Summan av allt, spring edition
Glad Pask pa er!
Vad mycket ni har haft for er. Ska strax lasa i kapp men snabb reflektionerna:
Grattis MlleM! Ska bli spannande att hora dina reflektioner ang tysk prenatal care. Apropa priovatforsakring sa valkomnades jag hem i dag till rakningen fran varan genetic screening: som ett litet huslan typ...
Izunia, Lapinette: Harliga resor
Gemma: Vad skont att det borjat handa saker med huset! Ar likasa grymt imponerad av din 2-barnsbilfard, men usch vad trist med laghenheten. Haller tummarna att det loser sig.
Sjalv sitter jag har och kampar med jetlagen och valdigt trotta ogonlock efter inte mindre an 25h pa resande fot. Landade kl 6.30 i morse och har gett mig 17 pa att inte sova innan kvallen for att klara mig lika bra fran jetlag som pa vagen till Melbourne. Har hittils hunnit handla mat (pa flygplatsen eftersom det har ar Tyskland gud bevars), packa upp och tvatta, trana 1,5 h och ata lunch innan jag nu craschat framfor BT
Melbourne var ljuvligt och vi har bada en klar crush pa staden i fraga med dess mysiga suburbs, strander och kosmopolitiska mix av nationaliter, fantastiska restauranger och fokus pa livsnjutande. Efter 2 harliga veckor ar jag nu ensam tillbaka i Muenchen medans maken stannar en vecka till for att forhandla kontraktsdetaljer med sitt foretag. Sa med tanke pa att jag aven traffade en headhunter pa plats som var valdigt optimistisk ang mina chanser att hitta ett spannande jobb, sa lutar vi starkt at att satsa pa ett par ar i Melbourne om allt klaffar. Kanslan ar i alla fall valdigt bra!
Fast pa nagot satt sa skulle det faktiskt kannas helt ok om vi stannade kvar ett tag till i Muenchen (var harligt att komma tillbaka till lgh) och istallet satsade pa alterantiv i Europa eller NY om 1-2 ar. Tankeprocessen har pa sa satt varit mycket givande och nu aterstar bara att se var vi hamnar. Tror att maken aven maste komma hem hit och "kanna efter" innan vi tar ett slutgiltigt beslut. *to be continued*
I min kamp att halla mig vaken ska jag nu ga ut pa promenad och sen sa sakteliga ladda upp infor min massage kl 17- tankte liksom lata massera bort nattens obekvama somn i en flygstol