glaca skrev 2010-05-26 15:52:06 följande:
Superstarfia och Skimmra.... Herregud! Vad sjutton är det som kostar sååå mycket? Jag menar inget illa alls, missförstå mig inte... Jag förstår att ett bröllop kan vara jättestort och kännas väldigt viktigt, för mig gör det inte det. För mig är det mer som ett naturligt steg i livet, mer ett sätt att "säkra upp" rent juridiskt... men det beror säkert på att jag och sambon har varit ihop i 7 år och framförallt att vi redan sitter "fast" eftersom vi har två barn tillsammans. Jag tror att det där "rosa skimmret" försvinner i vardagskaoset för vår del.
Jag tror faktiskt att det är vanligare med 100 tusen än 30
Vi har en budget på 85 och då räknas inte bröllopsresan med (ca 30.000 extra alltså). Ja, vad är det som kostar egentligen? Eftersom vi har en gästlista på 100 pers kostar bara buffén 20.000. Sen bjuder vi på alkohol till maten och en brudskål vid ankomst. Min klänning gick på några tusen och inbjudningskorten till 100 pers drar iväg också med papper och frimärken, för alla blommor räknar vi med 4000, vi köpte en skräddarsydd kostym till min m2b för 3500 osv osv osv...
Jag vet inte vad du menar med det "rosa skimret" men vårt bröllop handlar inte om att vi ska visa upp oss eller att vi har ett extra stort bröllop för att vi är nykära (har varit tillsammans i 5 år) utan vi vill helt enkelt bjuda alla på en riktig ordentlig fest! Jag tror att det är antalet gäster som gör den största delen av vår budget.
Men som alltid slår jag ett slag för att man ska lägga budgeten där man har råd, inte ett öre mer. Skulle ALDRIG låna för ett bröllop, och det tror jag de allra flesta håller med om