Dra ner gästantalet på brudgummens sida? Hjälp...!
Vi är i ett väldigt tidigt stadium av planeringen, men vi har börjat spåna på antalet gäster och vilka som ska bjudas. Problemet är att JAG hade tänkt mig runt 40 gäster. Vi är uppe i 70 och 19 av dom är min familj, närmsta släkt och några vänner. De resterande 51 är brudgummens familj och gigantiska kompisgäng men också jobbarkompisar med respektive som utgör nästan hälften av de 51.
Problemet som jag ser har såklart lite med ekonomin att göra när vi lever på en halvdan lön och studiemedel men jag får redan nu lite panik över mängden folk. Jag som tycker födelsedagsträffar med lilla släkten är tillräckligt påfrestande får nästan lite ont i magen :P
Men hur tar jag upp det här med min sambo? Jag vill ju samtidigt inte att han ska känna sig tvungen att välja bort folk han kanske gärna vill ha med på ett så speciellt tillfälle. Och det där med etikett, är det okay att välja bort jobbarkompisar man inte är lika tight med, griniga chefen och föräldrars gamla vänner man själv aldrig umgås med?