Astro skrev 2010-06-22 21:30:12 följande:
Jag har omvänt problem! Folk frågar om vi inte behöver hjälp med något, men jag är ett sån kontrollfreak att jag inte kan komma på något att delegera... Vi kommer ju självklart behöva hjälpe med praktiska saker som att fixa i ordning lokalen, städa, bära dit allt vin etc. Men festhäften och sånt är ju så kul att göra, det vill jag ju göra själv!
Så är fallet här oxå!
lyckan ler skrev 2010-06-22 22:23:52 följande:
Tråkigt att så många inbjudna inte ens bemödar sig med att svara på inbjudan... Men vadå reserverna? Har ni en lista med reservgäster? Som får komma om andra tackar nej? Det har jag aldrig hört talas om. Vad säger dessa gäster om det? Jag hade själv (som reservgäst) tyckt det var ganska trist att bli bjuden på det sättet. Man duger liksom inte i första gallringen... Förstår du vad jag menar? Inget illa ment mot dig, glaca, jag blev bara så förvånad när jag läste ditt inlägg. Helt nytt för mig, att göra så.
Tycker oxå att en reservlista är lite skumt.. Man bjuder väl de man verkligen vill ha med på sitt bröllop, man bjuder inte folk för att fylla ut??!
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
Vi har iofs ett par som vi funderat på att bjuda hela tiden, men inte kommit överens om ifall vi verkligen ska bjuda. Nu ska jag bjuda in dem lite i hemlighet, för det är sambons gamla barndomsvän och jag vet att han skulle bli väldigt glad om de kom. Så det får bli en överraskning för honom, om de nu vill komma och alltså inte känner sig andrahandsutvalda! :-O Så är inte riktigt fallet iofs..