tagen av att det liksom blev svart på vitt, stackarn, jag undrar om han trott det var storken som bara skulle flyga förbi en dag

Ser er skid-diskussion här ovan, hmm....ja hur blir nu det? Jag gissar som både Izunia och Lapinette att man alltid kan lösa det med någon icke-skidåkare. Har vänner som är riktiga skidfreaks med små barn och vet att dom alltid hyr chalets med barnpassning inkluderad.

Idag tänkte jag släpa mig till gymet och installera mig på crosstraininern för en längre stund, har fått total-ångest för det här med den väntande viktuppgången och alla har försäkrat mig att man kan vara aktiv och träna. Ha, ha varför kommer man alltid på det såhär i efterhand när man vet att det inte GÅR att man skulle gått ner dom där kilona innan. hmmm.....

Undrar var Gemma och förhoppningsis håller hus? Var länge sedan förhoppningsis var inne här.

Mannen åker till HK efter påsken och undrade om jag ville "beställa" något, OM jag vill. Funderar på att be honom köpa ett ar nya UGG.:s till vintern, mina favoriter är helt utnötta så lurvet liksom försvunnit, men så tror jag jag köpte dom 2002 så dom har nog gjort sitt. Funderar på ett par svarta låga den här gången, köpte ett par av den högre modellen förr-förra vintern i kopparfärg men föredrar dom lägre. Hmm...solen skiner ute och det är 16 grader, härligt!!!

• Mlle M

Gemma: ja, känslan var nog rätt omtumlande...hm...men de senaste dagarna har jag på något sätt förlikat mig mer med tanken och det skall erkännas att jag kände mig betydligt varmare i kläderna bara efter besöket hos gynekologen! När jag köpte testet för hemmabruk var det liksom bara för att utesluta att det var en möjlighet och hade inte förväntat mig att det vips skulle visa att jag var gravid!! Lite naivt eftersom det ju faktiskt heter Graviditetstest. Ja, ja det kommer säkert dyka upp många fler känslor och stormar under resans gång men känner mig mer och mer i mental balans efter den totala chocken!! Jobbigt att det verkar bli strul med ert hyreskontrakt men det verkar väl bra att ni upptäckt i tid att värden är oseriös! Håller tummarna att ni hittar något snart. När beräknar ni att huset skall vara klart?? Usch, otäck känsla att blåsa i nykterhetskontroll, jag blev så nervös att jag höll på svimma när jag gjorde det en gång fast jag inte druckit något och då kan jag bara tänka mig hur det känns efter ett glas vin eller två. Jag har faktiskt inte så bra koll på hur mycket man egentligen kan dricka, jag brukar alltid tänka att ett glas är ok men sedan efter nummer två blir jag ibland osäker att det skall kunna ge utslag. Men ja, det känns lite kulturellt olika, i Frankrike känns det mer som att det är ok och jag generar mig inte för att dricka vin medan jag hemma i Sverige känner mig ohyggligt skamfylld om jag är hos en väninna och äter middag och dricker vin och sedan kör hem till mamma och pappa. Då är jag mycket mer strikt och ordentlig! Här i Tyskland tror jag iofs att värdet man får ha i blodet är rätt högt men jag är samtidigt livrädd för farterna så här skulle jag nog köra "Sverige-stilen". Ja, ja, föressten på tal om vin tyckte min läkare att man mycket väl kunde dricka alkohol efter vecka 12, hmm...eh...det har jag inte hört förut. Mina enda förbud just nu är bastu och alkohol, bastu känner jag att jag kan leva utan resten av livet och alkohol är jag faktiskt inte sugen på och ja, skulle faktiskt inte få mega dåligt samvete om jag drack ett glas champagne heller vid något högtidligt tillfälle lite längre fram.

Lapinette: Gissar att du hunnit resa till Luxemburg, minns att Du skrev om Fischers Fritz i Berlin vid något tillfälle, gick Ni dit? Jag bokade spontant in söndag-lunch där nu i helgen eftersom vi åker dit imorgon. Verkar ju som ett jättekap om man kan äta ** Michelin-mat för dryga 20 euros till lunch!! Mmmm.....

