Augusti brudar 2010
Yes!! Nu är bröllopsresan bokad, vi far iväg till Bali 2 dagar efter bröllopet och blir borta i 14 dagar.. :)
Yes!! Nu är bröllopsresan bokad, vi far iväg till Bali 2 dagar efter bröllopet och blir borta i 14 dagar.. :)
Vi fick inte hellre den prästen vi önskat, utan den prästen jag avskyr mest av allt...
Vi ska ha
förätt: löjromstoast med tillbehör
varmrätt :lågtempstekt renrostbiff, timjanstekta rotsaker, kantarellstekta mandelpotatisar, rödvinssky smaksatt med rödvinbärsgelé och plocksallad.
Tårta med kaffe och avec.
Men "eran" präst kan ju faktiskt ha semester eller ha ledig helg.. präster måste ju också få ledigt.. :)
själv får vi en vikarierande pensionär.. :(
oj, revben.. är det verkligen bra mat på ett bröllop? tänkte det är ju inte direkt så att man inte bli kladdig om fingrar av att äta det.. ;)
annras låter det sjukt gott.. :)
Bulle de blanquette No 1. ska vi ha, det är inte champange men tillverkat enligt champangemetoden...
109 kr flaskan i systemets beställningssortement..
Du kan få en av mig annars.. har 16 lådor står här hemma.. :)
Låter riktigt gott.. :)
Vi åt våran meny i torsdags.. :)
Ikväll har vi haft möte med våra VIP, alltså tärna, marskalk och toastmaster.. Avnjöt en utsökt middag på en golfklubb i solskenet och pratade om ditten och datten.. tillslut vart vi ivägschasade för då skulle dem tydligen prata hemligheter.. undrar vad det kan handla om.. ;)
Jag kommer köra på traditionen. Något nytt blir la klänningen, nånting gammalt blir svärmors konfirmations näsduk, nånting lånat kommer vara svärmors pälörhängen, nånting blått blir i strumpebandet, nånting fått blir även de näsduken som jag får..
Neeeeej? Du skojar?? oj, hur lyckades han med det? ;)
Min BM kommer få en vigselring, just för att han ville ha det.. ska de vara jämställt så ska det.. :)
Vi är på jakt efter en trubadur/coverband just nu.. Men alla verkar ju vara upptagna..
Vi kommer inte köpa gåvor till våra gäster... varför ska man göra det? jag har aldrig förstått det..
Vi kommer inte läsa egna löften utan kommer läsa de som finns inom svenska kyrkan..
oj, vi ligger på 108 pappa.. varav 36 är bröllopsresan...
Ringar, klänning, blommor, musik och mat är det som kostar.. utöver resan alltså..
Kläder till brudpar och följe: 14946
smycken inklusive vigselringar: 9940
Mat inklusive tårta och vickning: 16809
Dryck inklusive bar: 6898
Trycksaker: 2414
Blommor: 3330
Transport, frisör, resa, fotograf, festlokal, personal, dukar, servetter, porslin, bröllopsnatt, ljud: 57050
totalt: 111.387 kr.... vi har alltså spräckt budgeten redan...
Våran bröllopsplanering har stnnat upp helt efter ett chockerande besked om att jag är gravid.. Så nu blir det ju lite annat som måste fixa.. kommer jag komma i klänningen??? ;)
Klänningen jag har köpt för dyra pengar är korsettsnörad och jag vet att de finns tyg för att släppa ut den lite.. men jag ska boka in ett möte med butiken så snart som möjligt..
jag kommer väl vara i vecka 13-14 ca...
Hade sista OSA igår, och det är bara 1 par som inte svarat..
Vi betalar ingenting då fotografen är min blivandes bästa vän.. Han är verkligen en bra fotograf som haft många många fotoutställningar runt om i landet..
Jag hämtade min ring i januari.. :) fast den ligger iof i svärisarnas kassaskåp..