Inlägg från: glaca |Visa alla inlägg
  • glaca

Augusti brudar 2010

Superstarfia och Skimmra.... Herregud! Vad sjutton är det som kostar sååå mycket?

Jag menar inget illa alls, missförstå mig inte...

Jag förstår att ett bröllop kan vara jättestort och kännas väldigt viktigt, för mig gör det inte det. För mig är det mer som ett naturligt steg i livet, mer ett sätt att "säkra upp" rent juridiskt... men det beror säkert på att jag och sambon har varit ihop i 7 år och framförallt att vi redan sitter "fast" eftersom vi har två barn tillsammans. Jag tror att det där "rosa skimmret" försvinner i vardagskaoset för vår del.

• glaca

Bobods: Jag håller med dig, jag skulle inte heller ta lån för att bjuda till bröllop, man får rätta mun efter plånbok eller hur det nu är man säger.

Jag tänkte inte på att visa upp sig när jag skrev "rosa skimmret" utan snarare att det faktiskt inte känns så där superspeciellt. Vi har samma inställning som er, att bjuda till en kul fest. Det tror jag att vi alla har. För min del skulle det inte kännas särskilt naturligt att ha en för "flott" fest, jag trivs inte i sådana sammanhang. Vi satsar i stället på "buggparty", det passar våra släkter bättre.

... och jag är livrädd för att jag inte ska tycka att det är kul.

• glaca

Nu är det löst!
    Vi flyttar vigseln två veckor, då får vi den kyrka och den lokal vi vill ha...
    men inte Carolas kusin som präst... men men... man kan inte få allt.

• glaca

bobods skrev 2010-05-28 14:54:47 följande:
    Vi ska inte heller ha en flott fest, det är valfri klädsel och fest i en hembygdsloge, bjuder på en enkel buffé och hemgjord tårta. Inte behöver du vara orolig för att det inte kommer bli kul! Det kommer bli FANTASTISKT!

Så kör vi också.. Vi har en riktigt cool lokal dock... en båtklubb!

• glaca

Liily, jag förstår... jag kan inte heller släppa planerandet... även om jag verkar cool utåt.

• glaca

7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro

8 Augusti
    Liilly

14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83

Annika Hbg
    Skimmra

21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca

28 Augusti

cplusj 
    lyckan ler
    Pemzan

Tjena

• glaca

lyckan ler skrev 2010-06-11 08:40:41 följande:
    Igår fick jag min klänning som jag beställt! Är helnöjd med den! Inte illa att hitta en bröllopsklänning för 299 kr! Bild finns i mitt galleri!trollsländebrud: tänk att det alltid är folk som måste svara i sista sekund! Varför inte svara direkt liksom, om man vet att man ska eller inte ska komma. Låter jättefint med vigsel i trädgården med skärgården i bakgrunden. Kommer festen också att vara i trädgården? Vad skönt att du kan göra buketten själv! Hade ju underlättat en del...

Det var en väldigt snygg klänning. Var köpte du den?

• glaca

Orsakullan skrev 2010-06-14 22:39:34 följande:
    Har alla stora lyxiga bröllop? Det känns som de flesta planerar och planerar och slår på jättestort! Själv tar jag det jätteeasy och känner mig nästan stressad bara av att vara här inne:) Själv ska jag gifta mig utomhus hos mina föräldrar med ca 35 gäster och 10 barn med en fest, modell enkel, i bystugan! Allt andas "enkelt" och laidback precis som vi vill ha det men när man läser om alla andra här inne så verkar vårt bröllop vara i enklaste laget, haha! Samtidigt är det kul med inspiration och se hur andra gör. Beställde iallafall blommor idag. Jag vill ha en enkel (igen!) bukett utan krusiduller och bestämde mig för en armbukett med tre syrenlila gerbera + blad, och den + corsage + näbbukett + näbbkorg (till 1-åringen) skulle gå på ca 4-500 kr. Det måste väl betraktas som ett bra pris?Men det närmar sig... Inte långt kvar nu!

Precis så känner jag också.. Vi har lite fler gäster dock... typ det dubbla, men jag tror att det blir ungefär samma "fix". Jag försöker bestämma blommor, min kusin ska binda buketten och har egentligen fått fria händer men hon går inte riktigt med på det... hon är rädd att jag ska bli missnöjd. Det är omtänksamt. Vad har du för blommor i din.

• glaca

... och om jag hade läst innan jag skrivit hade jag inte framstått som korkad. 4-500 låter helt okej tycker jag. Det är ungefär vad jag också tänker betala.

• glaca

Jag var i Ullared i helgen och dissade en fin väska som kostade 89 kronor eftersom jag aldrig kommer att använda den igen, och har ont om plats i garderoberna hemma. Jag tänkte använda sambons fickor

Dessutom var det så att min kusin älskade den väskan jag sett, så hon köpte den och sa att jag skulle få låna den om jag behövde på bröllopet.

Jag håller med er, jag vill inte betala så mycket för bröllopet. Jag jagar budgetprylar jag med. Just nu letar jag skor, och västset till sonen.

Vi har ju fixat en "egen lokal" så vi måste lägga en del pengar på att duka den fint. Om ni har några tips på "löpare" eller mitt-på-bordet-dekorationer så tar jag tacksamt emot dem. Vi ska duka i vinrött, guld och vitt. (Ikea-lakan )

• glaca

Astro skrev 2010-06-21 20:30:51 följande:
    Hej på er! Vi började på vårt festprogram igår. Hittade en gammal tråd från 2008 här på BT där någon hade gjort ett quiz "Vem är du mest lik, bruden eller brudgummen?". Kan varmt rekomenderas, åtminstone hade jag och min BM sjukt kul när vi skrev frågorna. Utöver det har vi små beskrivningar av gästerna, lite sånger, troligen  lite foton på oss, typ barnfoton och sånt. Till barnen på bröllopet gör jag ett eget häfte med färgläggningsbilder och pyssel, så kan de roa sig litegrann oxå.

Du har ingen länk till tråden? Det låter rikktigt kul, och vi måste ju ha nå´t att roa oss med i midsommar.

• glaca

Jag byter ämne lite granna. Jag behöver beklaga mig.

Osa.t gick ut igår: 10 personer valde att inte svara alls, ett par svarade imorse. Svägerskan svarade kanske. Hon ringde och berättade att de inte visste hur de skulle göra eftersom dottern inte får följa med, och de kan inte lämna henne till en barnvakt. Dottern är 6 år men har aldrig varit hos någon barnvakt.

Idag kallade vi in reserverna. Det var åtta stycken, hälften av dem har redan tackat ja! Jag gillar reserverna!

Svar på tråden Augusti brudar 2010