Sitter och jobbar för fullt och förstår inte hur jag skall hinna allt, min webdesigner kommer hem från sin semester på måndag och jag måste skriva ner lite feedback och nya instruktioner då jag ve och fasa hittat en mycket liknande sida som "min" kommer att bli i farligt lika stil. Tror jag måste be henne ändra såväl några bilder som färgkoder för att göra min sida lite mer luxus-elegant istället för trendig. Ja, ja, det blir säkert bra.

Glad påsk på er alla!!

• Mlle M

Hej på er alla,

Här verkar det ha varit lugnt den senaste tiden......

Happy: Förstår att det kan vara frustrerande med att inte veta var ni kommer att bo inom en snar framtid samtidigt jättespännande! Ha,ha jag skulle gärna haft lite äventyr i Asien ett år eller två men eftersom mannen är bunden till sitt företag så blir det inte så för vår del och jag har snällt fått inackordera mig till det men såklart är det jättebra i alla fall och vi reser ju massor och har ett allmänt bekvämt komfortabelt liv men kan inte låta bli att ibland sukta efter det mer "öppna möjligheternas professionella livet".

Jag sitter precis och skall beställa flygbiljetter till en weekend i Sverige om två veckor men börjar ju undra vad som händer med detta askmoln, hade tur som flög från Stockholm till Muenchen i onsdags kväll, puh....valde mellan onsdag kväll och fredag då jag egentligen ville flyga på torsdagen men biljetterna var mycket dyrare..... Fick hem mannen från Hong Kong i fredags morse precis innan det blev totalstopp så kan väl konstatera att vi hade tur denna gång!

Har varit på besök nummer två hos läkaren och än så länge ser allt bra ut, har också börjat vänja mig lite mer vid tanken, däremot känner jag mig trött och ständigt rapande, urk.....inte så att jag måste kräkas men känner mer en molnande känsla och blivit superkänslig mot att inte äta när jag är hungrig, häromdagen åt jag middag klockan 17 istället för som vanligt kl 20.00

Har gått med stormsteg framåt med mitt jobb-projekt och tycker verkligen det är roligt men känns lite ibland som jag tagit mig vatten över huvudet att göra allt själv, hade inte räknat med att starta företag och bli gravid på samma gång så det känns som om det blivit ännu mer brådskande att få alla bitarna på plats och "up and running".

Fru Fräken: Åh, NY låter underbart!! Skulle såååå gärna åka dit, har inte varit där på flera år. Vad roligt att Ni var på Pastis, jag har också varit där flera gånger och gillar det skarpt, känns verkligen som ett franskt brasserie fast med trevlig service ( i knotrast till vad man kan få i Frankrike) och rent och fräscht ( vilket det ju inte heller alltid är i de Europeiska "orginalen")

Nej, nu skall jag försöka sätta mig och jobba lite idag men solen skiner härligt utanför och undrar om jag inte skall höra med mannen om vi inte kan hitta på någon söndagsutflykt istället!!

• Mlle M

Gemma: Vad härligt att det är framsteg med nya huset!! Men ert "tillsvidare" boende verkar inte gå av för hackor heller, vad bra det verkar! Här har vi också så smått börjat fundera över nytt boende, inte för att det är akut men ja, vi vill på sikt ha större. Vår lägenhet är egentligen yt-mässigt stor nog då den är ca 100 kvadratmeter men då det är ett gammalt hus är alla rum stora och vi har faktiskt inte något extra sovrum utan bara vårt eget samt ett bibliotek / gästsoffa. Vi har kikat runt lite men verkar inte vara så lätt att hitta en lägenhet som är större, det mesta som är större är i form av hus. Vi skall kika på några lägenheter på onsdag men jag känner sådär inför tredje och fjärde våningen i ett sekelskiftshus utan hiss och dessutom utan en balkong. Just nu har vi två balkonger och det känns rätt bra, jag tror inte jag vill bo i en lägenhet utan minsta möjlighet till att ha åtminstone en liten balkong! Hmm...känns lite som om vi borde titta lite på hus också men mannen har väldigt stora krav om det skall vara ett hus på stil och utseende, suck ....så känns lite som om det kommer att bli svårt att hitta något! Vi får väl se hur det går! Jag tänkte ligga lite lågt så länge för jag känner jag har fullt upp med jobb och har ingen lust att i nuläget dedikera all min tid åt fastighetsmäklare......

