Summan av allt, spring edition
Det slog mig just att JAG BOR I VILLA. Stod i köket och försökte stävja mitt absurda kolhydratsug - är det besläktat? Villa, browniebak, smygande övervikt? - medan jag smygfluktade på grannen som diskade, att jag är en sån som bor i villa. Fick en förskräcklig tidning i posten idag, "Villaliv", full av beskäftiga artiklar om vilken häck man bör välja om man vill skärma av sig från alla de grannar man trots allt har valt att bosätta sig tätt intill, sen kom jag på att jag faktiskt är målgruppen. Firade sedan mitt nya villa-jag med att skicka tillbaka en klänning till Mango eftersom jag plötsligt fann den för kort - jag som aldrig någonsin har tyckt att någonting kan vara för kort. Och beställde sedan ytterligare en (mycket snyggare och dyrare!) från ASOS.
Har tillbringat eftermiddagen i min nya, kartonglösa tillvaro med att njuta av mina söta barn. Lillpojken är verkligen den sötaste, snällaste bebis man kan tänka sig. Rund och god och ständigt skrattande och kuttrande. Monstret är fantastiskt underhållande med sitt eviga tjattrande. Mannen är bortrest och huset är mirakulöst nog i ordning. Det är verkligen vansinnigt coolt, fullt av sextiotalslösningar typ tvättnedkast från ovanvåningen, integrerat njurformat sopnedkast i den rostfria diskbänken, originalkakel överallt, platsbygda skåp i teak och som sagt, tre öppna spisar i böjd kopparplåt och enorma perspektivfönster och massiva mahognygolv och bar och gillestuga och ja, halleluja måste jag nästan utbrista. För jag är så galen i sexitotal.
Träffade en massa trevliga mammor under morgonens babykafé i kyrkan. Under veckan ska jag försöka att inte boka in ännu fler grejer och till helgen ska vi till Tyskland. Helgen därpå har jag en tjejmiddag och vi blir betydligt fler än jag hade tänkt mig men jag får försöka börja hyfsat tidigt på kvällen så att jag inte tar ut mig alldeles.
I helgen hade vi f.ö. ett möte med restaurangen som ska ordna vår dopmiddag. Diskuterade placering och menyförslag och champagne, de har både lekfullt kreativ mat med lokala råvaror och ett välutrustat lekrum så det känns som om vi kommer att bli väl omhändertagna. Jag har också handmålat (med akvarellfärg!) trettiosex inbjudningar så nu återstår bara att välja VEM vi vill bjuda. Sist var vi ungefär 40 stycken men folk ynglar ju av sig som tokiga så nu lär vi bli fler.
Izunia, stackars lilla J! Du bevittnade ju - och fotade - själv monstrets första karusellfärd. Vart åker ni nu på semester era gottegrisar?
Happy as a Hippo: Har ni någon deadline när ni MÅSTE åka? Känns som om ni precis har flyttat in i ert Duvnäste och fått köket på plats, är "stanna kvar" också ett av alternativen? Och vad är MBT-skor för något? En urban motsvarighet till gåstavar eller? Kan de rentav kombineras för bästa effekt / töntigaste look?
Mlle M: Hur mår du och magen? Och hur var Sverigebesöket?
Nu ska jag vika lite tvätt, sen sova. Kram, G