lyckan ler skrev 2010-03-24 13:57:19 följande:
Kul med fler brudar!bobods: shit, vad ni har gjort mycket! När ska man skicka ut inbjudan? Jag känner lite att eftersom vi bara ska ha 8 gäster, så känns det inte så pressat. De inbjudna är våra föräldrar, syskon m respektive och min farmor (som är den enda kvar i den generationen och som lite representerar min pappas sida eftersom han tyvärr inte längre finns i livet). Vet inte riktigt hur jag ska skriva på inbjudan till farmor. Hon har ju nära kontakt med sin dotter (dvs min faster, som inte blir bjuden) och kommer ju att prata med henne om detta och bli förvånad när faster inte är bjuden. Ska jag skriva nåt om vilka som är bjudna, så farmor vet?
Det är klart att det är skillnad i förberedelser om man har 8 gäster eller.... hm, vi har visst kommit upp i 88 vuxna och 11 barn
Jag bjuder inte heller alla mostrar och fastrar (har för många!) och jag kommer nog att tala om för farmor och mormor vilka som är bjudna och inte. Nu när du har så litet bröllop kanske de som är bjudna vet det redan, och då känns inte inbjudningskort så stressat. Om du däremot tror att det finns funderingar kring vilka som är bjudna och inte kan det ju vara en idé att göra det tydligt med en tidig officiell inbjudan. Själv kommer jag skicka ut korten i slutet av april - början på maj någon gång, med osa i början på juli.