Lapinette: Åh, vilken mumsig mat, både på restaurang och hemma....mmmmm. Åh, champagne och vin, vad gott.... Lycka till med skrivelsen av er levnadsberättelse, tänk vad spännande, vi kanske får tillökning i familjen samtidigt om Ni fått indikationer att det kan ske redan till hösten för er del!

Är det någon här på tråden som har någon bra rekommendation av sängar, jag håller på att bli fullkomligt gaaalen på vår eller rättare sagt min mans säng som nu är vår, i morse kände jag verkligen att nu får det bli en ny säng som är lite bekvämare! sängen vi har är en obekväm sak från Ligne Roset som mannen tydligen betalat dyra pengar för innan min tid men jag undrar verkligen varför....den må vara snygg men att sova i den går då rakt inte. Tänkte kika på Dux eftersom jag haft en dux-säng tidigare som nu står hemma hos mamma och pappa som jag bara älskar. Tänkte också ta en tur förbi Hästens butiken men ja, vet inte riktigt....

Lapinette: Jag vet ju att du har en hel katalog av rese-uppslag, vi funderar på att resa på semester en vecka i Juli och helt ärligt känner jag sådär inför solsemester, kanske känner jag mig som en elefant i bikini och har inte någon lust att sola och få en massa fläckar som alla varnar för att man lätt får när man är gravid. Mannen däremot har ingen lust att åka på storstadssemester, så ja, nu har vi inte någon fantasi alls! Åker föresten till Lissabon i Juni för en jobb-sak, fotograferingen av mannens nästa katalog som jag ju brukar assistera vid men vi funderar på att resa dit redan helgen innan för att se oss lite om i Lissabon och ha lite semester. Någon som har tips kring Lissabon.

Nej, nu skall jag plocka undan lite här hemma och sätta igång med att jobba lite

• Mlle M

Lapinette: Tack så mycket för dina tips om Lissabon, jag har kopierat texten och lagt i en väl synlig fil på min desktop för att använda i Juni! Verkar jättemysigt! Skall se till att vi bokat flyg så att vi får ett par dagar semester eftersom jag vet att när väl arbetet börjar md det influgna teamet blir det 72 timmar non-stop arbete så skall passa på att se Lissabon dagarna innan eller efteråt.

Ja, suck det verkar som vi har samma problematik kring ett eventuellt hus "vara eller icke vara" min man suktar efter stora neoclassicistiska -stenbumlingar till hus, jovisst många är jättevackra men eftersom många redan är konverterade till lägenheter är vi ju tillbaka på samma spår igen kring antal trappor och avsaknad av balkong Ett alternativ skulle ju kunna vara att hitta ett hus modell mindre med en inte alltför stor trädgård där bara vi kan bo men ja, då känns det ju som om priset kommer att bli därefter också...... Ja, ja som sagt så sitter inte vi heller i sjön men jag tror vi kommer att behöva avverka många visningar innan min man kan se lite mer "praktiskt" på det hela; vi behöver ju dessutom knappast bo i ett och samma hus livet ut!!

• Mlle M

Happy: Stort grattis till beslutet; vad härligt!! Ni kommer säkert få en underbar intressant och spännande tid framför er! Tyvärr så kan vi inte bo i Munchen eftersom vi måste vara lite mer norrut, suck....var i Munchen igår och grämer mig alltsom oftast över att det inte fungerar för mannen att bo där. Hmm...suck....inte för att nu Munchen kanske ar "the" place, man ja, i alla fall uppskattar jag lite större städer efter många år i London. Ha, ha men man kanske inte ska ge Munchen epitetet större städer eftersom det känns onekligen rätt litet ibland, speciellt när alla är rätt "strömlinje-formade". Vårt mission igår var att köpa en ny säng och var en bra stund i såväl Dux butiken som inne på Hästens. Hjälp vad komplicerat och dyrt med säng....suck....ja, vi har ett gäng broschyrer och jag försöker så smått sovra lite och tar gärna emot alla tänkbara tips!!

