• lyckan ler

Augusti brudar 2010

Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

• Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • Wine

Jag ska gifta mej 7 augusti. Vi har fortfarande inte skickat inbjudningarna... Men vi har skickat ett såkallat "save the date" så alla vet när de är och att dom är bjudna... så jag är inte speciellt stressad. Men vi ska skicka dom.. snart.

Vi har inte bestämt menyn ännu, men de blir inte buffe..Men era menyer verkar hur goda som helst! 

Jag va på ett bröllop i höstas där dom hade cupcakes! jag rekommenderar! dom hade olika smaker och dekorationer. De blir liksom ett samtalsämne och alla kan ta den dom vill.

Det negativa är om de är mingel runt, de går åt så många fler då. Då är de lättare när man har bröllopstårta och de är en kö till att få en bit efter brudparet.

Om man tycker de är gulligt med cupcakes (vilket de absolut är!) så kan man ju ha de som efterrätt och senare ha den traditionella bröllopstårtan. Eller bröllopstårtan som vanligt och ha ett cupcake bord. Där man också har typ chips och jordnötter och allt det där. De blir liksom  lite mer lyxigt sådär...

Jag bor i USA så de är mycket hysteri om cupcakes...... alla älskar dom! jag med.....

• evejo427

Hej hej!
    Här kommer en augustibrud till! Vi gifter oss 7 augusti :) Inbjudningarna skickas denna veckan!

Vår meny är väl inte spikad men det blir något liknande detta:

Förrätt: rostat bröd med en god röra på.

Huvudrätt: nötkött med sås och potatis

Efterrätt: Marängswish och kaffe

Tårta och kaffe

Vin kommer att serveras till maten, både rött och vitt. :)

• Brud73

Vi ska ha möte med koken på måndag och bestämma meny. Spännande och roligt ska det bli. Vi har tänkt servera rött vin till maten. På tal om dryck, har ni tips på någon bra och god champagne??

• Superstarfia

Brud73 skrev 2010-05-08 18:16:08 följande:
    Vi ska ha möte med koken på måndag och bestämma meny. Spännande och roligt ska det bli. Vi har tänkt servera rött vin till maten. På tal om dryck, har ni tips på någon bra och god champagne??

Bulle de blanquette No 1. ska vi ha, det är inte champange men tillverkat enligt champangemetoden...

109 kr flaskan i systemets beställningssortement..

• Brud73

Superstarfia skrev 2010-05-08 21:32:42 följande:
      Bulle de blanquette No 1. ska vi ha, det är inte champange men tillverkat enligt champangemetoden...109 kr flaskan i systemets beställningssortement..

Tack för svaret. Får nog köpa en sån och provskåla här hemma =)

• Superstarfia

Brud73 skrev 2010-05-09 11:48:04 följande:
      Tack för svaret. Får nog köpa en sån och provskåla här hemma =)

Du kan få en av mig annars.. har 16 lådor står här hemma.. :)

• apan80

Här kommer en till augusti-brud. Vi ska gifta oss 14 augusti.

• Annika Hbg

Hej

Här kommer ytterligare en Augustibrud, 14/8 slår vi till,

Det kommer inte att bli något traditionerligt bröllop då vi inte är religösa någon av oss.

Vi ska gifta oss i en trädgård (om det regnar så ska vi vara i ett växthus) med en borgerlig vigselförrättare,

Eftersom vi träffades på sweden rock festivalen för 2 år sedan när Whitesnake spelade 

så ska tre av våra vänner spela akustisk gitarr och sjunga 2 whitesnakelåtar (när vi går in och ut)

Maten kommer att vara buffé och ingen tårta utan cupcakes. vi ska försöka få till ett masipan hårdrockspar högst upp på ställningen.

Musiken kommer självklart att vara hårdrock. fast det blir några schlagerdänger också för några av mina vänner är schlagerfantaster.

Men oj vad mycket planering och många saker som ska göras innan dess. som tur är har jag redan hittat drömklänningen och förra veckan hittade vi ringen. (så de viktigaste sakerna är avklarade)

Kul att se att här är så många Augustibrudar

Annika

• evejo427

Det låter som ett roligt och annorlunda bröllop! Hade min sambo gillat hårdrock han med kunde det varit ett alternativ för oss...
    Vårt kommer nog bli så traditionellt som det bara går, min sambo tycker sånt är viktigt. Jag har dock fått med lite nytänkande ;)

• Skimmra

Om ni inte pallar att göra en egen cake topper som liknar ett rockpar så kan jag tipa om etzy.com, där finns en hel massa pysslare och andra samlade på en och samma plats så sök på "rocker cake topper" eller liknande eller hitta någon som gör i den stilen ni vill ha och fråga sedan personen om han eller hon kan tänka sig att göra en med ett rockbrudpar!

Annika Hbg skrev 2010-05-12 12:51:57 följande:
    Hej   Här kommer ytterligare en Augustibrud, 14/8 slår vi till, Det kommer inte att bli något traditionerligt bröllop då vi inte är religösa någon av oss. Vi ska gifta oss i en trädgård (om det regnar så ska vi vara i ett växthus) med en borgerlig vigselförrättare, Eftersom vi träffades på sweden rock festivalen för 2 år sedan när Whitesnake spelade  så ska tre av våra vänner spela akustisk gitarr och sjunga 2 whitesnakelåtar (när vi går in och ut) Maten kommer att vara buffé och ingen tårta utan cupcakes. vi ska försöka få till ett masipan hårdrockspar högst upp på ställningen. Musiken kommer självklart att vara hårdrock. fast det blir några schlagerdänger också för några av mina vänner är schlagerfantaster. Men oj vad mycket planering och många saker som ska göras innan dess. som tur är har jag redan hittat drömklänningen och förra veckan hittade vi ringen. (så de viktigaste sakerna är avklarade)   Kul att se att här är så många Augustibrudar   Annika      

Svar på tråden Augusti brudar 2010