Nej, nu ska jag försöka jobba lite, hann väl ingenting av det jag förutsatt mig förra veckan då andra saker kom emellan och jag satt mest och mailade fram och tillbaka med min webdesigner kring layouten av sidan och funderade kring allehanda bildval så nu är det kanske dags att börja med det som egentligen skulle göras. 

Har ätit en supergod sparris-lunch med mannen som nu givit sig ut på tre timmars cykeltur så det gäller att passa på! 

• Mlle M

Happy: oj, vad dumt med försäkringen, men hur fungerar det egentligen kring tidsgränserna, jag har hört om flera här i Tyskland som blivit gravida trots att dom egentligen inte haft "rätt" till vård enligt privat sjukförsäkring men lyckats nästla sig in ändå, fråga mig inte hur? Är 9 månaders perioden till och med exempelvis besök nummer 1 hos sjukvården dvs skulle du rent praktiskt kunna betala ur egen ficka säg de första tre månaderna och sedan hoppa på försäkringen när nio månader passerat och vara "mitt i" beroende på när du blivit gravid ?? Detta är bara vilda gissningar, jag har verkligen ingen aning hur det fungerar! 

Happy- igen: Vilken modell från Hästens köpte Ni? 

Lapinette: Hur har det gått med er levnadsbeskrivningen? Vilket arbete, men är helt övertygad om att ni kommer att få mer än godkänt och hoppas att processen snart "kommer igång" på riktigt!

• Mlle M

Hej på er alla, 

Happy: Vad skönt att det verkar lösa sig för dig med sjukförsäkringen och vilken tur ni har att mannens arbetsgivare tom kan tänka sig att ta en del av den extra kostnaden. Håller tummarna att allt klaffar!

Gemma: Suck, stackare, jag flytta är ingen höjdare direkt, jag avundas dig INTE. Min flytt fån Frankrike var vedervärdig när det kom till administration och jag gjorde inget annat än satt i telefonen alternativt stod i kö på postkontoret för att skicka rekommenderade brev. Nu letar vi ju som sagt nytt boende men ja, usch och fy för själva flytten, är inte ens särskilt förtjust i själva letandet efter hus och lägenheter. 

Sitter precis och väntar på att mannen ska komma hem då vi ska bege oss av till flygplatsen med destination Stockholm i eftermiddag. Har precis fått den rätta snitsen att bara packa handbagage, ha, ha gissar att det blir svårt att genomföra när vi blir fler i familjen. Har iof inte packat ner så mycket då vi ska vara hos mina föräldrar alla nätter utom en och är säker på att jag kan "låna" såväl shampo som hund-promenadbyxor av min mamma. 

• Mlle M

Kikar in och kollar läget här på tråden efter en härlig lång-helg i Sverige, 

Happy: Vad skönt för er att det känns bra och att ni blir kvar i ert ny-inskaffade "näste", det är ju knappast så att tåget gått för alitid, kommer säkert snarare bli tvärtom att när ni nästa gång står inför ett flyttbeslut kommer bitarna falla på plats direkt,  men kan väl vara skönt att inte stressa fram en förändring när ni faktiskt trivs. 

Gemma: jo, magen mår bra, ha, ha känns som om det nu i 12:e veckan börjar märkas även på kläderna och ja, jeansen känns rätt okomfortabla även om jag kan pressa mig i dom. Sverigeresan var toppen, en blandning av familj och vänner. Igår även en shopping-dag, ja mycket pga av just det inte känns som om något sitter snyggt just nu. Blev några leggings från Gina Tricot, en pastellig klänning från Twist and Tango, en snygg tunika-klänning från Juicy Couture och ett par högklackade sandaler med mitt-emellan-klack. Därefter hann jag och mamma med en god lunch, mmm, köttbullar på Prinsen innan det bar av ut till Arlanda och mitt flyg hem. 

Skall försöka jobba lite effektivt under eftermiddagen och kvällen, mannen reste bort i morse och kommer inte hem förrän imorgon kväll. Träffade en väninna i Söndags och drack kaffe och promenerade i vårsolen, fick massor av ny inspiration till mitt projekt. Åh, hoppas bara det kommer något nytt från programmeraren och webdesignern snart, börjar bli lite less att bara sitta med mina texter. 

På fredag bär det av till Berlin för att möta upp med min väninna från Köpenhamn, skall bli sååå mysigt, planen var en tjejhelg men nu visar det sig att mannen fått sina planer inställda och undrar så försynt om han får följa med, ja, han verkar bokat upp enhel del saker på egen hand så det är väl ok och jag är överlycklig över att slippa köra nästan 50 mil enkel väg på egen hand!!

• Mlle M

Jag undrar också.. var håller alla hus?!

Lapinette: Läste din reseberättelse på resetråden, vad härligt NY verkar ha varit! Åh, jag vill också till NY. Vad roligt med stundande fest till helgen, vad har du planerat? Ja, förutom att jag gissar på att en eller annan god flaska vin kommer att avnjutas  

Själv har jag sedan senaste besöket här på tråden hunnit med såväl party i Monte Carlo, nostalgi i Nice som  ett par dagar med vänner i Toscana. Just nu är det dock bara jobb jobb som gäller och jag har för första gången på evigheter avlagt ett besök på gymet, huh... vad otränad jag är. Magen växer men måste dock fortfarande säga att jag ser mer tjock än gravid ut, ja, det lär väl ändra sig så småningom. 

• Mlle M

Lapinette: Vilken superb idé! Vad härligt med mingel och mat i en sådan miljö; ost och vin mmmm.... Vad roligt, hoppas ni får jättetrevligt, det är jag för övrigt helt övertygad om att Ni får. Vilken perfekt lösning att vara i en lokal men ändå ha möjlighet för lite "efter-mys" med mer prat och drinkar för dom som vill!! 

Jag har konstaterat att det här med att vara gravid inte alls har gjort mig mindre sugen på vin ( har vänner som sagt;" - åh, nej när JAG var gravid var jag inte ens sugen på vin så det var lätt att avstå!" ) eller andra mer eller mindre tillrådliga delikatesser, tvärtom.... Men jag måste erkänna att det slunkit ner ett glas här och där; ett glas champagne på Grand Prix-partyt, ett glas god chianti till en underbar bifftecka Fiorentina, dock har jag varit sträng och verkligen hållit mig till ETT glas vid dessa tillfällen och bara ett gott sådant. Häromkvällen grillade jag och maken och han öppnade en flaska ganska medelmåttig Cote du Rhone och nej, det var verkligen ett "vardagsvin" som inte ens förtjänade att smutta på ett glas på i mitt nuvarande tillstånd. 

Usch, får ibland lite ångest över mitt tillämpande av dessa "regler" men försöker tänka sunt och välja bort vissa rätter som är på "förbjudet-listan". Men egentligen har min läkare bara givit rådet att inte äta chevre samt undvika alkohol de första tolv veckorna men ja, som sagt det skiljer sig ju mycket mellan olika länder. 

Igår hade vi föressten ett-årig bröllopsdag, blev ett väldigt opretantiöst firande, åkte hem i bil från en regnig poloturnering, åt en bakad potatis med smör längs tysk autobahn, slöade i soffan för att masa oss ut till en halv ok italiensk restaurang för en enkel middag för att sedan krypa till sängs i skilda sovrum. Jag i vardagsrummet, mannen i biblioteket i väntan på leverans av vår nya säng till sovrummet. Jo, det blev en sådan där rutig säng med hästhår från Sverige  

Svar på tråden Summan av allt, spring edition